2043

Google Trends - narzędzie biznesu?

Google Trends

1. Google Trends to bardzo ciekawe narzędzie, oferowane przez Google. Na przestrzeni lat stała się najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie, dostarczając odpowiedzi na ponad dwa tryliony zapytań rocznie.

Z tej ogromnej ilości wyszukań można łatwo wyciągnąć istotne informacje dla prowadzenia (lub nie) własnego biznesu.

2. Po pierwsze,

na podstawie zgromadzonych danych, Google Trends pokazuje jak często dana fraza jest wyszukiwana. To daje nam wyraźny obraz tego, czego i w jaki sposób szukają nasi potencjalni klienci. Dodatkowo, mamy także możliwość podglądania wyników zapytań według konkretnych kategorii.

 

Jak się łatwo domyśleć, dzięki takiemu systemowi, możemy w prosty sposób przejrzeć najciekawsze tematy, królujące obecnie w sieci. Jest to także idealne narzędzie w przypadku gdy prowadzimy na naszej stronie internetowej bloga, aktualności czy inną formę terminowych aktualności.

3. Z innej strony:

Mamy w zamyśle pewien pomysł na biznes, który wydaje się być wręcz genialny. Dobrze jest sprawdzić więc czy tak samo myślą konsumenci z naszej grupy potencjalnych odbiorców, no i co ważne – czy przypadkiem na to samo nie wpadła konkurencja, tyle że już jakiś czas temu. Takich odpowiedzi dostarczyć może nam Google Trends.

 

Za pomocą narzędzia możemy ocenić zainteresowanie użytkowników danym tematem na przestrzeni czasu. Można zaobserwować różne trendy – cykliczne wzrosty i spadki – to są bardzo cenne informacje da podjęcia decyzji biznesowej.

 

W Google Trends możliwe jest odkrywanie wszystkich fraz z wyszukiwarki, ale jest również opcja zawężenia poszukiwania w kategoriach: grafika, wiadomości, YouTube, zakupy.

 

Filtrowanie wyników za pomocą kategorii zakupy, pozwoli znaleźć użytkowników, którzy rzeczywiście są zainteresowani nabyciem konkretnego produktu. Można pójść dalej i dodać do tego lokalizację, jeśli prowadzi się biznes stacjonarnie. Taka analiza pozwoli trafnie zdiagnozować potrzeby klientów.

 

Google trends jest także źródłem cennych informacji na potrzeby marketingu. Wiedząc jakich fraz używają użytkownicy, możemy stworzyć maksymalnie dopasowane komunikaty, buttony, linki, treści czy – ogólnie – oferty.

 

Dodatkowo, narzędzie daje możliwość porównywania podobnych fraz, dzięki czemu jesteśmy w stanie dokładnie określić które hasła są najczęściej wpisywane przez internautów i które są najbardziej charakterystyczne dla naszej branży.

2043

Google

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1146

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1138

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2391

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej