1997

Ile kosztuje strona internetowa?

Ile kosztuje strona internetowa?

Jeśli w obecnej chwili stoisz przed niełatwym zadaniem zlecenia stworzenia strony internetowej, szukasz informacji i szczegółów na temat zakresu cen, jeśli chcesz się dowiedzieć ile kosztuje strona internetowa – dobrze trafiłeś! Odpowiemy w dzisiejszym wpisie na często zadawane pytanie, ile kosztuje strona www. Postaramy się przedstawić Tobie orientacyjne widełki cenowe poszczególnych typów stron www, a także zalety i wady różnych rozwiązań z zakresu web designu.

 

Oczywiście nie jest tak, że w każdej agencji ceny będą identyczne, ba! Nawet w obrębie jednej firmy, koszt stworzenia strony – wizytówki będzie znacząco odbiegać od wyceny sklepu internetowego. Dlatego bardzo przydatne będą informacje, które musisz dostarczyć Ty – na co zwrócić uwagę przy wyborze wykonawcy, oraz ile konkretnie kosztować będzie strona internetowa dopasowana do Twoich potrzeb.

 

Cenę strony www można porównać do zakupu zabudowy kuchennej robionej na wymiar. Potrzebny jest dokładny pomiar danego pomieszczenia (określenie potrzeb), wybór blatów, frontów, uchwytów czy sprzętów małego i dużego AGD. Podobnie rzecz ma się w przypadku projektowania serwisów internetowych.
Standardowo, agencje interaktywne wyróżniają kilka typów witryn. To, ile kosztuje dana strona internetowa, zależeć będzie jednak od Twoich prywatnych preferencji i wytycznych, które musisz określić na samym początku.

1. Typy stron internetowych

W zależności od stopnia rozbudowania, systemu CMS (lub jego braku), a także od zaangażowania grafika w projekt, w branży IT wyróżniamy kilka typów oferowanych stron.
Określając swoje potrzeby i wymagania, jesteśmy w stanie doradzić Ci, jaka prezentacja Twojej firmy w Internecie będzie dla Ciebie odpowiednia i interesująca dla Twoich klientów.

2. 1. Strona wizytówka

Prosta i niewielka witryna stworzona do prezentacji firmy, w celu budowania jej wizerunku. Zaprojektowana na open-source’owym narzędziu WordPress, daje nieskończenie wiele możliwości jej późniejszej edycji i rozbudowy – nie tylko przez bazową agencję, ale także każdego innego developera, znającego to środowisko.
Niewielka wizerunkowa strona w domyśle nie zawiera rozbudowanych elementów takich jak sklep online, płatności, konfiguratory, formularze. Przeważnie jest to 4, 5 zakładek w układzie treść/fotografie, które – ułożone w ciekawy design tworzą spójną całość.
Koszt tego typu strony to minimum 3000PLN.

 

3. 2. Strona internetowa oparta o builder

Jeszcze prostszą formą strony internetowej są witryny stworzone na bazie builderów. W tym przypadku praca grafika jest mocno ograniczona, sprowadza się ona do odpowiedniego przygotowania materiałów – grafik i zdjęć. Developer, z kolei, posiadając taki zbiór zasobów, może stworzyć od zera witrynę, która zawierać będzie wszystkie niezbędne wytyczne klienta. Zaletą takiego projektu jest możliwość jego edycji bez znajomości języków kodowania. Tak więc, jako właściciel, po krótkim przeszkoleniu i poznaniu buildera, będziesz mógł w określony sposób edytować, zmieniać i rozbudowywać swoją stronę. Tego typu witryny są oparte o analogiczny układ klocków z których można budować poszczególne sekcje i zakładki. Edytor WYSIWYG (“What you see is what you get”) znacznie ułatwia zrozumienie i poruszanie się po panelu edycji.
Należy jednak mieć na uwadze, że takie rozwiązanie ma także pewne ograniczenia – niektóre funkcjonalności oraz edycja elementów stricte technicznych nie będzie możliwa bez ingerencji doświadczonego developera. Nic nie stoi na przeszkodzie, by z kolei zmieniać układ – przykładowo z dwukolumnowego na trójkolumnowy, lub na odwrót.
Koszt takiej strony zaczyna się od 2500 PLN.

