Gastronomia online w trakcie i po pandemii

1. Jakie rewolucje były konieczne i co może przynieść przyszłość?

Gastronomia online w trakcie i po pandemii. Wszyscy pamiętamy początek pandemii i totalne zamknięcie branży gastronomicznej. Nie był to łatwy czas dla wszelkich restauratorów ani firm świadczących usługi cateringowe. Z potrzeby rynkowej, jak i trochę “z braku laku” znaczny rozwój i wzrosty wówczas zanotowały… aplikacje oferujące dowozy na wynos.

 

Pandemia COVID-19 wpłynęła na gwałtowny rozwój e-zamówień żywności. Z powodu ograniczonych lub braku możliwości działania gastronomia online, zarówno konsumenci, jak i restauratorzy zwrócili się w kierunku platform dostawczych. Według danych StockApps przychody globalnego rynku dostaw żywności online wzrosły o 27 p.p. rok do roku, osiągając w 2020 roku wartość 136,4 mld dolarów. Oczekuje się, że w 2021 roku osiągną one 151,5 mld dolarów przychodów oraz zgromadzą 1,6 mld użytkowników.

 

Obecnie restauracje zmierzają w kierunku obiecującego lata z możliwością przyjmowania klientów na świeżym powietrzu, a prawdopodobnie prędzej niż później także wewnątrz lokalu.

2. Czy to znak, że aplikacje z dowozem potraw odejdą do lamusa?

Nie wydaje nam się 🙂 Wszyscy nie możemy się już doczekać aż będzie można wyjść wieczorem na spacer i usiąść w ulubionej knajpce. Według specjalistów, platformy do składania zamówień online będą dalej popularne. Co więcej – jeśli trend otwierania branży zostanie utrzymany (na co bardzo wszyscy liczymy oczywiście!) bardzo prawdopodobne, że aplikacje będą rozbudowywane o wewnętrzne systemy i funkcjonalności, które pozwolą na jeszcze szybsze i efektywne składanie zamówień wewnątrz lokali, ergo – wpłynie to na zadowolenie i satysfakcję klientów. Oczywiście, stoi za tym komfort i wygoda działania. Tak więc analitycy upatrują tu dużego pola do popisu dla branży UX/UI 🙂

 

Wprowadzenie takich udogodnień jak możliwość dostawy bezkontaktowej, uprawnienia w metodach płatności to tylko część innowacji, które – naszym zdaniem – zostaną niebawem wprowadzone do wiodących aplikacji.

 

 

Dowiedz się więcej…

aplikacje

branża gastronomiczna

catering

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1146

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1139

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2391

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej