Banki zdjęć – płatne i darmowe

Banki zdjęć – płatne i darmowe

1. Zlecając zaprojektowanie nowej strony www dla firmy prędzej czy później konieczne będzie wstawienie na nią właściwych, finalnych zdjęć.

O ile w procesie projektowania, dział graficzny może posiłkować się prewkami (małej rozdzielczości zdjęciami przykładowymi pobranymi z banków zdjęć) o tyle, finalna wersja, postawiona na domenie winna zawierać zdjęcia dobrej jakości,
poprawnie oddające nie tylko charakter firmy, ale i po prostu pasować do projektu.

 

Niestety często klient nie dysponuje i nie zamierza dysponować odpowiednimi fotografiami – wszystko oczywiście zależy od branży, bywają takie, w których ciężko o dobre zdjęcia
(głównie to wszelkiego rodzaju gałęzie przemysłu technicznego – metalurgicznego, wyspecjalizowane oprzyrządowanie, urządzenia itp.) bądź są na tyle „ogólne” że znalezienie zdjęć w bankach zdjęć nie stanowi problemu (ubezpieczenia, architektura, branża medyczna)
W takich właśnie przypadkach z pomocą przychodzą tzw. Banki zdjęć – czyli po prostu sklepy internetowe, gdzie możemy zakupić interesujące nas zdjęcia, bądź grafiki.

 

Nabywając takie fotografie mamy pewność że będą one w odpowiednio dużej rozdzielczości (bardzo ważne, jeśli chcemy dane zdjęcie wykorzystać np. Na sliderze bądź tle strony) oraz jakości – wspomniane wcześniej prewki z widocznymi znakami wodnymi możemy w fazie projektowania dowolnie pobierać oraz modyfikować na potrzeby nowej strony internetowej. Dzięki takiemu użyciu zdjęć unikniemy rozczarowania, gdy np. Po wykupieniu zdjęcia okaże się że kolorystyka zupełnie nie pasuje do całości.

 

Banki zdjęć możemy podzielić na te płatne oraz na te, w których dostęp do części zdjęć lub wszystkich jest darmowy. W poszukiwaniach najlepiej przeglądać oba typy – bardzo szybko zauważymy że płatne zdjęcia są po prostu lepsze: lepiej skadrowane, ładniej skomponowane czy mają przyjemniejsze dla oka kolory. Co oczywiście nie znaczy, że na darmowych stronach nic nie znajdziemy – w zależności od branży naszego przedsiębiorstwa darmowe banki zdjęć oferują także całkiem dobre zdjęcia, które mogą się okazać wystarczające dla naszego projektu.

2. Fotografie w płatnych bankach zdjęć przeważnie uzyskuje się poprzez wykupienie abonamentu na określoną ilość oraz wielkość zdjęć. Z takich banków to przede wszystkim:

3. Bezpłatne banki zdjęć charakteryzują się z kolei tym, że jedyne co należy zrobić, by pobrać zdjęcie, to rejestracja, bądź polubienie strony www przez Facebooka. Takich banków zdjęć jest oczywiście najwięcej, są one bardzo różnej jakości, do największych jednak należą:

 

Należy mieć jednocześnie na uwadze, korzystając z jakiejkolwiek, takiej strony, że wykupienie/pobranie zdjęcia nie gwarantuje nam, że znika ono z puli dostępnych fotografii. (To znaczy, że nie otrzymujemy tego zdjęcia na wyłączność) Stąd też, istnieje możliwość że takie same kadry spotkamy w innych branżowych stronach i nie tylko.

realizacje

Reklama

sklepy internetowe

strony www

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1146

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1139

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2391

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej