Dobór fraz kluczowych do strony www - kilka wskazówek od Website Style

Dobór fraz kluczowych do strony www - kilka wskazówek od Website Style

Budowanie marki w internecie nie jest proste w dzisiejszych czasach tak samo jak dobór fraz kluczowych. Mnogość reklam atakujących nas z każdej strony, siłą z jaką działają social media jest ogromna. Pośród tego wielkiego świata, jest ona – nasz firmowa strona www. Co trzeba zrobić by wyświetlać się w pierwszej dziesiątce w Google’u? Jakie działania będą koniecznie, by pozycjonowanie witryny internetowej przynosiło wymierne rezultaty? O tym wszystkim opowiemy w dzisiejszym artykule.

1. Garść teorii

Słowo kluczowe w języku programowania oznacza słowo stanowiące wyodrębnioną jednostkę leksykalną, często w określonym kontekście, mające szczególne znaczenie i identyfikujące określony rozkaz, instrukcję lub deklarację w programie komputerowym. W Internecie istnieje bardzo dużo wyszukiwarek słów kluczowych, które oferują szybkie skanowanie i wyłuszczenie najpopularniejszych fraz. Oczywiście warto z nich skorzystać, można się nimi posiłkować, ale najlepszym rozwiązaniem będzie zaufać specjalistom z dobrej agencji interaktywnej, którzy profesjonalnie poprowadzą Cię przez meandry pozycjonowania i SEO.

2. Wybór słów kluczowych

Odpowiedni dobór słów kluczowych jest bardzo ważnym aspektem tworzenia strony internetowej. To dzięki nim użytkownicy będą mogli znaleźć w przeglądarkach witrynę klienta. Trzeba pamiętać, że fraza fazie nierówna, niektóre słowa są ważne dla witryny a inne mogą jej wręcz zaszkodzić.  Efektywność podejmowanych działań i przeznaczanych na to środków zależy zatem od wyboru najlepiej dopasowanych słów kluczowych. Ale jak je wybrać?

 

Bez wątpienia najważniejszą rzeczą przy wyborze słów kluczowych jest wiedza, jaką posiada klient (i agencja, rzecz jasna) na temat tego czego szukają internauci (potencjalni Klienci), a co ważniejsze w jaki sposób to robią, czyli jakie zapytania kierują do wyszukiwarki. Prościej mówiąc, jakie frazy wpisują w polu wyszukiwania.

Jest to o tyle istotne, że nawet jeśli będziesz zajmował wysoką pozycję w wyszukiwarkach, ale miejsce w czołówce będzie można zawdzięczać niezbyt popularnej frazie czy słowu nie przełoży się to na realną korzyść w postaci zwiększenia ruchu na stronie.

 

Chcąc dobrać “keywordsy” warto zrobić w firmie… burzę mózgów.

Burza mózgu to nic innego jak wypisanie wszystkich fraz i słów, które przychodzą do głowy kiedy myślimy o tym, żeby opisać swoją działalność i to jakie informacje chcemy przekazać.  W tym momencie nie zastanawiajmy się jeszcze czy rzeczywiście zastosujemy je w treści swojej witryny i czy to faktycznie na nich chcemy się skupić, bowiem spora część z nich zostanie odrzucona w kolejnych etapach. Oczywiście nie można zapomnieć o dodaniu do listy słów kluczowych nazwy firmy. (Co jest częstym błędem) Zdarza się, że na takich listach znajdują się (celowo) słowa z niepoprawną pisownią, gdyż błędy np. w postaci literówek są częste wśród internautów. Na pewno takie piśmiennictwo należy brać pod uwagę, zwłaszcza jeśli naszym targetem są użytkownicy powyżej 40-50 lat.

3. Frazy kluczowe na które warto zwrócić uwagę

Nie wszystkie słowa kluczowe dla Google’a mają taką samą wartość, i są dedykowane różnym grupom odbiorców. Dlatego tak ważne jest poznanie wszystkich typów słów kluczowych.

  • Ogólne słowa kluczowe: nie wskazują konkretnie na daną branżę, firmę, markę. Są one mocno ogólne i mają najwięcej wyszukiwań, jednak w większości przypadków charakteryzują się najmniejszym współczynnikiem konwersji.
    Dla zobrazowania, hasło: płaszcze. Użytkownik, który wpisuje taką frazę w wyszukiwarkę nie poszukuje konkretnego produktu ani nie wyraża chęci zakupu. O wiele bardziej możliwa jest sytuacja, że taki klient szuka raczej inspiracji, zdjęć czy grafik.
  • Frazy long tail (tzw. długoogonowe) czyli frazy składające się z dużej ilości wyrazów, najczęściej kilku. Jak się łatwo domyślić, takie hasła najlepiej opisują dany biznes, są jednak najrzadziej wyszukiwane. Ruch z tych słów będzie najbardziej wartościowy dla marki.
    Wracając do przykładów – większość klientów ze sklepów obuwniczych będzie poszukiwać nie po prostu “butów” a np. “buty na obcasie na wesele” lub “buty za kostkę jesienne”
  • Frazy brandowe – to rodzaj słów długoogonowych, w których występuje nazwa firmy, np. buty Gino Rossi, buty Puma czerwone, buty Aldo skórzane itd.
  • Frazy regionalne, zawierają dodatkowo nazwę miasta, np. lekarz endokrynolog Warszawa, prawnik Gdynia

 

4. Jak szukać słów kluczowych?

Punktem wyjścia powinny być hasła, które znajdziemy w Google Search Console, importując taką listę do excela będziemy mieć jasny i pełny podgląd wszystkich fraz.

Listę należy przejrzeć i usunąć z niej hasła, które zdecydowanie nie opisują naszego biznesu.

Kolejnym krokiem jest dodanie fraz kluczowych do każdej z gałęzi naszej oferty – dobrze jest dodać po 3 do 5 fraz, dzięki którym nasi potencjalni klienci będą mogli trafić na naszą stronę internetową. Dodatkowym krokiem jest także zbadanie słów kluczowych konkurencji – to bardzo dobrze pokazuje, najlepiej takiej, która ma o wiele większe współczynniki konwersji i jest po prostu lepiej pozycjonowana. Możemy oczywiście takie same frazy użyć także w naszej witrynie, nie należy jednak spodziewać się identycznych wyników i ruchu.

 

To tylko kilka wskazówek na temat wyszukiwania i weryfikacji haseł dla Twojej firmy. Jak widać odpowiedni dobór fraz kluczowych to istotne działanie, od którego warto zacząć swoją pozycję w Internecie.

Jeśli dobór słów kluczowych to temat, którym Cię właśnie zaciekawiliśmy, jeśli potrzebujesz konsultacji i pomocy w kreowaniu swojej marki w sieci – idealnie trafiłeś! Zachęcamy do wypełnienia krótkiej ankiety projektowej i skontaktowania się z nami. Doradzimy, wycenimy i jak zawsze – damy z siebie 100% aby efekt końcowy był dla Ciebie więcej niż satysfakcjonujący, a wyniki przyniosły wymierne korzyści.

frazy kluczowe

pozycjonowanie strony

słowa kluczowe

strony internetowe

Czytaj również

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?
1069

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?

Dzisiejsze zagadnienie jest z cyklu pytań retorycznych, na które większość zapewne zna odpowiedź. Mimo to, wydaje się że duża grupa właścicieli firm o roli designu zupełnie zapomina, zadowalając się formą “good enough” (“wystarczająco dobre, zadowalające” w wersji polskiej). O ile takie myślenie wcale nie jest karygodne, jeśli mamy dobre przesłanki i goni nas czas. Jeśli jednak chcemy się odpowiednio przygotować do kampanii, zmian, rebrandingu… dobrze jest po prostu wiedzieć czym jest ten mityczny dobry design.

Czytaj dalej