Efekt wow gwarantowany, czyli strony dla branży kreatywnej

Przemysły kreatywne, ze szczególnym uwzględnieniem świata mediów i szeroko rozumianych audiowizualiów, należą obecnie do najszybciej rozwijających się sektorów w Europie. Dynamiczny rozwój rynku medialnego – zwłaszcza jego cechy kulturotwórcze, aktywizujące współczesnego człowieka na rynku pracy – oraz rola komunikacji medialnej wpływają bezpośrednio na jakość życia społeczno-kulturalnego i politycznego nowoczesnego społeczeństwa, także w Polsce. 

 

Wszyscy znamy powiedzenie “szewc bez butów chodzi” – branża kreatywna jest nam wyjątkowo bliska, bo jest… nasza 🙂 Jest też mocno specyficzna – bywa kapryśna, wymagająca i trudna. Nade wszystko jest jedna ważny aspekt, który powoduje, że w Website Style lubimy tworzyć witryny naszym kolegom i koleżankom po fachu – branża kreatywna, jest po prostu kreatywna! Możemy tu maksymalnie popuścić wodze wyobraźni, stworzyć coś totalnie nieoczywistego i unikalnego, co nie będzie się wpisywało w żadne kanony i schematy. Takie autorskie strony internetowe wywołują najwięcej emocji i to w nich inni projektanci upatrują mitycznego “efektu wow” – tak więc, może się okazać, że tworząc witrynę ilustratora czy innego grafika, stworzymy zupełnie “niechcący” nowy, ogólnoświatowy trend w web designie! 

 

Należy zdać sobie sprawę, że branża kreatywna to nie tylko agencje marketingowe i interaktywne. Dlatego też, nie ma żadnej ujmy na honorze, w zwróceniu się o nową witrynę do nas, nawet jeśli po części istniejemy jako konkurencja. Wszystkich naszych klientów traktujemy fair i tak samo zależy nam na dobrej współpracy.

 

1. Nie będziemy zbyt odkrywczy, jeśli napiszemy, że po pierwsze… pomysł.

Przeważnie jest tak, że przychodzący do nas klient z branży kreatywnej ma już mocno sprecyzowany obraz tego, jak widziałby swoją firmową stronę www. Czasem jest to odręczny szkic na kartce papieru, czasem już ułożony sekcjami layout, a czasem – nawet cała architektura informacji wraz z badaniami UX. 

Niezależnie od tego, każdy projekt analizujemy jeszcze raz wraz z klientem, nanosząc swoje sugestie i uwagi, by całość była w 100% akceptowalna i zaaprobowana. 

 

Branża kreatywna, rządzi się swoimi pewnymi prawami, które w zależności od specyfiki danego biznesu mogą być mniej lub bardziej rozciągnięte i “nagięte” – wszystko zależy od preferencji danego klienta.

W większości przypadków strony branży kreatywnej są po prostu wizytówką – portfolio, które jest prezentacją twórczości i zachęceniem do skorzystania z usług.

 

I tak, najważniejsze elementy, które powinny się mimo wszystko znaleźć w contencie witryny z branży kreatywnej:

(obecnie jednak, nawet poniższa lista nie uchodzi za regułę, dąży się do maksymalnego skracania i kondensowania treści, na rzecz – raczej minimalistycznego designu)|

 

 

  • portfolio prac – jest to absolutny mus, w końcu to jest “produkt” który chcemy pokazać, którym chcemy się chwalić i który chcemy sprzedawać. To, w jaki sposób twórczość danego autora zostanie pokazana, zależy wyłącznie od nas. W przypadku dużej ilości projektów (pamiętajmy, że czasem mniej znaczy więcej!) warto jest wprowadzić sortowanie lub jakikolwiek podział, który ułatwi wyszukanie interesujących nas realizacji.
  • Case study – w przypadku bardziej złożonych projektów, warto rozpisać bardziej szczegółowe case study – co zostało zrobione, jaki był stan początkowy, droga dojścia do takiego a nie innego rozwiązania i efekty. Ma to realne przełożenie na zainteresowanie potencjalnych klientów, zwłaszcza w przypadku agencji interaktywnych, zajmujących się szeroko pojętym UX i UI.
  • zespół/pokazanie autora – tak jak wspomnieliśmy powyżej, obecnie dąży się do minimalizacji długich elaboratów, jednak krótkie przedstawienie swojego doświadczenia, poprzednich projektów czy podanie marek z którymi się współracuje lub współpracowało (zwłaszcza, jeśli są to duże firmy godne uwagi) może się okazać korzystne, dla budowania wizerunku. Generalnie, tę sekcję można potraktować niejako jak CV stworzone online.
  • Kontakt. Czyli, niby prosta podstrona, a jednak temat rzeka. Umieszczać formularz, czy nie? Dodawać adres z mapą, wszystkie dane kontaktowe, włącznie z numerem konta?

