E-mail marketing w czasie i po pandemii

1. W czasie kwarantanny zauważalnie wzrosła konsumpcja treści internetowych.

Mamy więcej czasu, ale również potrzebujemy być poinformowani na temat sytuacji w kraju, działań firm i sklepów, z których usług korzystaliśmy. Niezależnie od tego, czy firmy prowadziły biznes online czy offline, aktualnie większość z nich może komunikować się wyłącznie w sieci. Dzięki czemu e-mail marketing stał się jeszcze bardziej popularny.

2. Wybuch pandemii koronawirusa wywołał wzrost wykorzystania komunikacji poprzez wiadomość e-mail.

W minionych latach e-maile były wykorzystywane głównie do powiadomień transakcyjnych i informacjach o promocjach. Aktualnie służą nam do budowy relacji, utrzymania kontaktu, informowania o zmianach i promocjach oraz samej sprzedaży. Kryzysy zachęcają firmy do powrotu do sprawdzonych i efektywnych (a także tańszych) kanałów reklamowych, a takim właśnie jest e-mail.
Według dostawców poczty elektronicznej, od początku pandemii korzystanie z poczty elektronicznej wzrosło aż o 40%.

3. Ten wzrost raczej nikogo nie dziwi.

Małe i średnie firmy, które w obliczu obecnego kryzysu przeniosły swoją działalność do internetu, zaczęły korzystać z dobrodziejstw e-mail marketing. Wielkie przedsiębiorstwa również zwiększyły liczbę wysyłanych wiadomości. Największą siłą e-mail marketing jest fakt, że działa i łatwo można udowodnić jego skuteczność, dzięki możliwości dokładnego raportowania.

Z kolei cyberprzestępcy mają pokusę wykorzystywania obaw i potrzeb ludzi do własnych celów oraz wzbudzania niepokojów w celu skłonienia odbiorców do podjęcia określonych działań. Poważni nadawcy zaś wykorzystują e-maile do przekazywania faktycznych i istotnych informacji zwłaszcza w tej bardzo szczególnej sytuacji jaką jest pandemia, by wesprzeć i uspokoić swoich odbiorców w obliczu ich problemów oraz by wskazać i podkreślić perspektywy na czas po pandemii.

 

 

Dowiedz się więcej…

email

marketing

sklepy internetowe

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1146

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1139

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2391

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej