2386

Google Trends - narzędzie biznesu?

Google Trends

1. Google Trends to bardzo ciekawe narzędzie, oferowane przez Google. Na przestrzeni lat stała się najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie, dostarczając odpowiedzi na ponad dwa tryliony zapytań rocznie.

Z tej ogromnej ilości wyszukań można łatwo wyciągnąć istotne informacje dla prowadzenia (lub nie) własnego biznesu.

2. Po pierwsze,

na podstawie zgromadzonych danych, Google Trends pokazuje jak często dana fraza jest wyszukiwana. To daje nam wyraźny obraz tego, czego i w jaki sposób szukają nasi potencjalni klienci. Dodatkowo, mamy także możliwość podglądania wyników zapytań według konkretnych kategorii.

 

Jak się łatwo domyśleć, dzięki takiemu systemowi, możemy w prosty sposób przejrzeć najciekawsze tematy, królujące obecnie w sieci. Jest to także idealne narzędzie w przypadku gdy prowadzimy na naszej stronie internetowej bloga, aktualności czy inną formę terminowych aktualności.

3. Z innej strony:

Mamy w zamyśle pewien pomysł na biznes, który wydaje się być wręcz genialny. Dobrze jest sprawdzić więc czy tak samo myślą konsumenci z naszej grupy potencjalnych odbiorców, no i co ważne – czy przypadkiem na to samo nie wpadła konkurencja, tyle że już jakiś czas temu. Takich odpowiedzi dostarczyć może nam Google Trends.

 

Za pomocą narzędzia możemy ocenić zainteresowanie użytkowników danym tematem na przestrzeni czasu. Można zaobserwować różne trendy – cykliczne wzrosty i spadki – to są bardzo cenne informacje da podjęcia decyzji biznesowej.

 

W Google Trends możliwe jest odkrywanie wszystkich fraz z wyszukiwarki, ale jest również opcja zawężenia poszukiwania w kategoriach: grafika, wiadomości, YouTube, zakupy.

 

Filtrowanie wyników za pomocą kategorii zakupy, pozwoli znaleźć użytkowników, którzy rzeczywiście są zainteresowani nabyciem konkretnego produktu. Można pójść dalej i dodać do tego lokalizację, jeśli prowadzi się biznes stacjonarnie. Taka analiza pozwoli trafnie zdiagnozować potrzeby klientów.

 

Google trends jest także źródłem cennych informacji na potrzeby marketingu. Wiedząc jakich fraz używają użytkownicy, możemy stworzyć maksymalnie dopasowane komunikaty, buttony, linki, treści czy – ogólnie – oferty.

 

Dodatkowo, narzędzie daje możliwość porównywania podobnych fraz, dzięki czemu jesteśmy w stanie dokładnie określić które hasła są najczęściej wpisywane przez internautów i które są najbardziej charakterystyczne dla naszej branży.

2386

Google

Czytaj również

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?
1069

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?

Dzisiejsze zagadnienie jest z cyklu pytań retorycznych, na które większość zapewne zna odpowiedź. Mimo to, wydaje się że duża grupa właścicieli firm o roli designu zupełnie zapomina, zadowalając się formą “good enough” (“wystarczająco dobre, zadowalające” w wersji polskiej). O ile takie myślenie wcale nie jest karygodne, jeśli mamy dobre przesłanki i goni nas czas. Jeśli jednak chcemy się odpowiednio przygotować do kampanii, zmian, rebrandingu… dobrze jest po prostu wiedzieć czym jest ten mityczny dobry design.

Czytaj dalej