CDN, czyli ujarzmiamy „magiczne” skróty

CDN, czyli ujarzmiamy „magiczne” skróty

Jesteśmy dalej w temacie optymalizacji naszej stworzonej strony internetowej.

CDN jak każdy temat w IT – to temat-rzeka, w dodatku cały czas rozwijający się i ewoluujący. Dlatego też warto znać najnowsze trendy, by nasza witryna nie tylko pięknie wyglądała, ale by i była dostępna i szybko ładowalna w każdym „zakątku” współczesnego Internetu 🙂

CDN, z ang. „Content Delivery Network”, to najprościej rzecz ujmując – serwery w najróżniejszych lokalizacjach świata, które przechowują kopie plików naszej strony wwwx, by móc ładować ją szybciej -w tym przypadku w lokalizacji, która jest najbliżej użytkownika odwiedzającego naszą witrynę.

Można pomyśleć, że jest to narzędzie idealne, potrzebne każdej firmie, w dodatku przecież tak mocno poprawiające optymalizację! No konieczność!

Należy jednak pomyśleć mocno racjonalnie: CDN jest dużą strukturą, tworzącą całą sieć powiązań oraz duplikatów plików, dlatego też na próżno szukać bezpłatnych CDNów – nikt bowiem nie będzie tak rozbudowanej struktury udostępniał za darmo. Istnieją oczywiście dedykowane pluginy do WordPressa, za które także trzeba płacić, najczęściej za rok z góry.

I tu wracamy do ważnego pytania: Kiedy więc CDN ma rację bytu, jest przydatny i nie będzie kolejnym „niewidzialnym” kosztem, który nie przyniesie żadnych korzyści?

Dokładnie, w dwóch przypadkach:

– Jeśli ruch na naszej stronie jest bardzo duży. Wtedy wersje na serwerach CDN odciążą nasz serwer, zaoszczędzając transferu z naszego „bazowego” hostingu. Wtedy korzystnie jest zanalizować w statystykach Google chociażby, w z jakiej lokalizacji warto posiadać CDN, by dodatkowego miejsca, mieć także szybkie ładowanie 🙂

– Jeśli posiadamy stronę w wielu językach – i w tych językach jest ona często odwiedzana. Można to sprawdzić oczywiście w statystykach, jak przedstawia się zagraniczny ruch na witrynie. Jeśli jednak, 90% ruchu pochodzi z Polski, posiadanie CDN dla maksymalnej punktacji w testach i dla samego faktu posiadania, nawet w myśl zasady „W przyszłości, się rozwinę i mi się przyda…” – po prostu mija się z celem.

Dodatkowo, uwaga czysto techniczna: Jeśli lubimy wgrywać pliki na stronę, które w nazwach mają polskie znaki (czego nie polecamy, pisaliśmy o tym także przy okazji optymalizacji) mogę być one niedostępne przed CDN, wskutek czego może się okazać że nasza strona nie będzie kompletna i nie będzie ładować się we wszystkich lokalizacjach tak samo.

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1146

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1138

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2391

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej