1170

Facebook Marketplace, czyli kupuj i sprzedawaj na Facebooku

Facebook Marketplace

Na przestrzeni kilku lat Facebook zgromadził już ponad 2 miliardy użytkowników. Pisaliśmy już w osobnym artykule, że to właśnie za sprawą popularnego „fejsa” i innych social media, fora internetowe czy grupy dyskusyjne przeszły do historii Internetu, a w briefach tworzonych stron www w wytycznych widnieją „chaty, streamy, ikonki do Facebooka” zamiast takich modułów jak forum internetowe, chat.

 

Twórcy Facebooka wciąż zaskakują nowymi rozwiązaniami, które, czy chcemy czy nie – w końcu i tak używamy. Tym razem do zmian w Messengerze i Stories dołączyła funkcja Marketplace – czyli wbudowana tablica ogłoszeń.

 

Trend sprzedażowy był obecny juz dawno. Powstawały liczne grupy, które skupiały tylko i wyłącznie ogłoszenia „Kupię/sprzedam”, łącza grupa użytkowników na dzień dzisiejszy to nawet 500mln osób. Nie dziwi więc fakt stworzenia narzędzia, które jeszcze bardziej wykorzysta potencjał sprzedażowy. Ogólnie, da się także zauważyć, że coraz więcej użytkowników woli robić zakupy na „fejsie”, czy choćby Instagramie, który także stosunkowo nie dawno wprowadził taką użyteczność do swojego systemu.

 

Facebook Marketplace to nic innego jak wirtualna tablica ogłoszeń.

 

Na której zainteresowani mogą wystawiać na sprzedaż swoje rzeczy. Choć mechanizm jest znany z innych miejsc w Internecie, to dzięki specyfice portalu społecznościowego dokonanie transakcji nigdy nie było tak poręczne. Zakupu lub sprzedaży można dokonać podczas codziennego przeglądania newsów, co stanowi znaczące ułatwienie. Brak konieczności logowania się do osobnej aplikacji może być tym, co będzie odpowiadać za sukces wdrożonego rozwiązania i stanie się jego cechą rozpoznawczą.

 

Jest to główna i największa zaleta tego narzędzia – idąc krok dalej, można przypuszczać, że w przyszłości ta funkcja (i podobne w innych social media – np. Instagramowa) wyprze także sklepy internetowe. Jest to dość śmiała teza, ale jeśli nie wyprze – będzie dla takowych wielką konkurencja, a programiści z Magento czy Presty będą dwoić się i troić by dorównać w użyteczności, łatwości obsługi rozwiązaniom zastosowanym w social media.

 

Póki co MarketPlace jest w fazie testowania – czy stanie się drugim Allegro – czas pokaże.

1170

Facebook

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1146

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1138

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2391

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej