Logo - WEBLOG - Website Style - Tworzenie stron www

Blogi firmowe - z czym to się je?

Jeszcze kilka lat temu pojęcie blogowania, czy prowadzenie swojego bloga, było zarezerwowane dla szeroko pojętej młodzieży, która chciała i miała potrzebę podzielenia się z internetowym światem wydarzeniami ze swojego życia.
Obecnie, firmowy blog nie jest niczym nadzwyczajnym czy specjalnie innowacyjnym – każda firma, której polityka na to pozwala prowadzi na łamach swojej witryny, dział aktualności, newsów czy właśnie bloga. Ma to za zadanie nie tylko “przemycanie” wartościowych i zgodnych z SEO treści, ale także zainteresowanie odbiorców i budowanie wizerunku dynamicznej marki w której ciągle coś się dzieje. Dodatkowo, jeśli jest to robione profesjonalnie i rzetelnie – mamy idealny obraz dobrze zarządzanej firmy, w której dba się nawet o takie “detale” jakimi jest firmowy blog czy profil na social media.

1. Jednak, jak wiemy z autopsji, blog blogowi nie równy. Jak robić to mądrze?

W większości branż każdy piszący artykuły pracownik zderzy się z ścianą pt. “skończyły się nam tematy!” Nic bardziej mylnego! Tak naprawdę to uparcie twierdzimy, że nie ma możliwości by wyczerpać absolutnie wszystkie tematy! 🙂 poniżej prezentujemy tylko kilka pomysłów, czym można wypełnić puste kolumny blogowych postów i przy okazji naprawdę zainteresować odbiorców swoją ofertą.

 

Po pierwsze: odpowiadamy na najczęstsze pytania klientów. Nawet jeśli mamy na swojej stronie www dział “Q&A”, w blogowym poście możemy zawsze umieścić do tej podstrony link (co bardzo lubi Google! 🙂 ) – oraz jest to świetna możliwość by poruszyć bardziej szczegółowo dane zagadnienia. Dodatkowo, potencjalni klienci, interesując się naszą ofertą usług, będą chętniej przesyłać sobie linki do artykułów, niż do suchych odpowiedzi w “Q&A”.

 

Po drugie: Edukujemy. Każda branża ma swoje powiedzonka, slang, skróty myślowe, które przez laików bywają niepoprawnie, opacznie rozumiane. A świadomy, dobrze poinformowany klient jest na wagę złota – i na pewno zapamięta naszą stronę internetową jako źródło nie tylko usług/produktów, ale także jako źródło rzetelnej branżowej wiedzy.

 

Po trzecie: chętnie dzielimy się swoimi osiągnięciami, wszelkimi nowinkami w branży. Świat cały czas się zmienia, technologie idą naprzód, warto śledzić światowe, branżowe rynki, wyłapując co ciekawsze smaczki i przemycać się na firmowego bloga. Dobrze jest też komentować wszelkie branżowe wydarzenia – konferencje, zjazdy, szkolenia, zwłaszcza, jeśli na nich mieliśmy okazję być osobiście. To świetna okazja by pokazać, że marka nie jest obojętna na postęp i że jest to coś naturalnego, że pracownicy są szkoleni, inspirowani przez gigantów w swoim fachu.

2. Czego pod żadnym pozorem nie powinniśmy robić?

Oczerniać konkurencji. Wiadomo, że każdy chce ugrać jak najwięcej. Są jednak pewne zachowania, które uznawane są za pomówienia i należy się ich wystrzegać

 

Nie piszmy o tym jaki to świat jest zły, jacy to klienci są niewdzięczni i źli. Nikt nie chce czytać gorzkich żali, a już na pewno nie zainteresuje to potencjalnych klientów. (Co najwyżej prawników konkurencji… 😉 )

 

Nie wyrażajmy swoich opinii. Pisząc “moim zdaniem” wchodzimy na śliski grunt, przestajemy prezentować fakty i stan rzeczywisty, tak więc też warto się zastanowić czy jest to coś, czego chcą i czego oczekują nasi odbiocy.

Czytaj również

4 porady jak zadbać o swoją stronę na Wordpressie - czyli co w CMS piszczy?
756

4 porady jak zadbać o swoją stronę na Wordpressie - czyli co w CMS piszczy?

Jak wiadomo, WordPress stał się kompleksowym narzędziem do budowania stron www, które daje praktycznie nieograniczone możliwości.

Opensorce’owość systemu, z biegiem lat pozwoliła na regularne rozwijanie funkcjonalności i użyteczności, dzięki czemu, dziś – WordPress bije na głowę wszystkie inne cms’y, pozostając niekwestionowanym liderem w systemach do zarządzania treścią.

 

Czytaj dalej

Turystyka online - strony www dla branży hotelarskiej i turystycznej
767

Turystyka online - strony www dla branży hotelarskiej i turystycznej

Lipiec i sierpień to czas urlopów. W dobie portalu Booking coraz łatwiej jest zarezerwować wymarzoną miejscówkę na letni odpoczynek. Opinie z serwisu i ilość otrzymywanych “gwiazdek” są tym, czym dla restauratora są gwiazdki Michelline’a 🙂

Każdy szanujący się hotel, pensjonat czy zajazd nie przechodzi obojętnie także obok tematu strony internetowej. Obecnie, można powiedzieć, że witryny wszystkich znanych hoteli to czysta elegancja, styl odpowiadający specyfice bazy noclegowej oraz bardzo wysmakowany design. Jako grafików – bardzo nas to cieszy, a podglądanie nowych realizacji z tej branży zawsze inspiruje.

Czytaj dalej