4. 3. Strona internetowa zaprojektowana od czystej kartki

Czyli standardowa procedura przejścia od projektu do wdrożenia. Całościowy projekt, tworzony od zera zajmuje najwięcej czasu, można powiedzieć, że jest jednak najbardziej satysfakcjonujący i ma największe szanse odzwierciedlić w stu procentach potrzeby najbardziej wymagających klientów. Z tego względu jest to też jedna z droższych opcji, jakie oferują agencje – minimum to 7000 PLN budżetu.
Etap projektowania witryny przez grafika będzie to znaczący i newralgiczny – niewątpliwie będzie tu potrzebna pełna współpraca z klientem, a także pewnego rodzaju zaufanie z obu stron. Warto dać się poprowadzić profesjonalistom i nie upierać się na gdzieś podpatrzone rozwiązania, które w przypadku projektowanej witryny – mogą się okazać kompletnie niefunkcjonalne.
Następny etap – kodowanie, jest już czysto techniczną pracą prowadzoną przez developerów, dzięki którym projekt “ożywa” i zaczyna być klikalny.
Ostatnim przystankiem jest szczegółowe testowanie stworzonej strony na wszystkich urządzeniach mobilnych i stacjonarnych oraz korekta ew. rozbieżności w przypadku małych i bardzo dużych ekranów.
Jak widać cały proces w tym przypadku jest najdłuższy i najbardziej angażujący klienta, jednak zaręczamy, jak pokazuje nasze wieloletnie doświadczenie – naprawdę warto! 🙂

5. 4. Portale, serwisy, sklepy online

Osobną kategorię tworzą całe dedykowane serwisy oraz sklepy internetowe, które rządzą się trochę innymi prawami niż “zwykłe” strony www. Dedykowane rozwiązania, które umożliwiają konfigurację produktów na zamówienie, integracje z innymi systemami księgowania/magazynowania/rejestracji/powiadomień czy bramki płatności są najwyżej wycenianymi elementami platfom zakupowych. Wymagają one ogromnej wiedzy programistycznej jak i z zakresu security.
Stąd też, jeśli myślimy o stworzeniu dedykowanego serwisu, nasz budżet powinien się zaczynać od 10 000 PLN.

6. A co po publikacji strony?

Mając już nową stronę internetową możesz po kilku miesiącach potrzebować wprowadzenia zmian lub dodania nowych funkcjonalności, których nie będziesz w stanie samodzielnie wprowadzić z panelu administracyjnego strony – będzie potrzebna pomoc developera. Wprowadzenie takich modyfikacji już po zakończeniu pracy nad stroną przez agencję wyceniane jest indywidualnie. Przeważnie wycena tworzona jest na podstawie stopnia zaawansowania funkcji i czasu, jaki będzie potrzebny na realizację.

Niektóre agencje oferują także całodobową obsługę posprzedażową, w ramach której na życzenie klienta prowadzone są automatycznie prace konserwacyjne, a także skany, które mają zapobiegać przed atakami hakerskimi i botami. Warto się tym zainteresować, zwłaszcza jeśli myślimy o firmowej stronie poważnie i chcemy by była ona aktualna i bezpieczna przez lata.

 

Czytaj więcej…

1997

sklepy online

strony internetowe

typy stron www

Czytaj również

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?
1193

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?

Dzisiejsze zagadnienie jest z cyklu pytań retorycznych, na które większość zapewne zna odpowiedź. Mimo to, wydaje się że duża grupa właścicieli firm o roli designu zupełnie zapomina, zadowalając się formą “good enough” (“wystarczająco dobre, zadowalające” w wersji polskiej). O ile takie myślenie wcale nie jest karygodne, jeśli mamy dobre przesłanki i goni nas czas. Jeśli jednak chcemy się odpowiednio przygotować do kampanii, zmian, rebrandingu… dobrze jest po prostu wiedzieć czym jest ten mityczny dobry design.

Czytaj dalej