Logo - WEBLOG - Website Style - Tworzenie stron www
242

Fenomen Tik-Toka

TikTok – tym, którym wydaje się, że to głupawa aplikacja stworzona dla dzisiejszej młodzieży, niech przyjmie za fakt, że początkowo, także Instagram był “zabawką” dla dzieci i młodzieży, która potencjalnie nie wnosiła nic wartościowego do sieci 🙂

1. TikTok szturmem wtargnął zawładnąć telefonami młodzieży i - co pokazują statystyki - nie tylko ;-)

Dlaczego ta prosta w swoich założeniach aplikacja osiągnęła taką popularność, jednocześnie wzbudzając duże kontrowersje zarówno wśród dorosłych zastanawiających się „co z tych dzieci wyrośnie”, jak i wśród rządów największych państw, z obawą patrzących na tak dużą popularność chińskiej aplikacji?

2. TikTok ma dziś ponad 1,5 mld ściągnięć z Google Play i AppStore, z czego ponad 600 mln tylko w tym roku.

Aplikacja jest na trzecim miejscu najpopularniejszych apek za WhatsApp oraz Messenger, ale wyprzedza Facebooka i Instagrama. Zresztą sam Facebook, właściciel 4 z TOP 5 aplikacji, chciał kupić poprzednika TikToka – Musical.ly już trzy lata temu, jednak bez powodzenia. Aplikacja została sprzedana chińskiemu gigantowi ByteDance za 800 mln dolarów w 2017 roku i przez niego przekształcona w to, co teraz znamy jako TikTok.

3. Działanie TikToka jest bardzo proste – użytkownicy robią kilkunastosekundowe filmy, do których mogą dołożyć podkład dźwiękowy.

Może to być własna piosenka, po prostu dźwięk z nagrania czy jeden z dźwięków i piosenek z bogatej biblioteki w aplikacji. Nade wszystko – co jest mocno atrakcyjne, w opinii użytkowników – dochodzi do tego bardzo dobrze zaprojektowana możliwość edycji filmów – poprzez nakładanie filtrów i efektów, które są o wiele bardziej rozbudowane niż w „konkurencyjnych” aplikacjach jak Instagram czy Snapchat. Filmiki innych użytkowników można komentować, polubić czy nawet robić z nimi duety.

4. Aplikacja niespodziewanie stała się trampoliną do sławy, albo przynajmniej popularności, wielu piosenek i piosenkarzy.

Przy okazji ożywiając i przypominając również stare hity. Sama biblioteka muzyczna w TikTok jest legalna, a artyści są wynagradzani za wykorzystanie ich utworów. Tantiemy płyną nie za ilość wyświetleń (odsłuchań) danego utworu, ale za ilość filmików wykorzystujących daną piosenkę.

5. Jeśli chodzi o reklamy.

Aplikacja oferuje kilka formatów dla reklamodawców takich jak: znane z innych platform (np. Snapchata) reklamy w formie wideo, wplatane między kontent użytkowników czy Brand lenses – możliwość tworzenia własnych filtrów przez marki. Można również wykorzystać Hashtag challenge – forma, która zachęca userów do tworzenia kontentu dookoła hashtagu marki oraz Brand Takeover – pełnoekranową reklamę wyświetlaną zaraz po otwarciu aplikacji.

 

 

Dowiedz się więcej…

242

aplikacje mobilne

Google

Social media

Tik-Tok

Czytaj również