3514

Google Bomb

Google Bomb

1. Szukając informacji w sieci, najczęściej korzystamy z wyszukiwarek oczywiście. Aż ponad połowa zapytań pochodzi z wyszukiwarki Google.

Wyniki wyświetlane są w oparciu o skomplikowane algorytmy biorące pod uwagę wpisane słowa, naszą obecną lokalizację, czy historię online.

2. Czasem jednak zdarza się, że trafiamy na niespodziankę - szukając czegoś, bardzo ogólnie wpadają nam wyniki, które nijak mają się do naszego hasła.

Przekładem niech będzie wyświetlenie strony byłego ministra edukacji Romana Giertycha na pierwszym miejscu po wpisaniu hasła „debil”. Ów polityk padł ofiarą tzw. Google Bomb. Jest to technika polegająca na tworzeniu ogromnej ilości linków na różnych serwisach do określonej strony zawierających odpowiednie słowo kluczowe, dzięki czemu linkowana strona zajmuje wysokie miejsce w wynikach wyszukiwana. Zwykle ma to wymiar żartu dotykającego osoby publiczne, ale jest też jedną z nieuczciwych praktyk SEO.

Takie działanie dotknęło wielu osób publicznych, czy instytucji nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie. Na przykład w 2010 po wpisaniu w wyszukiwarkę „kłamca”, pokazywała się strona Donalda Tuska, „dom szatana” – strona Radia Maryja. Z kolei podczas prezydentury Baracka Obamy, po pisaniu „nigga house” (tłum. Dom czarnucha) – Google Maps wskazywało na Biały Dom na mapie.

25 stycznia 2007 Google ogłosił, że wprowadziła zmiany do algorytmu pozycjonowania wyników w celu zapobiegania tego typu nadużyciom. Ich skuteczność i niezbędność jest jednak przedmiotem pewnej kontrowersji.

Dowiedz się więcej…

3514

Google

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1146

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1138

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2391

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej