1668

Po czym poznać dobrą agencję interaktywną?

Wszyscy wiemy, że reklama jest dźwignią handlu. Przeglądając oferty różnych agencji dowiemy się że każda z nich jest najlepsza, każda ma X lat doświadczenia na rynku i każda – oczywiście oferuje indywidualne podejście, kompleksowość w działaniu oraz wsparcie techniczne. A jednak, po krótkiej, wcale nie wnikliwej analizie, możemy szybko wywnioskować, że większość z nich to jednak firmy krzaki, których jakość projektów mocno odbiega od naszych wyobrażeń… Czym zatem kierować się wybierając dla swojej marki agencję interaktywną?

Nie odpowiemy jednoznacznie na to pytanie, bo jak wynika z naszych doświadczeń, nasi klienci, głównie kierują się… opiniami swoich znajomych, a także znajomych – znajomych 🙂 Tak więc, można powiedzieć, że “stara dobra” poczta pantoflowa ma się cały czas bardzo dobrze – zwłaszcza w dobie social media. Jest jednak kilka, wcale nie takich oczywistych niuansów, które powinny zapalić czerwoną lampkę w głowie, jeśli faktycznie będziemy chcieli dokładniej przyjrzeć się agencjom.

1. Po pierwsze

Staż pracy. Wiadomo, tak jak pisaliśmy powyżej – każda jedna firma projektuje od -nastu lat, ma wieloletnie doświadczenie. Jednak warto przeglądnąć choćby pobieżnie portfolio w behance.net, by zorientować się, czy prezentowane projekty w ogóle powstały i ujrzały światło dzienne, czy są tylko “w szufladzie”, jako typowe zapychacze. Weryfikacja grona klientów na stronie agencji to też dobry sposób na przekonanie się, jaka klientela i z jakiej branży jest przez daną firmę preferowana. Są bowiem agencję interaktywną specjalizujące się w obsłudze branży beauty, w branży motoryzacyjnej, czy budowlanej.

2. Po drugie

Jakość, nie ilość. Przesada w drugą stronę też nie jest dobra – mnogość kiepskich projektów w portfolio, bez rzetelnych case study wygląda mało profesjonalnie.
W tym punkcie ważny jest też… zespół. Team specjalistów z project managerem na czele daje większą pewność na udaną współpracę niż rozmowy z all-in-one osobą, która zapewne posiada X projektów na głowie.

3. Po trzecie

Usługi dodatkowe. Czyli, jeśli myślimy o firmowej stronie www, ale totalnie nie mamy czasu na pisanie tekstów na takową, czy agencja ma w swoim zespole copywritera, któremu będzie mogła to zlecić? Czy, jeśli stworzymy już naszą witrynę, czy będziemy mogli liczyć na wsparcie posprzedażowe oraz na pomoc w pozycjonowaniu jej? To są dość ważne pytania, które padają w trakcie rozmów – klienci bardzo często po prostu wolą mieć “pakiet” usług odnośnie swojej strony www w jednej firmie, nie rozdrabniać się na pomniejsze zlecenia.

4. Po czwarte

Wiedza. Tego oczywiście nie da się jednoznacznie stwierdzić, nie posiadając samemu wiedzy, jednak na to jak wykonane są wcześniejsze projekty agencji ma też wpływ kreatywność. W marketingu pomysłowość, znajomość pewnych mechanizmów, łatwość formułowania myśli to klucz do sukcesu. Ważna jest też wspólna strategia zespołu pracującego w agencji i umiejętność łączenie poszczególnych elementów projektu w spójną całość.

Co obecnie totalnie nie ma znaczenia? Z naszych doświadczeń wynika że… lokalizacja. W dobie szybkich łączy internetowych i możliwości organizowania calli odległość od klienta nie gra roli (znaczenie mogą mieć co najwyżej… strefy czasowe! 🙂 ) – możemy w każdym momencie współpracy kontaktować się face-to-face, a raczej ekran-w-ekran.

Na koniec już, podsumowując: wybierając agencję interaktywną, dajmy sobie czas na taki krótki reseach i sprawdzenie. Zastanówmy się także, czego realnie potrzebujemy i jak wyobrażamy sobie współpracę – i przede wszystkim – czy myślimy o długofalowej współpracy, czy jednak chcemy tylko jednorazowego “rzutu”.

Z okazji tego wpisu, chcielibyśmy się pochwalić na łamach bloga Website Style, że nasza firma uplasowała się na trzecim miejscu w rankingu najlepszych firm projektujących strony www w Trójmieście: LINK
Bardzo dziękujemy naszym klientom za zaufanie i liczne pozytywne opinie, to nas motywuje do dalszej pracy i tworzenia coraz lepszych projektów! Pięknie dziękujemy!

1668

agencja interaktywna

Social media

staż pracy

strony internetowe

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1146

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1139

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2391

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej