1861

Elektroniczna administracja a postęp w polskich urzędach

Elektroniczna administracja a postęp w polskich urzędach

Elektroniczna administracja opiera się na wykorzystaniu technologii informatycznych i telekomunikacyjnych w administracji publicznej. W ramach elektronicznej administracji zakłada się zmiany oraz usprawnienia organizacyjne, szeroką modernizację oraz optymalizację procesów administracyjnych pod kątem efektywności. Istotnym aspektem jest standaryzacja systemów e-administracji w ramach państw Unii Europejskiej.

 

E-administracja poprzez widoczne poprawienie jakości świadczonych usług ma zachęcać obywateli do większego zaangażowania w procesy demokratyczne oraz wspierać funkcjonowanie mechanizmów państwa. Wdrożenie elektronicznej administracji wiąże się z szeregiem korzyści dla obywateli i przedsiębiorstw, jak i dla samych struktur administracji publicznej.

 

Tyle w teorii. W praktyce bywa różnie – zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę małe miejscowości i wsie, do pięćdziesięciu tysięcy mieszkańców. W większych miastach, obecnie tendencja idzie ku dobremu – coraz więcej i coraz częściej jesteśmy w stanie załatwić online, bez wychodzenia z domu – przykładowo zarejestrować samochód, zmienić miejsce zameldowania, czy wyznaczyć datę odbioru dowodu osobistego. Wszystko przez ogólną dostępność internetu i rozwój technologiczny.
Niestety, jak pokazuje szara rzeczywistość, nie wszystkie urzędy i instytucje państwowe podążają za cyfryzacją. Niejednokrotnie, w dalszym ciągu zdarzają się kolejki “po numerek”, lub tylko po to, by umówić się następnego dnia i… znowu czekać w kolejce, by podpisać kolejny świstek.

1. Co ciekawe, są też tacy, którzy… wystrzegają się e-administracji.

Pomimo bezpiecznych kont ePUAP, preferują osobiste wizyty w urzędach miast – jak wynika z przeprowadzonych badań, tylko wtedy mają stuprocentową gwarancję odbioru, przyjęcia i wysyłania wniosków czy opłacenia podatków.
Z drugiej strony – obecne, odnowione systemy informacji dla petentów w e-urzędach w przeważającej części zostały stworzone już X lat temu – gdy responsywność stron www jeszcze raczkowała, nikt nie słyszał o czymś takim jak użyteczność i doświadczenia użytkownika. I właśnie te “przeleżałe” w szufladach systemy, wdrożone po takim czasie, totalnie nie mają racji bytu. Nie są intuicyjne, nie pomagają userowi dotrzeć do ważnych dla niego informacji, o wyświetlaniu się na urządzeniach mobilnych nie wspominając.

 

Prawda jest natomiast taka, że administracja internetowa powinna być absolutnie prosta, jak przysłowiowa budowa cepa. Budowana na zasadzie “Czy chcesz załatwić to? – Odpowiedź: Tak/Nie”. Z użytymi maksymalnie prostymi formami graficznymi, w kolorystyce odpowiadającej powadze i funkcji danego urzędu. Tylko dokładnie przemyślany i ułożony UX jest w stanie unieść ogrom informacji, jakie udostępniają urzędy.

1861

Elektroniczna administracja a postęp w polskich urzędach

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1148

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1140

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2393

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej