Fakty i mity o pozycjonowaniu stron www

Rozpoczynamy nowy cykl artykułów blogowych, w których będziemy mierzyć się z niełatwą sztuką obalania mitów i potwierdzania faktów 🙂
Zacznijmy od czego, na pozór prostego, o czym już nie raz wspominaliśmy na łamach naszego bloga – pozycjonowanie.

 

W branży SEO techniki i wykorzystywane narzędzia co pewien czas się zmieniają. Wiąże się to z tym, że algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w skali roku, co powoduje, że odnotowanie zmian jest trudne nawet dla dobrego specjalisty SEO. Przez kilkanaście lat rozwijania się branży SEO na temat pozycjonowania narosło wiele mitów, wiele rzeczy się zmieniło i jeszcze więcej jest zupełnie niepotrzebne. Dziś nie wystarczy już tylko dodać strony do wyszukiwarki i czekać na jej zaindeksowanie.

 

1. Pozycjonowanie i SEO to jedno i to samo

 

Błąd! SEO to nie równorzędny synonim pozycjonowania, ale skrót od angielskiego „Search Engine Optimization”. Oznacza on optymalizację pod kątem wyszukiwarek, która jest pierwszym krokiem do podniesienia widoczności danej strony w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie to pojęcie szersze, mające na celu podniesienie popularności i pozycji strony za pomocą jej optymalizacji (SEO), marketingu treścii budowaniu sieci linków zwrotnych.

 

2. Linki sponsorowane nie wpływają na pozycjonowanie

 

Nawet wykupienie całej kampanii AdWords nie podniesie pozycji strony w SERP. Taka kampania może jedynie wspierać wcześniej wypozycjonowany serwis i powiększać łączną liczbę jego odwiedzin. Działanie linków sponsorowanych kończy się w momencie, w którym przestaniemy za nie płacić.

 

3. Można zagwarantować wysoką pozycję.

 

Niestety, ale tego typu hasła to tylko tani chwyt marketingowy. Nikt nie ma mocy zagwarantowania wysokiej pozycji w Google. Gdyby tak było, specjaliści mogliby przewidzieć także pozycję, na której wyląduje dana strona. Tymczasem wyszukiwarka nie znajduje się pod kontrolą agencji, ale jest sterowana przez nie znane nikomu algorytmy. Agencje mogą jedynie skutecznie dbać o wybijanie strony i utrzymywanie jej na jak najwyższej pozycji.

1. A teraz - dla równowagi - garść faktów:

1. SEO to konieczność

Bez optymalizacji strony, która przygotuje ją do prawidłowego przeprowadzenia pozycjonowania, nie ma co liczyć na trwałe wyniki. Pomijając ten krok ryzykujemy zmarnowanie czasu i pieniędzy, nałożenie kary przez wyszukiwarkę i szybką utratę wypracowanej pozycji.

 

2. Czas wczytywania się strony ma znaczenie

Owszem, Google potwierdziło to już w 2010 roku. Kiedy strona wczytuje się bardzo wolno, zniecierpliwieni użytkownicy po prostu się poddają i opuszczają witrynę. Jeśli zaczyna to być nagminny problem, Google obniża pozycję takiej strony.

 

 

Dowiedz się więcej…

pozycjonowanie stron www

reklamy

seo

Czytaj również

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?
1134

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?

Dzisiejsze zagadnienie jest z cyklu pytań retorycznych, na które większość zapewne zna odpowiedź. Mimo to, wydaje się że duża grupa właścicieli firm o roli designu zupełnie zapomina, zadowalając się formą “good enough” (“wystarczająco dobre, zadowalające” w wersji polskiej). O ile takie myślenie wcale nie jest karygodne, jeśli mamy dobre przesłanki i goni nas czas. Jeśli jednak chcemy się odpowiednio przygotować do kampanii, zmian, rebrandingu… dobrze jest po prostu wiedzieć czym jest ten mityczny dobry design.

Czytaj dalej