 

Wszystko zależy oczywiście od klienta, jednak kierujmy się kilkoma zasadami:
a. Nie dodajemy mapy ani szczegółowej lokalizacji w momencie, gdy firma nie posiada oficjalnego biura (jest to np jednoosobowa działalność gospodarcza, jak np usługi fotograficzne)
b. Konieczne dodajemy w danych kontaktowych numer NIP – daje to sygnał potencjalnemu klientowi, że odwiedza witrynę prawdziwej i legalnej firmy.

  1. Formularz kontaktowy – uchodzi już trochę na przeżytek i coś, z czego nie korzysta się. Jak jednak pokazują badania, w pewnych grupach docelowych (zwłaszcza dla klientów w wieku 40+) formularze mają cały czas całkiem sporą popularność. Jeśli więc, grupa docelowa trafia do danej firmy, warto takowy dodać.

 

Nie tylko agencje interaktywne!

 

Branża kreatywna jest rozległa. W swoim wieloletnim doświadczeniu stworzyliśmy już strony www dla drukarni – zarówno wielko jak i mało-formatowych, agencji marketingowych, firm zajmujących się pozycjonowaniem i SEO, biur eventowych, muzeów czy wydarzeń kulturalnych i rozrywkowych. Można powiedzieć wręcz, że znamy się na tym jak mało kto! 🙂

 

Jeśli jesteś zainteresowany stworzeniem bądź odświeżeniem strony www dla Twojego biznesu z branży kreatywnej, nie boisz się ciekawych i szalonych rozwiązań, które zainteresują Twoich klientów – zachęcamy do wypełnienia krótkiej ankiety i skontaktowania się z nami. Doradzimy, wycenimy i jak zawsze – damy z siebie 100% aby efekt końcowy zachwycił nie tylko Ciebie, ale i Twoich pacjentów i kontrahentów.

branża kreatywna

strona internetowa

strony dla branży kreatywnej

Czytaj również

Wykorzystanie storytellingu na stronach www
1808

Wykorzystanie storytellingu na stronach www

Wykorzystanie storytellingu na stronach www. Storytelling to pojęcie, które jest powszechnie znane w branży graficznej, a które, mamy wrażenie – wciąż jest zbyt mało poznane przez klientów.

 

Storytelling, czyli “opowieść”, który zaciekawi odbiorcę.  U podstaw tego terminu leży poprawnie skonstruowany storytelling. Ty opowiadasz coś swojemu użytkownikowi, a on realnie angażuje się w historię.  Jego mózg stara się przewidzieć, co nastąpi dalej. Jest to idealna sytuacja dla obu stron ze względu na zsynchronizowanie i zaangażowanie w relację i komunikację.

Czytaj dalej

Rozwiązania dla platform internetowych w 2023 roku
1059

Rozwiązania dla platform internetowych w 2023 roku

Rozwiązania dla platform internetowych w 2023 roku. Wszyscy wiemy, że wdrożenie dowolnego biznesu e-commerce, strony usługowej lub innej dowolnej platformy online. Wymaga odpowiedniej strategii, składającej się z kilku kluczowych elementów, uwzględniających technologię, UI/UX, marketing i SEO. Wszystko wydaje się nam całkiem logiczne i proste, gdy nie przychodzi do realizacji założeń i strategii. 

Czytaj dalej