1797

Indeksowanie stron internetowych w Google

Indeksowanie stron internetowych w Google

Indeksowanie stron internetowych w Google. Każdy klient, decydując się na nową stronę www, zadaje to pytanie: “A kiedy będę na pierwszej stronie/pozycji w Google’u?” Cóż, nie zawsze szybkie wytłumaczenie zawiłości pozycjonowania i indeksowania jest wystarczające i zrozumiałe, zwłaszcza dla ludzi poprzedniego pokolenia, dlatego dziś przybliżymy temat indeksowania stron internetowych w Google.

 

Według szacunków, na świecie jest obecnie prawie miliard stron internetowych. Jak w tym gąszczu zostać zauważonym i “dać się poznać” Google’owi? W tej kwestii możemy liczyć na indeksowanie stron internetowych w Google.

Tak naprawdę, szukając dowolnej frazy w wyszukiwarce, internauta nie przeszukuje całej sieci. Przegląda indeks wyszukiwarki, w którym są wszystkie strony, do których kiedykolwiek udało się firmie z Mountain View dotrzeć. Należy pamiętać, że przeglądarki nie są wszechwiedzące. Posiadają tylko te informacje, które zostały im udostępnione i właśnie je prezentują w wynikach. Co więcej, szeregują je w kolejności, która w ich mniemaniu będzie najlepsza dla użytkownika.

1. Garść teorii - co to jest indeksowanie?

Indeksowanie – nazwa procesu: indeksacja, to nic innego jak pozyskiwanie przez przeglądarkę (tutaj: naszego “wujka Google” 🙂 ) informacji o stronie www. Technicznie rzecz biorąc działanie to polega na wyszukiwaniu, analizowaniu i dodawaniu wpisów do bazy danych wyszukiwarki.
Dodatkowo, każda witryna jest szczegółowo analizowana pod kątem znajdujących się na niej treści, czyli: sprawdzane są wszystkie materiały graficzne, pliki oraz wideo, dokładnie weryfikowany jest kod strony, mierzony jest czas odpowiedzi serwera a także analizowane są linki wychodzące ze strony. Powyższe informacje Google zapisuje sobie, szeregując i “szufladkując” strony.

2. Po co indeksować?

Należy mieć na uwadze fakt, że indeksowanie stron internetowych w Google jest procesem niejako niezależnym zarówno od twórców witryn, jak i samych klientów. Można oczywiście wystosowywać prośby o powtórne indeksacje, jednak z naszego punktu widzenia, nie zawsze jest to efektywne. Roboty Google’a i tak trafią naszą stronę, prędzej czy później.

Przypomnienie o indeksowaniu warto wysyłać podczas ważnych i dużych kampanii, gdy każda fraza kluczowa i każdy dzień ma dla nas ogromne znaczenie marketingowe – zwłaszcza jeśli w trakcie kampanii zmodyfikowaliśmy w jakikolwiek sposób kod naszej strony www.

Nade wszystko, pamiętajmy, że posiadanie strony internetowej nie jest tożsame z tym, że ktoś ją na pewno znajdzie w sieci. Należy zadbać w pierwszej kolejności o jej odpowiednią indeksację, a docelowo, długofalowo wdrożyć działania marketingowe, które pozwolą witrynie piąć się wyżej i wyżej w wynikach wyszukiwania – aż do uzyskania upragnionej pierwszej strony i pozycji w Google’u. 

3. Kiedy spodziewać się indeksowania stron internetowych w Google?

Strona powinna być zaktualizowana przez roboty zaraz po tym, gdy naniesiesz odpowiednie zmiany. Należy więc prosić o indeksację (lub wgrać mapę witryny) bezpośrednio po zakończonej optymalizacji. Wówczas roboty poddadzą konkretne adresy URL indeksowaniu, a algorytmy będą mogły polepszyć ich pozycję w wyszukiwarce na określone frazy kluczowe. Indeksowanie przed optymalizacją nie ma większego sensu, ponieważ stara wersja podstrony w krótkim czasie stanie się nieaktualna. Dobrze jest zadbać więc o to, aby zaimplementować nową mapę witryny zaraz po zakończonej edycji. W ten sposób efekty pracy pojawią się znacznie szybciej. To szczególnie ważna kwestia, gdy chcemy pozycjonować swój serwis w organicznych wynikach wyszukiwania.

Mamy nadzieję, że uzupełniliśmy wiedzę dzięki temu artykułowi. Oczywiście, jeśli masz jakieś dodatkowe pytania, jesteśmy do Twojej dyspozycji!

Jesteś zainteresowany stworzeniem użytecznej i nowoczesnej strony www? Zachęcamy do wypełnienia krótkiej ankiety projektowej i skontaktowania się z nami. Doradzimy, wycenimy i jak zawsze – damy z siebie 100% aby efekt końcowy zachwycił nie tylko Ciebie, ale i Twoich klientów.

1797

Google

indeksowanie stron

Czytaj również

1092

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2334

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej

1. Ambasador marki, czyli budowanie marki w Internecie
1333

Ambasador marki, czyli budowanie marki w Internecie

Budowanie wizerunku marki to proces kształtowania postrzegania marki przez jej klientów, społeczność oraz ogół społeczeństwa. Jest to kluczowy element strategii marketingowej każdej firmy, ponieważ silny i pozytywny wizerunek marki może przyciągać klientów, budować lojalność i zaufanie, oraz umożliwiać osiągnięcie przewagi konkurencyjnej na rynku.

Czytaj dalej