Logo - WEBLOG - Website Style - Tworzenie stron www
464

Czary mary, czyli jak zmienić użytkowników w klientów?

Czary mary, czyli jak zmienić użytkowników w klientów? Według badań, aż 90% użytkowników stron www, przy pierwszej wizycie nie podejmuje żadnej akcji, działań. Oglądają, czytają, klikają i… uciekają. W najlepszym przypadku polubią nasz fanpage na social mediach. Czym zachęcić przeciętnego usera, by nie tylko nas obserwował, ale i zainteresował się naszą ofertą, kupił produkty, czy usługę?

1. Tu z pomocą, przychodzi nam, znany już i opisywany na łamach naszego bloga - remarketing.

To dobry sposób na nawiązanie kontaktu z osobami, które wcześniej weszły w interakcję z naszą stroną internetową. Pozwala strategicznie wyświetlać tym odbiorcom reklamy, w czasie gdy korzystają z wyszukiwarki Google lub witryn partnerskich Google, co pomaga zwiększyć świadomość marki lub zachęcić ich do dokonaniu zakupu.
Remarketing ma kilka zasadniczych zalet:

 

Zapewnia ultra szybki kontakt Twojej marki z danym użytkownikiem – możemy ustawić wyświetlanie dla internautów, którzy właśnie opuścili naszą witrynę, lub dla takich, którzy bywali/byli na niej w ciągu ostatniego czasu.

 

Precyzja – możemy dodawać specjalne adresowane reklamy, dla użytkowników, którzy byli na naszej stronie, dodali produkty do koszyka, ale nie sfinalizowali transakcji.

2. Łatwość w tworzeniu reklam

Jak jednak to wszystko wprowadzić w życie?
Po pierwsze: należy zdefiniować swoje cele. Czy chcemy ściągnąć klientów, którzy dawno do nas nie zaglądali, czy chcemy pozyskać nowych, którzy nie dokończyli zakupów w naszym sklepie online. Musimy też ustalić nasze grupy docelowe i na nich się skupić.

 

Po drugie: reklama. Jak wiadomo, jest dźwignią handlu, a więc dobrze jest o nią odpowiednio zadbać. W przypadku remarketingu dobrze działają wszelkie zniżki, okresy próbne i darmowe okresowe abonamenty, lub to, że wyróżniona oferta jest limitowna. Dobrym zabiegiem jest także stylistyczne wyróżnienie takiej reklamy- to, co nowe i bardziej wyróżniające się, będzie bardziej atrakcyjne dla potencjalnych klientów niż stare, dobrze znane banery.
Jednak finalnie kreacja musi odpowiadać stylowi strony docelowej, aby zmniejszyć współczynnik odrzuceń. Dzięki temu osoby, które kliknęły, będą przekonane, że dotarły na odpowiednią stronę, bez elementu zaskoczenia. Tu najlepiej sprawę powierzyć grafikowi.

 

Po trzecie: CTA i hasła. Oczywiście zachęcające do zakupów, skorzystania z usług, wpasowane w stylistykę marki ale także wyróżniające się, można powiedzieć “bijące po oczach”. W przypadku remarketingu należy działać stanowczo i dosadnie 🙂 Zawartościowo też należy dobrze przemyśleć sprawę – wszelkie enigmatyczne “dowiedz się więcej” są nudne i już na nikim nie robią wrażenia – zwracamy się konkretnie “zamów ofertę, zarejestruj się już dziś, nie czekaj” etc.

 

Po czwarte, nie wyświetlamy reklamy absolutnie wszystkim. Mylne jest myślenie, że to wzmoży sprzedaż – jedyne co może wzrosnąć to współczynnik odrzuceń, a więc nie będzie to korzystne.

464

Czytaj również

4 porady jak zadbać o swoją stronę na Wordpressie - czyli co w CMS piszczy?
755

4 porady jak zadbać o swoją stronę na Wordpressie - czyli co w CMS piszczy?

Jak wiadomo, WordPress stał się kompleksowym narzędziem do budowania stron www, które daje praktycznie nieograniczone możliwości.

Opensorce’owość systemu, z biegiem lat pozwoliła na regularne rozwijanie funkcjonalności i użyteczności, dzięki czemu, dziś – WordPress bije na głowę wszystkie inne cms’y, pozostając niekwestionowanym liderem w systemach do zarządzania treścią.

 

Czytaj dalej

Turystyka online - strony www dla branży hotelarskiej i turystycznej
765

Turystyka online - strony www dla branży hotelarskiej i turystycznej

Lipiec i sierpień to czas urlopów. W dobie portalu Booking coraz łatwiej jest zarezerwować wymarzoną miejscówkę na letni odpoczynek. Opinie z serwisu i ilość otrzymywanych “gwiazdek” są tym, czym dla restauratora są gwiazdki Michelline’a 🙂

Każdy szanujący się hotel, pensjonat czy zajazd nie przechodzi obojętnie także obok tematu strony internetowej. Obecnie, można powiedzieć, że witryny wszystkich znanych hoteli to czysta elegancja, styl odpowiadający specyfice bazy noclegowej oraz bardzo wysmakowany design. Jako grafików – bardzo nas to cieszy, a podglądanie nowych realizacji z tej branży zawsze inspiruje.

Czytaj dalej