1552

Fenomen… mema

Fenomen… mema

1. Chcąc opisać Internet naszych czasów, nie sposób wspomnieć o memie.

Czyli o rodzaju wypowiedzi internetowej, opartej na prostym komunikacie, który powiela pewne utarte schematy, wykorzystując je do wielu znaczeń, branż i sfer życia. Pojęcie mem zdołało się już upowszechnić w polszczyźnie, wciąż jednak przysparza problemów definicyjnych i kłopotów z jego właściwym pojmowaniem. Najprościej rzecz ujmując, jest to humorystyczny obrazek, który w określony sposób ilustruje dany problem czy zjawisko.

 

Jak doskonale wiemy, w dzisiejszym pędzącym świecie niezwykle trudno jest skupić uwagę odbiorcy na jednym elemencie dłużej niż kilka sekund – zobaczmy, ile “scrollujemy” fecabooka? Przeważnie po prostu poruszamy ekranem i dosłownie na sekundy zatrzymujemy się przy interesujących nas treściach, resztę pomijając. W dobie ślepoty banerowej i naprawdę wysokich wymagań użytkowników, trzeba się naprawdę nagimnastykować i mocno zagłębić się w zagadnienia potrzeb rynku by zwrócić uwagę potencjalnych klientów. Idealnie by było, gdyby udało się to zrobić z oczywiście skutecznie 🙂

 

2. Odpowiedzią na ten trend są właśnie memy

Proste obrazki zawierające niezbędne clue by zainteresować, rozśmieszyć lub zaintrygować odbiorcę.
Bardzo popularne dziś hasła indywidualizmu i wielkiej chęci wyrażania siebie wraz z memami dają szerokie pole do popisu, gdzie twórcę ogranicza w zasadzie tylko wyobraźnia.
Z memem można się utożsamić, w trafnej grafice odbiorca może odnaleźć skierowany prosto do niego komunikat. Stąd też niezwykła skuteczność tej formy – przekaz mema, nawet jeśli uniwersalny, odbierany jest jako spersonalizowany.

 

Można więc powiedzieć, że memy to zbawienie, spełnienie marzeń dla wszystkich marketingowców – czy na pewno? Nasza ulubiona odpowiedź: to zależy… 😉

 

Przede wszystkim należy zdać sobie sprawę że w materii memów powiedziane zostało już naprawdę dużo i wymyślenie, stworzenie i wdrożenie naprawdę dobrego i świeżego mema wymaga bardzo dobrego pomysłu, w zgodzie z potrzebami rynku danej branży i grupy docelowej do której chcemy dotrzeć. Najlepszy mem to te zrozumiałe dla jak najszerszej grupy odbiorców i budzące jej zainteresowanie przez kreatywną interpretację znanych im koncepcji. Tu akurat powtarzalność, utarte schematy nie zostaną uznane jako odgrzewane kotlety czy plagiaty. Wręcz przeciwnie.

 

Jeśli spełnimy te kilka warunków i trafimy w dobry czas, nasz mem będzie mieć szansę rozprzestrzenić się lotem błyskawicy po wszystkich “zakątkach” Internetu. Oczywiście im więcej odostępnień i lajków, tym większa i tym lepsza będzie konwersja naszej strony internetowej.
Należy jednak pamiętać, że memy to formy krótkotrwałe – “chodliwość” danej grafiki trwająca kilka dni to dobry wynik, w przypadku tygodnia – można mówić o niemałym sukcesie. To co dziś i wczoraj było ciekawe, modne i śmieszne, niekoniecznie będzie takie jutro.Wystrzegajmy się zatem przedłużania “fajności” naszych memów na siłę, bo narazimy się na negatywną śmieszność i zarzut o nudę, aka “robienie na jedno kopyto”.

 

 

Dowiedz się więcej…

1552

Fenomen… mema

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1146

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1138

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2391

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej