3135

Gdzie się podziały fora internetowe?

Gdzie się podziały fora internetowe

1. Najpierw czaty i pokoje dyskusyjne na interii, następnie fora internetowe.

Jeszcze dziesięć lat temu były najpopularniejszymi formami społecznościowymi w sieci. Na forach można było znaleźć sporo informacji na interesujące nas tematy – istniały grupy niszowe, skupione wokół ustalonej, bardzo wąskiej tematyki, a również te, które zawierały przysłowiowe mydło i powidło. Generalnie – każdy, kto tylko chciał mógł znaleźć coś dla siebie. Na przestrzeni dekady (a więc całej wieczności w świecie IT) formy te stopniowo zanikły, obecnie, pozostały tylko te najmocniejsze, najbardziej popularne fora, które są odnogą dobrze wypozycjonowanych stron internetowych lub wielkich firm, które zdążyły zbudować solidną markę w sieci.

2. Co się więc stało z forami?

W całej historii „sieci” w Polsce można było zaobserwować kilka fenomenów – komunikator Gadu-Gadu, Naszą-klasę, Grono.net czy fora internetowe.

Dyskusje na forach internetowych toczyły się według ściśle ustalonego porządku. Nad wszystkim czuwały ekipy moderatorów, które pouczały użytkowników o tym, że nie należy odkopywać starych wątków, odbiegać od przewodniego tematu, czy też wyzywać innych uczestników dyskusji. Ale, ogromną siłą forów, szczególnie specjalistycznych było to, że w obrębie społeczności krążyła wiedza

.

Kolejnym „szczeblem” rozwoju forów, był skrypt phpBB by Przemo. Było to genialne, mocno rozbudowane narzędzie do tworzenia forum dyskusyjnego, które dawało się w 100% modyfikować, zarówno od strony kodu, jak i wyglądu. Ekipa twórców dwoiła się i troiła, wypuszczając do rusz to nowe i udoskonalone wersje swojego produktu, przez co skrypt stał się bardzo popularny.

… A następnie nadszedł rok 2010, rok po którym wszystko zaczęło się zmieniać – społeczności zmieniły swój charakter, coraz bardziej popularne stawały się serwisy blogowe, a najgorliwsze dyskusje przenosiły się do komentarzy ww. blogów. Trzeba zaznaczyć, że wiele funkcji forów przeniesiono właśnie do pierwotnych mediów społecznościowych. Wraz ze wzrostem popularności Facebooka i innych social media, fora odeszły trochę w niepamięć. Obecnie, firmom bardziej zależy na posiadaniu na swojej stronie www ikonek społecznościówek, niż na posiadaniu forum dyskusyjnego.

Trzeba jednak zaznaczyć, że fora mimo wszystko, całkowicie nie wyginęły – tak kultowe fora jak elektroda.pl, fotograficzne forum Nikona, czy Canona cały czas działają, mają rzesze użytkowników i działają całkiem prężnie.

3135

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1146

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1138

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2391

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej