1241

E-recepta a tradycyjny “świstek” czyli cyfryzacja Polskiej służby zdrowia

E-recepta a tradycyjny “świstek” czyli cyfryzacja Polskiej służby zdrowia

Od 8 stycznia 2020 roku będąc u lekarza otrzymujemy e-receptę.
E-recepta to elektroniczny dokument, który zastępuje tradycyjną, papierową receptę. E-receptę realizujemy na podstawie czterocyfrowego kodu, który otrzymujemy e-mailem lub SMS-em, w zależności od tego, jak skonfigurujemy swoje Konto Pacjenta. Jeśli tego potrzebujemy, możemy otrzymać także wydruk informacyjny.

1. Jakie są zalety e-recepty?

Twórcy systemy wymieniają między innymi przede wszystkim czytelność e-recepty (bo i wszyscy znamy jakże czytelny charakter pisma grupy zawodowej jakimi są lekarze…) dostępność – nie zgubimy jej, ponieważ będzie ona zawsze znajdować się w naszym Internetowym Koncie Pacjenta, a także uniwersalność – e-receptę można zrealizować w każdej aptece w Polsce.

 

Naprzeciw potrzebom obywateli wyszedł także portal mobywatel, udostępniając aplikację dla smartfonów zarówno z Androidem jak i iOS’em. Jej instalacja jest prosta a obsługa intuicyjna i bezproblemowa. Dzięki temu jesteśmy w stanie w kilku klikach odnaleźć swoją receptę i zrealizować lub, okazać lekarzowi jako historię przyjmowanych leków.

 

Skoro jest tak łatwo i kolorowo, to skąd tyle nerwów, a nawet paniki w aptekach? Przestraszeni są zwłaszcza starsi pacjenci, którzy nigdy nie dotykali komputera i nie mają smartfonów. W tej sytuacji dostają tzw. wydruki informacyjne na podstawie których dostają przepisane leki. Co się dzieje potem?

 

Przeszkoleni zawczasu lekarze bez kłopotów wystawiają e-recepta, chyba że zdarzy się usterka techniczna. Jednak mającym problemy z techniką pacjentom wręczają tylko czterocyfrowy kod na dany lek na karteczce. Jeśli lekarz przepisze cztery lekarstwa, daje cztery karteczki z odrębnymi kodami. Starsza pani przychodzi do apteki z tymi karteczkami, ale chce wykupić tylko jeden lub dwa leki, bo jeszcze nie dostała renty. Rzecz w tym, że nie wiadomo, który kod jakiego lekarstwa dotyczy. Farmaceuta musi zatem najpierw sprawdzić kody, by wiedzieć, pod którymi się kryją żądane leki. To trwa, a kolejka rośnie.

 

Mało tego – karteczka z kodem nie wystarczy. Trzeba jeszcze podać PESEL. Pół biedy, gdy ktoś realizuje receptę na siebie – wtedy wystarczy pokazać własny dowód osobisty z PESEL-em. Gorzej, gdy kupujemy lek komuś. Kupujący może się wycofać z kolejki i wrócić z PESEL-em tej osoby, ale niektórzy w zdenerwowaniu dzwonią do takiej osoby, która nie zawsze od razu odbiera… A kolejka rośnie. To powoduje frustrację i niepotrzebne nerwy.

 

Jaka jest na to rada?

 

Jeśli nie posiadamy Internetowego Konta Pacjenta, smartfon to dla nas obce urządzenie, należy poprosić lekarza o papierowy wydruk recepty – taki dokument nie wymaga podawania nr pesel, a pozwala zaoszczędzić całkiem sporo czasu oraz nerwów.

1241

android

aplikacje mobilne

e-recepta

ios

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1148

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1140

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2393

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej