Call to action – kliknij i działaj!

Call to action

1. Przycisk „call to action“ zachęca odbiorcę do kliknięcia i prowadzi do wykonania przez niego pożądanej przez nas akcji. CTA to potężne narzędzie.

Metodę „Call to Action” można porównać do czytelnego drogowskazu, który wskazuje jak przejść bezpośrednio do zakupów, poznać więcej szczegółów prezentowanej oferty lub przeczytać całość artykułu.

 

Button CTA stał się modny i jest często używany zwłaszcza w stronach typu landing page lub one-page, gdzie pełnią ważną rolę w optycznym odbiorze strony. CTA występuje w formie przycisku, który wyraźnie sygnalizuje kliknięcie w niego. Z reguły pojawia się w postaci prostokąta, który jest najbardziej charakterystycznym kształtem dla przycisku.

2. Jak zatem mądrze i logicznie stworzyć swój button „Call to action“?

3. Co za dużo to niezdrowo.

W myśl tej zasady, starajmy się nie używać zbyt dużej ilości buttnów CTA – użytkownik musi zostać jasno nakierowany w co ma kliknąć. Umieszczając kilka lub więcej przycisków wprowadzimy chaos i nie potrzebny bałagan na stronę.

4. Kolor

5. Buttony CTA mają być przede wszystkim widoczne od razu. Gdy ktoś trafi na landing page z reklamy jest naprawdę niewiele czasu, aby przekonać go do wykonania akcji. Dlatego też odbiorca powinien od razu wiedzieć, gdzie ma kliknąć. Nie ma jednej odpowiedzi na pytanie, jaki powinien być idealny kolor CTA. Jedno jest pewne – kolor powinien stać w opozycji do tła landing page’a, czyli być po prostu kontrastujący.

6. Wielkość

W projektowaniu stron www, wielkość ma oczywiście znaczenie – tu, w nawiązaniu do powyższych punktów, sprawdza się zasada, że im większy tym lepszy. Co nie oznacza oczywiście, że button ma zajmować całą stroną, lub cała strona – o zgrozo – ma być buttonem 😉
Kierujemy się dobrym smakiem i wyczuciem – przycisk powinien być dostosowany do rozmiaru pozostałych elementów strony, ale też na tyle duży by był od razu widoczny dla użytkownika

7. Umiejscowienie

CTA najlepiej umieszczać na pierwszym ekranie po załadowaniu się strony internetowej – tak, by użytkownik nie musiał scrollować jej, by dotrzeć meritum treści strony. To bardzo podnosi funkcje użytkowe strony, także pod względem wizualnym jak i z punktu widzenia pozycjonowania.

Dodatkowo, przycisk można umieścić poniżej, dla przypomnienia (ażeby znów – nie trzeba było scrollować strony www do góry, jeśli będziemy chcieli skorzystać z oferty) oraz, jeśli użytkownik najpierw zechce się dokładniej zapoznać z ofertą, a dopiero później z niej ewentualnie skorzystać.

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1148

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1140

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2393

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej