2317

Indeksowanie stron internetowych w Google

Indeksowanie stron internetowych w Google

Indeksowanie stron internetowych w Google. Każdy klient, decydując się na nową stronę www, zadaje to pytanie: “A kiedy będę na pierwszej stronie/pozycji w Google’u?” Cóż, nie zawsze szybkie wytłumaczenie zawiłości pozycjonowania i indeksowania jest wystarczające i zrozumiałe, zwłaszcza dla ludzi poprzedniego pokolenia, dlatego dziś przybliżymy temat indeksowania stron internetowych w Google.

 

Według szacunków, na świecie jest obecnie prawie miliard stron internetowych. Jak w tym gąszczu zostać zauważonym i “dać się poznać” Google’owi? W tej kwestii możemy liczyć na indeksowanie stron internetowych w Google.

Tak naprawdę, szukając dowolnej frazy w wyszukiwarce, internauta nie przeszukuje całej sieci. Przegląda indeks wyszukiwarki, w którym są wszystkie strony, do których kiedykolwiek udało się firmie z Mountain View dotrzeć. Należy pamiętać, że przeglądarki nie są wszechwiedzące. Posiadają tylko te informacje, które zostały im udostępnione i właśnie je prezentują w wynikach. Co więcej, szeregują je w kolejności, która w ich mniemaniu będzie najlepsza dla użytkownika.

1. Garść teorii - co to jest indeksowanie?

Indeksowanie – nazwa procesu: indeksacja, to nic innego jak pozyskiwanie przez przeglądarkę (tutaj: naszego “wujka Google” 🙂 ) informacji o stronie www. Technicznie rzecz biorąc działanie to polega na wyszukiwaniu, analizowaniu i dodawaniu wpisów do bazy danych wyszukiwarki.
Dodatkowo, każda witryna jest szczegółowo analizowana pod kątem znajdujących się na niej treści, czyli: sprawdzane są wszystkie materiały graficzne, pliki oraz wideo, dokładnie weryfikowany jest kod strony, mierzony jest czas odpowiedzi serwera a także analizowane są linki wychodzące ze strony. Powyższe informacje Google zapisuje sobie, szeregując i “szufladkując” strony.

2. Po co indeksować?

Należy mieć na uwadze fakt, że indeksowanie stron internetowych w Google jest procesem niejako niezależnym zarówno od twórców witryn, jak i samych klientów. Można oczywiście wystosowywać prośby o powtórne indeksacje, jednak z naszego punktu widzenia, nie zawsze jest to efektywne. Roboty Google’a i tak trafią naszą stronę, prędzej czy później.

Przypomnienie o indeksowaniu warto wysyłać podczas ważnych i dużych kampanii, gdy każda fraza kluczowa i każdy dzień ma dla nas ogromne znaczenie marketingowe – zwłaszcza jeśli w trakcie kampanii zmodyfikowaliśmy w jakikolwiek sposób kod naszej strony www.

Nade wszystko, pamiętajmy, że posiadanie strony internetowej nie jest tożsame z tym, że ktoś ją na pewno znajdzie w sieci. Należy zadbać w pierwszej kolejności o jej odpowiednią indeksację, a docelowo, długofalowo wdrożyć działania marketingowe, które pozwolą witrynie piąć się wyżej i wyżej w wynikach wyszukiwania – aż do uzyskania upragnionej pierwszej strony i pozycji w Google’u. 

3. Kiedy spodziewać się indeksowania stron internetowych w Google?

Strona powinna być zaktualizowana przez roboty zaraz po tym, gdy naniesiesz odpowiednie zmiany. Należy więc prosić o indeksację (lub wgrać mapę witryny) bezpośrednio po zakończonej optymalizacji. Wówczas roboty poddadzą konkretne adresy URL indeksowaniu, a algorytmy będą mogły polepszyć ich pozycję w wyszukiwarce na określone frazy kluczowe. Indeksowanie przed optymalizacją nie ma większego sensu, ponieważ stara wersja podstrony w krótkim czasie stanie się nieaktualna. Dobrze jest zadbać więc o to, aby zaimplementować nową mapę witryny zaraz po zakończonej edycji. W ten sposób efekty pracy pojawią się znacznie szybciej. To szczególnie ważna kwestia, gdy chcemy pozycjonować swój serwis w organicznych wynikach wyszukiwania.

Mamy nadzieję, że uzupełniliśmy wiedzę dzięki temu artykułowi. Oczywiście, jeśli masz jakieś dodatkowe pytania, jesteśmy do Twojej dyspozycji!

Jesteś zainteresowany stworzeniem użytecznej i nowoczesnej strony www? Zachęcamy do wypełnienia krótkiej ankiety projektowej i skontaktowania się z nami. Doradzimy, wycenimy i jak zawsze – damy z siebie 100% aby efekt końcowy zachwycił nie tylko Ciebie, ale i Twoich klientów.

2317

Google

indeksowanie stron

Czytaj również

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?
1191

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?

Dzisiejsze zagadnienie jest z cyklu pytań retorycznych, na które większość zapewne zna odpowiedź. Mimo to, wydaje się że duża grupa właścicieli firm o roli designu zupełnie zapomina, zadowalając się formą “good enough” (“wystarczająco dobre, zadowalające” w wersji polskiej). O ile takie myślenie wcale nie jest karygodne, jeśli mamy dobre przesłanki i goni nas czas. Jeśli jednak chcemy się odpowiednio przygotować do kampanii, zmian, rebrandingu… dobrze jest po prostu wiedzieć czym jest ten mityczny dobry design.

Czytaj dalej