2549

Najbardziej irytujące elementy stron internetowych

Najbardziej irytujące elementy stron internetowych

1. W dobie postępującego rozwoju technologii IT, ciągle nowych rozwiązań i aktualizacji, chcemy by nasze strony www były coraz lepsze i coraz bardziej atrakcyjne, modne, zapadające w pamięć. Łatwo w tym pędzie zapomnieć o użyteczności i odbiorze użytkowników odwiedzających witrynę.

Numerem jeden, na liście najbardziej irytujących elementów stron www jest z pewnością automatycznie odtwarzający się dźwięk, którego – co gorsza – nie da się wyciszyć/wyłączyć.

90% użytkowników w takim przypadku w popłochu wciśnie czerwony znaczek X i ucieknie czym prędzej, unikając naszej strony, nawet jeśli znajdują się na niej najlepsze treści, materiały czy produkty.

2. Numerem dwa są pop-upy, czyli wyskakujące okienka informacyjne.

O ile pojawiają się one przy ładowaniu strony i posiadają duże przyciski do ich zamknięcia, są do zniesienia i nie odwracają aż tak uwagi od najważniejszych treści strony, jednak, gdy pojawiają się w trakcie scrollowania strony www, przerywając nam czytanie, stają się bardzo denerwujące. Przed pop-upami przestrzegamy bardzo naszych klientów, rekomendując inne rozwiązania jak choćby przyciski call to action, ruchome banery w sliderach – takie elementy są integralną częścią strony, a więc nie „migają” gdzieś w najmniej oczekiwanym momencie, a przyciągają wzrok formą samą w sobie – np. Na zasadzie kontrastu czy zmiany koloru na intensywny.

3. Numerem trzy jest ogólny brak czytelności strony jako całości – za mały kontrast między typografią a tłem, reklamy nachodzące na akapity, migające zdjęcia, czy po prostu błędy w kodowaniu.

Im więcej elementów zaburzających odbiór treści, tym mniejsza skuteczność stron www, Dlatego też dobrze jest dokładnie zaplanować co chcemy przekazać odbiorcom.

Dowiedz się więcej…

2549

Czytaj również

Jak okres poświąteczny kształtuje rynek E-commerce: Zwroty, karty podarunkowe i noworoczne promocje
1453

Jak okres poświąteczny kształtuje rynek E-commerce: Zwroty, karty podarunkowe i noworoczne promocje

Jak okres poświąteczny kształtuje rynek E-commerce: Zwroty, karty podarunkowe i noworoczne promocje. Okres poświąteczny stanowi fascynujący czas dla rynku e-commerce, który zmienia się pod wpływem różnych czynników takich jak zwroty, wymiana prezentów, realizacja kart podarunkowych oraz wyprzedaże noworoczne. Jakie wyzwania i możliwości niesie ze sobą ten czas dla sprzedawców internetowych? 

Czytaj dalej

Współpraca UX i Accessibility w 2025 roku: klucz do tworzenia nowoczesnych doświadczeń cyfrowych
1338

Współpraca UX i Accessibility w 2025 roku: klucz do tworzenia nowoczesnych doświadczeń cyfrowych

Współpraca UX i Accessibility w 2025 roku: klucz do tworzenia nowoczesnych doświadczeń cyfrowych. W miarę jak technologia i świadomość społeczna ewoluują, współpraca między projektowaniem doświadczeń użytkownika (UX) a dostępnością (Accessibility) staje się coraz bardziej kluczowym aspektem w tworzeniu inkluzywnych doświadczeń cyfrowych. W 2025 roku, oba te obszary mogą stać się nie tylko komplementarnymi, ale wręcz nierozerwalnymi elementami skutecznego projektowania produktów i usług cyfrowych. Przyjrzymy się w tym artykule, dlaczego ta współpraca jest tak ważna oraz jakie kroki należy podjąć, aby ją zrealizować.

Czytaj dalej