Badanie konkurencji, czyli jak budować przewagę

budowanie stron www

1. Analiza rynkowa konkurencji jest identyfikacją i monitorowaniem obecnych i potencjalnych konkurentów danej firmy.

Ma to na celu poznanie strategii, planów oraz słabych i mocnych stron, a także poznanie pewnych wzorców działań, które dla zlecającej firmy mogą się okazać pomocne przy tworzeniu własnego wizerunku. Pozwala to także na pewne wyprzedzanie konkurentów.

2. Takie badania mają przede wszystkim odpowiedzieć na następujące zagadnienia:

– staż firmy: im firma dłużej istnieje na rynku, tym wyżej i lepiej powinna być widoczna
– słowa kluczowe: charakterystyczne frazy będące opisem działalności firmy
– pozycje po słowach kluczowych: miejsca, w przeglądarkach na których badana strona jest spozycjonowana
– w jakich serwisach konkurencja jest zamieszczona: portale i serwisy ogłoszeniowe, w których widać brand badanej firmy
– jakie linki prowadzą do stron konkurencji: wymiana linków
– Aktywność w mediach społecznościowych: im większa aktywność, tym lepsze wyniki budowania marki
– Przedstawienie konkretnej oferty, a także jej przejrzystość i objętość
– Targetowanie klientów: kto jest głównym odbiorcą firmy (wiek, miejsca zamieszkania, płeć)
– Dostosowanie do urządzeń mobilnych: dobre wyświetlanie na tabletach i smartfonach gwarantuje sukces marki
– Nacisk na informacje na stronie: ich rozmieszczenie, łatwość nawigacji
– Google pagerank powiązany z ilością wejść oraz stażem domeny
– Szybkość ładowania strony: ma wpływ na to optymalizacja plików graficznych oraz poprawność kodowania
– Ogólne zalety i wady strony internetowej: subiektywna ocena wizualna

Badanie konkurencji nie jest kwestią niezbędną, jednak chcąc profesjonalnie i rzetelnie przygotować się do procesu tworzenia strony www, warto takie badania zlecić. Tylko mając prawdziwe, „żywe” dane jesteśmy w stanie zapewnić klientom dobrą ofertę i trafić do nich w określony sposób.

Dowiedz się więcej…

Reklama

Rynek

sklepy internetowe

strony internetowe

Czytaj również

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?
1068

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?

Dzisiejsze zagadnienie jest z cyklu pytań retorycznych, na które większość zapewne zna odpowiedź. Mimo to, wydaje się że duża grupa właścicieli firm o roli designu zupełnie zapomina, zadowalając się formą “good enough” (“wystarczająco dobre, zadowalające” w wersji polskiej). O ile takie myślenie wcale nie jest karygodne, jeśli mamy dobre przesłanki i goni nas czas. Jeśli jednak chcemy się odpowiednio przygotować do kampanii, zmian, rebrandingu… dobrze jest po prostu wiedzieć czym jest ten mityczny dobry design.

Czytaj dalej