Budowanie marketingu w oparciu o zero-click

Budowanie marketingu w oparciu o zero-click

Wyobraźmy sobie, że poszukujemy hotelu w Trójmieście. Wpisujemy w wyszukiwarkę “Hotel Gdańsk”, klikamy enter.
Jeszcze kilka lat temu, “Wujek Google” na pierwszych stronach podałby nam najlepiej spozycjonowane strony hoteli w Gdańsku. Ale nie dziś 🙂
Na samej górze zobaczymy linki sponsorowane, które nie zawsze będą w 100% odpowiadać naszym oczekiwaniom poszukiwania hotelu, a poniżej… ukaże się nam komplet informacji o gdańskich hotelach, łącznie z ceną za noc i możliwością rezerwacji pokoju. Wszystko bez opuszczania strony wyszukiwarki!
W przypadku niektórych zapytań, strony poszczególnych hoteli mogą pojawić się nawet na drugiej stronie wyszukiwania!

1. Czy jest to dziwne?

Nie, jest to trochę znak naszych czasów, gdzie chcemy otrzymywać potrzebne informacje tu i teraz – Google to rozumie i po prostu stara się zaspokoić potrzeby swoich odbiorców, obsługuje ich na swojej stronie. Takie wyszukiwanie to właśnie “zero-click”, czyli otrzymujemy poszukiwane informacje, bez opuszczania strony przeglądarki. Stąd właśnie “zerowe kliknięcie”.
Pomiędzy 2016 a 2018 rokiem liczba wyszukiwań zero-click wzrosła o 30%. Badania pokazują, że dla użytkowników komputerów stacjonarnych wskaźnik wyszukiwań zero-click oscyluje w okolicy 36% (i szybko rośnie), dla użytkowników mobilnych wynosi… ponad 60%. Dla ludzi, którzy chcą szybko znaleźć informacje zero-click jest dobrą wiadomością – oznacza, że szybciej odnajdują informacje, które ich interesują.

 

Dla potencjalnego odbiorcy – jest to świetna wiadomość, ponieważ jeszcze bardziej skraca on swój czas szukania, dostaje wszystko na przysłowiowej tacy, bez przeklikiwania się przez nieznane strony internetowe.
Ze strony właściciela szukanego hotelu… już niekoniecznie. Jako przedsiębiorca, wydajemy grube tysiące na stworzenie dobrej, nowoczesnej strony www. Dokładamy starań, by opisać swój biznes jak najlepiej, przedstawić się jako najlepsze miejsce noclegowe w Trójmieście. I co? I Google pokazuje tylko wycinek naszej oferty, suche fakty i ceny. Demotywujące.

 

Można sobie oczywiście z tym poradzić, w odpowiedni sposób prowadząc kampanie reklamowe i stosując pewne rozwiązania, które oferuje sam Google.
Po pierwsze: Google Ads, czyli płatne reklamy, po drugie Google Search Console, a po trzecie: Google Moja Firma. Wszystkie te rozwiązania wymagają czasu, zarówno na wdrożenie się jak i na samą obsługę. Należy mieć jednak na uwadze, że nie uciekniemy i nie wyłączymy “zero-click” wyszukiwania.

 

 

Dowiedz się więcej…

Budowanie marketingu w oparciu o zero-click

Czytaj również

1091

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2333

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej

1. Ambasador marki, czyli budowanie marki w Internecie
1333

Ambasador marki, czyli budowanie marki w Internecie

Budowanie wizerunku marki to proces kształtowania postrzegania marki przez jej klientów, społeczność oraz ogół społeczeństwa. Jest to kluczowy element strategii marketingowej każdej firmy, ponieważ silny i pozytywny wizerunek marki może przyciągać klientów, budować lojalność i zaufanie, oraz umożliwiać osiągnięcie przewagi konkurencyjnej na rynku.

Czytaj dalej