Gastronomia online w trakcie i po pandemii

1. Jakie rewolucje były konieczne i co może przynieść przyszłość?

Gastronomia online w trakcie i po pandemii. Wszyscy pamiętamy początek pandemii i totalne zamknięcie branży gastronomicznej. Nie był to łatwy czas dla wszelkich restauratorów ani firm świadczących usługi cateringowe. Z potrzeby rynkowej, jak i trochę “z braku laku” znaczny rozwój i wzrosty wówczas zanotowały… aplikacje oferujące dowozy na wynos.

 

Pandemia COVID-19 wpłynęła na gwałtowny rozwój e-zamówień żywności. Z powodu ograniczonych lub braku możliwości działania gastronomia online, zarówno konsumenci, jak i restauratorzy zwrócili się w kierunku platform dostawczych. Według danych StockApps przychody globalnego rynku dostaw żywności online wzrosły o 27 p.p. rok do roku, osiągając w 2020 roku wartość 136,4 mld dolarów. Oczekuje się, że w 2021 roku osiągną one 151,5 mld dolarów przychodów oraz zgromadzą 1,6 mld użytkowników.

 

Obecnie restauracje zmierzają w kierunku obiecującego lata z możliwością przyjmowania klientów na świeżym powietrzu, a prawdopodobnie prędzej niż później także wewnątrz lokalu.

2. Czy to znak, że aplikacje z dowozem potraw odejdą do lamusa?

Nie wydaje nam się 🙂 Wszyscy nie możemy się już doczekać aż będzie można wyjść wieczorem na spacer i usiąść w ulubionej knajpce. Według specjalistów, platformy do składania zamówień online będą dalej popularne. Co więcej – jeśli trend otwierania branży zostanie utrzymany (na co bardzo wszyscy liczymy oczywiście!) bardzo prawdopodobne, że aplikacje będą rozbudowywane o wewnętrzne systemy i funkcjonalności, które pozwolą na jeszcze szybsze i efektywne składanie zamówień wewnątrz lokali, ergo – wpłynie to na zadowolenie i satysfakcję klientów. Oczywiście, stoi za tym komfort i wygoda działania. Tak więc analitycy upatrują tu dużego pola do popisu dla branży UX/UI 🙂

 

Wprowadzenie takich udogodnień jak możliwość dostawy bezkontaktowej, uprawnienia w metodach płatności to tylko część innowacji, które – naszym zdaniem – zostaną niebawem wprowadzone do wiodących aplikacji.

 

 

Dowiedz się więcej…

aplikacje

branża gastronomiczna

catering

Czytaj również

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?
1136

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?

Dzisiejsze zagadnienie jest z cyklu pytań retorycznych, na które większość zapewne zna odpowiedź. Mimo to, wydaje się że duża grupa właścicieli firm o roli designu zupełnie zapomina, zadowalając się formą “good enough” (“wystarczająco dobre, zadowalające” w wersji polskiej). O ile takie myślenie wcale nie jest karygodne, jeśli mamy dobre przesłanki i goni nas czas. Jeśli jednak chcemy się odpowiednio przygotować do kampanii, zmian, rebrandingu… dobrze jest po prostu wiedzieć czym jest ten mityczny dobry design.

Czytaj dalej