E-mail marketing w czasie i po pandemii

1. W czasie kwarantanny zauważalnie wzrosła konsumpcja treści internetowych.

Mamy więcej czasu, ale również potrzebujemy być poinformowani na temat sytuacji w kraju, działań firm i sklepów, z których usług korzystaliśmy. Niezależnie od tego, czy firmy prowadziły biznes online czy offline, aktualnie większość z nich może komunikować się wyłącznie w sieci. Dzięki czemu e-mail marketing stał się jeszcze bardziej popularny.

2. Wybuch pandemii koronawirusa wywołał wzrost wykorzystania komunikacji poprzez wiadomość e-mail.

W minionych latach e-maile były wykorzystywane głównie do powiadomień transakcyjnych i informacjach o promocjach. Aktualnie służą nam do budowy relacji, utrzymania kontaktu, informowania o zmianach i promocjach oraz samej sprzedaży. Kryzysy zachęcają firmy do powrotu do sprawdzonych i efektywnych (a także tańszych) kanałów reklamowych, a takim właśnie jest e-mail.
Według dostawców poczty elektronicznej, od początku pandemii korzystanie z poczty elektronicznej wzrosło aż o 40%.

3. Ten wzrost raczej nikogo nie dziwi.

Małe i średnie firmy, które w obliczu obecnego kryzysu przeniosły swoją działalność do internetu, zaczęły korzystać z dobrodziejstw e-mail marketing. Wielkie przedsiębiorstwa również zwiększyły liczbę wysyłanych wiadomości. Największą siłą e-mail marketing jest fakt, że działa i łatwo można udowodnić jego skuteczność, dzięki możliwości dokładnego raportowania.

Z kolei cyberprzestępcy mają pokusę wykorzystywania obaw i potrzeb ludzi do własnych celów oraz wzbudzania niepokojów w celu skłonienia odbiorców do podjęcia określonych działań. Poważni nadawcy zaś wykorzystują e-maile do przekazywania faktycznych i istotnych informacji zwłaszcza w tej bardzo szczególnej sytuacji jaką jest pandemia, by wesprzeć i uspokoić swoich odbiorców w obliczu ich problemów oraz by wskazać i podkreślić perspektywy na czas po pandemii.

 

 

Dowiedz się więcej…

email

marketing

sklepy internetowe

Czytaj również

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?
1067

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?

Dzisiejsze zagadnienie jest z cyklu pytań retorycznych, na które większość zapewne zna odpowiedź. Mimo to, wydaje się że duża grupa właścicieli firm o roli designu zupełnie zapomina, zadowalając się formą “good enough” (“wystarczająco dobre, zadowalające” w wersji polskiej). O ile takie myślenie wcale nie jest karygodne, jeśli mamy dobre przesłanki i goni nas czas. Jeśli jednak chcemy się odpowiednio przygotować do kampanii, zmian, rebrandingu… dobrze jest po prostu wiedzieć czym jest ten mityczny dobry design.

Czytaj dalej