Badanie konkurencji, czyli jak budować przewagę

budowanie stron www

1. Analiza rynkowa konkurencji jest identyfikacją i monitorowaniem obecnych i potencjalnych konkurentów danej firmy.

Ma to na celu poznanie strategii, planów oraz słabych i mocnych stron, a także poznanie pewnych wzorców działań, które dla zlecającej firmy mogą się okazać pomocne przy tworzeniu własnego wizerunku. Pozwala to także na pewne wyprzedzanie konkurentów.

2. Takie badania mają przede wszystkim odpowiedzieć na następujące zagadnienia:

– staż firmy: im firma dłużej istnieje na rynku, tym wyżej i lepiej powinna być widoczna
– słowa kluczowe: charakterystyczne frazy będące opisem działalności firmy
– pozycje po słowach kluczowych: miejsca, w przeglądarkach na których badana strona jest spozycjonowana
– w jakich serwisach konkurencja jest zamieszczona: portale i serwisy ogłoszeniowe, w których widać brand badanej firmy
– jakie linki prowadzą do stron konkurencji: wymiana linków
– Aktywność w mediach społecznościowych: im większa aktywność, tym lepsze wyniki budowania marki
– Przedstawienie konkretnej oferty, a także jej przejrzystość i objętość
– Targetowanie klientów: kto jest głównym odbiorcą firmy (wiek, miejsca zamieszkania, płeć)
– Dostosowanie do urządzeń mobilnych: dobre wyświetlanie na tabletach i smartfonach gwarantuje sukces marki
– Nacisk na informacje na stronie: ich rozmieszczenie, łatwość nawigacji
– Google pagerank powiązany z ilością wejść oraz stażem domeny
– Szybkość ładowania strony: ma wpływ na to optymalizacja plików graficznych oraz poprawność kodowania
– Ogólne zalety i wady strony internetowej: subiektywna ocena wizualna

Badanie konkurencji nie jest kwestią niezbędną, jednak chcąc profesjonalnie i rzetelnie przygotować się do procesu tworzenia strony www, warto takie badania zlecić. Tylko mając prawdziwe, „żywe” dane jesteśmy w stanie zapewnić klientom dobrą ofertę i trafić do nich w określony sposób.

Dowiedz się więcej…

Reklama

Rynek

sklepy internetowe

strony internetowe

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1146

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1138

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2391

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej