1493

Fenomen Tik-Toka

Tik Tok

TikTok – tym, którym wydaje się, że to głupawa aplikacja stworzona dla dzisiejszej młodzieży, niech przyjmie za fakt, że początkowo, także Instagram był “zabawką” dla dzieci i młodzieży, która potencjalnie nie wnosiła nic wartościowego do sieci 🙂

1. TikTok szturmem wtargnął zawładnąć telefonami młodzieży i - co pokazują statystyki - nie tylko ;-)

Dlaczego ta prosta w swoich założeniach aplikacja osiągnęła taką popularność, jednocześnie wzbudzając duże kontrowersje zarówno wśród dorosłych zastanawiających się „co z tych dzieci wyrośnie”, jak i wśród rządów największych państw, z obawą patrzących na tak dużą popularność chińskiej aplikacji?

2. TikTok ma dziś ponad 1,5 mld ściągnięć z Google Play i AppStore, z czego ponad 600 mln tylko w tym roku.

Aplikacja jest na trzecim miejscu najpopularniejszych apek za WhatsApp oraz Messenger, ale wyprzedza Facebooka i Instagrama. Zresztą sam Facebook, właściciel 4 z TOP 5 aplikacji, chciał kupić poprzednika TikToka – Musical.ly już trzy lata temu, jednak bez powodzenia. Aplikacja została sprzedana chińskiemu gigantowi ByteDance za 800 mln dolarów w 2017 roku i przez niego przekształcona w to, co teraz znamy jako TikTok.

3. Działanie TikToka jest bardzo proste – użytkownicy robią kilkunastosekundowe filmy, do których mogą dołożyć podkład dźwiękowy.

Może to być własna piosenka, po prostu dźwięk z nagrania czy jeden z dźwięków i piosenek z bogatej biblioteki w aplikacji. Nade wszystko – co jest mocno atrakcyjne, w opinii użytkowników – dochodzi do tego bardzo dobrze zaprojektowana możliwość edycji filmów – poprzez nakładanie filtrów i efektów, które są o wiele bardziej rozbudowane niż w „konkurencyjnych” aplikacjach jak Instagram czy Snapchat. Filmiki innych użytkowników można komentować, polubić czy nawet robić z nimi duety.

4. Aplikacja niespodziewanie stała się trampoliną do sławy, albo przynajmniej popularności, wielu piosenek i piosenkarzy.

Przy okazji ożywiając i przypominając również stare hity. Sama biblioteka muzyczna w TikTok jest legalna, a artyści są wynagradzani za wykorzystanie ich utworów. Tantiemy płyną nie za ilość wyświetleń (odsłuchań) danego utworu, ale za ilość filmików wykorzystujących daną piosenkę.

5. Jeśli chodzi o reklamy.

Aplikacja oferuje kilka formatów dla reklamodawców takich jak: znane z innych platform (np. Snapchata) reklamy w formie wideo, wplatane między kontent użytkowników czy Brand lenses – możliwość tworzenia własnych filtrów przez marki. Można również wykorzystać Hashtag challenge – forma, która zachęca userów do tworzenia kontentu dookoła hashtagu marki oraz Brand Takeover – pełnoekranową reklamę wyświetlaną zaraz po otwarciu aplikacji.

 

 

Dowiedz się więcej…

1493

aplikacje mobilne

Google

Social media

Tik-Tok

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1146

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1138

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2391

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej