1640

Gadżety reklamowe - przeżytek, czy miły prezent?

Gadżety reklamowe

1. Gadżety reklamowe długo były postrzegane jako kaprys i zbędny wydatek. Obecnie pełnią rolę ważnego nośnika informacji wykorzystywanego w kampaniach promocyjnych.

Zadaniem gadżetów reklamowych jest wypromowanie firmy, poprawienie jej wizerunku i wykreowanie dobrej opinii o marce.

2. Dlaczego więc artykuły promocyjne zyskują sympatię odbiorców?

Gadżety to przede wszystkim prezent, jaki firma wręcza swoim klientom, partnerom biznesowym czy pracownikom. Bardzo duże znaczenie ma także ich przydatność.

Potwierdzają to analizy rynkowe. W badaniu przeprowadzonym w 2016 roku przez Advertising Speciality Institute pt. „A cost analysis of promotional products versus other advertising media”, ankietowani wskazali trzy cechy wybranych gadżetów reklamowych, które mają dla nich kluczowe znaczenie. Najwięcej osób odpowiedziało, że najważniejsza jest przydatność produktu, znacznie mniej ankietowanych postawiło na atrakcyjny wygląd, a najmniej głosów otrzymała kategoria „radość wynikająca z posiadania”. Podobne zdanie na temat gadżetów mają właściciele firm, którzy inwestują w produkty reklamowe. Aż 68% odpowiedziało, że najważniejsza jest jakość, niewiele mniej, bo 65% badanych wskazało wygląd, a 63% głosów otrzymała cena. Tylko niecałe 5% pytanych odpowiedziało, że nie dokonuje zakupu produktów promocyjnych.

3. Źródło:Badanie "Postrzegania upominków reklamowych jako nośnika reklamy" PIAP – 2015 r.

Standardowe gadżety (przybory piśmiennicze, notesy, kalendarze) mogą skorzystać firmy bezpośrednio związane z osobami, które duża piszą – często posługują się nimi firmy farmaceutyczne, czy branża papiernicza. Ważne jest by zadbać także o dobrą jakość oferowanych „gratisów“, oraz opakowanie. Coś, co ładnie wygląda ale i dobrze funkcjonuje, zawsze będzie wywoływać miłe odczucia.

Najlepsze będą gadżety dopasowane i użyteczne, czyli takie, które klient doceni i będzie dobrze kojarzyć z daną marką – potrzebny jest tu nie tylko budżet, ale i kreatywność, w końcu pozytywny element zaskoczenia działa najlepiej.

Ważna jest także uniwersalność, przydatność podczas codziennych czynności. Przykładowo, pen-drive jest niezbędny w pracy biurowej, power bank ratuje w przypadku rozładowania się baterii telefonu, a stylowy kalendarz z eleganckim piórem nosimy cały rok. Im dłużej klient będzie korzystał z otrzymanego prezentu, tym dłużej będzie pamiętał i przypominał sobie o marce, wzbudzając pozytywne skojarzenia.

Dowiedz się więcej…

1640

Czytaj również

1091

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2333

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej

1. Ambasador marki, czyli budowanie marki w Internecie
1333

Ambasador marki, czyli budowanie marki w Internecie

Budowanie wizerunku marki to proces kształtowania postrzegania marki przez jej klientów, społeczność oraz ogół społeczeństwa. Jest to kluczowy element strategii marketingowej każdej firmy, ponieważ silny i pozytywny wizerunek marki może przyciągać klientów, budować lojalność i zaufanie, oraz umożliwiać osiągnięcie przewagi konkurencyjnej na rynku.

Czytaj dalej