Badanie konkurencji, czyli jak budować przewagę

1. Analiza rynkowa konkurencji jest identyfikacją i monitorowaniem obecnych i potencjalnych konkurentów danej firmy.

Ma to na celu poznanie strategii, planów oraz słabych i mocnych stron, a także poznanie pewnych wzorców działań, które dla zlecającej firmy mogą się okazać pomocne przy tworzeniu własnego wizerunku. Pozwala to także na pewne wyprzedzanie konkurentów.

2. Takie badania mają przede wszystkim odpowiedzieć na następujące zagadnienia:

– staż firmy: im firma dłużej istnieje na rynku, tym wyżej i lepiej powinna być widoczna
– słowa kluczowe: charakterystyczne frazy będące opisem działalności firmy
– pozycje po słowach kluczowych: miejsca, w przeglądarkach na których badana strona jest spozycjonowana
– w jakich serwisach konkurencja jest zamieszczona: portale i serwisy ogłoszeniowe, w których widać brand badanej firmy
– jakie linki prowadzą do stron konkurencji: wymiana linków
– Aktywność w mediach społecznościowych: im większa aktywność, tym lepsze wyniki budowania marki
– Przedstawienie konkretnej oferty, a także jej przejrzystość i objętość
– Targetowanie klientów: kto jest głównym odbiorcą firmy (wiek, miejsca zamieszkania, płeć)
– Dostosowanie do urządzeń mobilnych: dobre wyświetlanie na tabletach i smartfonach gwarantuje sukces marki
– Nacisk na informacje na stronie: ich rozmieszczenie, łatwość nawigacji
– Google pagerank powiązany z ilością wejść oraz stażem domeny
– Szybkość ładowania strony: ma wpływ na to optymalizacja plików graficznych oraz poprawność kodowania
– Ogólne zalety i wady strony internetowej: subiektywna ocena wizualna

Badanie konkurencji nie jest kwestią niezbędną, jednak chcąc profesjonalnie i rzetelnie przygotować się do procesu tworzenia strony www, warto takie badania zlecić. Tylko mając prawdziwe, „żywe” dane jesteśmy w stanie zapewnić klientom dobrą ofertę i trafić do nich w określony sposób.

Dowiedz się więcej…

Reklama

Rynek

sklepy internetowe

strony internetowe

Czytaj również

786

Porzucone koszyki, niskie wskaźniki odwiedzin stron www

Porzucone koszyki, niskie wskaźniki odwiedzin stron www. Porzucone koszyki co częsty problem sklepów internetowych. Krótkie i “bezefektywne” wizyty na stronach internetowych odbiorców to problem, z którym każdy właściciel firmy stara się radzić na swój sposób. W dzisiejszym artykule opiszemy trochę szerzej przyczyny, skutki i poradzimy, choć w niewielkim stopniu, jak z tym walczyć.

Czytaj dalej

Jak pisać teksty na stronę www?
548

Jak pisać teksty na stronę www?

Jak pisać teksty na stronę www? Ruch i zasięg = równa się pieniądze. Wiadomo, nie od dziś. Sęk w tym, że żeby był zasięg i ruch nie wystarczy opublikować strony www w Internecie i czekać na przypływ milionów na konto. To niestety tak nie działa – potrzebna jest wiedza, czas oraz oczywiście inwestycje na to, by nowo powstała witryna zaczęła na siebie zarabiać. 

 

Czytaj dalej