Logo - WEBLOG - Website Style - Tworzenie stron www
394

Fenomen Tik-Toka

TikTok – tym, którym wydaje się, że to głupawa aplikacja stworzona dla dzisiejszej młodzieży, niech przyjmie za fakt, że początkowo, także Instagram był “zabawką” dla dzieci i młodzieży, która potencjalnie nie wnosiła nic wartościowego do sieci 🙂

1. TikTok szturmem wtargnął zawładnąć telefonami młodzieży i - co pokazują statystyki - nie tylko ;-)

Dlaczego ta prosta w swoich założeniach aplikacja osiągnęła taką popularność, jednocześnie wzbudzając duże kontrowersje zarówno wśród dorosłych zastanawiających się „co z tych dzieci wyrośnie”, jak i wśród rządów największych państw, z obawą patrzących na tak dużą popularność chińskiej aplikacji?

2. TikTok ma dziś ponad 1,5 mld ściągnięć z Google Play i AppStore, z czego ponad 600 mln tylko w tym roku.

Aplikacja jest na trzecim miejscu najpopularniejszych apek za WhatsApp oraz Messenger, ale wyprzedza Facebooka i Instagrama. Zresztą sam Facebook, właściciel 4 z TOP 5 aplikacji, chciał kupić poprzednika TikToka – Musical.ly już trzy lata temu, jednak bez powodzenia. Aplikacja została sprzedana chińskiemu gigantowi ByteDance za 800 mln dolarów w 2017 roku i przez niego przekształcona w to, co teraz znamy jako TikTok.

3. Działanie TikToka jest bardzo proste – użytkownicy robią kilkunastosekundowe filmy, do których mogą dołożyć podkład dźwiękowy.

Może to być własna piosenka, po prostu dźwięk z nagrania czy jeden z dźwięków i piosenek z bogatej biblioteki w aplikacji. Nade wszystko – co jest mocno atrakcyjne, w opinii użytkowników – dochodzi do tego bardzo dobrze zaprojektowana możliwość edycji filmów – poprzez nakładanie filtrów i efektów, które są o wiele bardziej rozbudowane niż w „konkurencyjnych” aplikacjach jak Instagram czy Snapchat. Filmiki innych użytkowników można komentować, polubić czy nawet robić z nimi duety.

4. Aplikacja niespodziewanie stała się trampoliną do sławy, albo przynajmniej popularności, wielu piosenek i piosenkarzy.

Przy okazji ożywiając i przypominając również stare hity. Sama biblioteka muzyczna w TikTok jest legalna, a artyści są wynagradzani za wykorzystanie ich utworów. Tantiemy płyną nie za ilość wyświetleń (odsłuchań) danego utworu, ale za ilość filmików wykorzystujących daną piosenkę.

5. Jeśli chodzi o reklamy.

Aplikacja oferuje kilka formatów dla reklamodawców takich jak: znane z innych platform (np. Snapchata) reklamy w formie wideo, wplatane między kontent użytkowników czy Brand lenses – możliwość tworzenia własnych filtrów przez marki. Można również wykorzystać Hashtag challenge – forma, która zachęca userów do tworzenia kontentu dookoła hashtagu marki oraz Brand Takeover – pełnoekranową reklamę wyświetlaną zaraz po otwarciu aplikacji.

 

 

Dowiedz się więcej…

394

aplikacje mobilne

Google

Social media

Tik-Tok

Czytaj również

Newsletter na stronie www - Wsparcie sprzedaży online
596

Newsletter na stronie www

Newsletter na stronie www jest realnym wsparciem sprzedaży online naszych produktów i usług. Od takiej tezy zaczynamy dzisiejszy artykuł, w którym będziemy chcieli odpowiedzieć na częste pytanie naszych klientów – czy newsletter na stronie www obecnie się w ogóle opłaca?

Czytaj dalej

Użyteczność stron internetowych
819

Użyteczność stron internetowych

Na przestrzeni lat użyteczność stron internetowych była rozumiana na wiele sposobów. Przyzwyczailiśmy się do określonych działań na witrynach, które prowadzą do danych informacji i te zachowania podświadomie staramy się powielać przy każdej stronie www. Za intuicyjność takich działań, za prostotę działania odpowiada UX design, czyli user-experience design.

Czytaj dalej