1532

Influencerzy w dobie marketingu

Influencerzy w dobie marketingu

Influencerzy w dobie marketingu. Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

 

Czas influencerów

 

Przez lata wielu twórców internetowych wyrosło na trendsetterów, a dzięki swoim platformom, takim jak Instagram czy TikTok, zyskali potężny zasięg, docierając do setek tysięcy, a czasem nawet milionów osób zainteresowanych pielęgnacją czy makijażem. Nie trzeba było długo czekać na moment, w którym marki kosmetyczne zapukają do wirtualnych drzwi influencerów i zaproponują współpracę. W rezultacie twórcy treści stali się “twarzami” produktów, zaczęli angażować konsumentów poprzez recenzje, tutoriale czy codzienne spojrzenie na stosowanie produktów kosmetycznych. 

 

W dobie mass mediów i szumu informacyjnego, wszyscy walczymy o zasięg i zaangażowanie, a influencerzy posiadają liczne społeczności i zbudowaną wiarygodność. Publikacje influencerskie generują setki tysięcy, a nawet miliony wyświetleń i interakcji. Taka kolaboracja z twórcą internetowym umożliwia markom dotarcie do dużego i zróżnicowanego grona potencjalnych klientów. Współpraca z autentycznymi influencerami dla użytkowników mediów społecznościowych jest równoznaczna z dostaniem rekomendacji od zaufanej osoby. Bezosobowa reklama i uśmiechnięte twarze z magazynów poszły już w zapomnienie. 

Sztuczna inteligencja w służbie social media – Influencerzy w dobie marketingu

 

Osobny wątek warto poświęcić filtrom AI, rozpowszechnionym niegdyś przez aplikację Snapchat, a obecnie używanym na Instagramie czy TikToku. Używając jedynie aparatu w telefonie możemy zmienić swoją twarz na zdjęciu lub filmie – jej rysy, kolor włosów, możemy nałożyć sobie wirtualny makijaż lub dodać niezliczenie wiele innych elementów. Możliwości tej technologii są nieograniczone. Korzystanie z filtrów w branży beauty stało się powszechne. Trudno oprzeć się nałożeniu filtra na materiał video, gdy dosłownie jedno kliknięcie pozwala poprawić wizerunek; powiększyć oczy, zmiękczyć detale twarzy czy nadać skórze idealną gładkość. Nie byłoby w tym nic złego, gdyby nie fakt, że używanie filtrów zaczęło coraz mocniej wpływać na realistyczność prezentowanych produktów i efektów jakie dają. 

 

Marketing influencerów cz.1 

 

Branża beauty influencerów to sektor influencer marketingu specjalizujący się w promowaniu produktów i usług. Często to usługi związane z urodą, makijażem, pielęgnacją skóry, fryzjerstwem oraz innymi aspektami związanymi z estetyką i pielęgnacją ciała. Beauty influencerzy są popularni na platformach społecznościowych, takich jak Instagram, YouTube, TikTok i Snapchat. Dzielą się tam swoimi wskazówkami, recenzjami, poradami i demonstracjami związanymi z urodą. Branża ta ma wiele unikalnych cech:

 

  • Ekspertyza i Wiedza. Beauty influencerzy często posiadają zaawansowaną wiedzę na temat produktów kosmetycznych, technik makijażu, pielęgnacji skóry itp. Ich ekspertyza przyciąga uwagę i zaufanie ich obserwatorów. 
  • Wizualna Naturę Produktów. Produkty kosmetyczne i pielęgnacyjne są często przedstawiane wizualnie. Influencerzy mogą tworzyć atrakcyjne i kreatywne treści wizualne, w tym tutoriale makijażowe i recenzje. Pomaga to w wizualizacji produktów i ich efektów. 
  • Liczne Kategorie Produktów. Branża beauty jest różnorodna, obejmuje produkty do pielęgnacji skóry, makijażu, pielęgnacji włosów, perfumy, manicure, pedicure i wiele innych. Dlatego beauty influencerzy mogą promować różnorodne produkty i marki.
     

    Influencerzy w dobie marketingu – cz.2

 

  • Produkty Dostępne Online: Beauty influencerzy często prowadzą kampanie promocyjne dla produktów dostępnych online. Ułatwia to dostęp do produktów ich obserwatorom i potencjalnym klientom. 
  • Promocja Trendów: Influencerzy często promują nowe trendy w makijażu i pielęgnacji skóry. Dlatego wpływa to na postrzeganie marki jako innowacyjnej i na bieżąco z trendami. 
  • Autentyczność: Kluczem do sukcesu beauty influencera jest autentyczność. Ich obserwatorzy oczekują na przykład, że będą oni szczere w swoich recenzjach oraz pokażą, jak produkt rzeczywiście działa. 
  • Interakcja z Obserwatorami: Beauty influencerzy bezsprzecznie często aktywnie komunikują się ze swoimi obserwatorami. Odpowiadając na pytania, udzielając rad i angażując się w dyskusje, co tworzy lojalność wśród ich społeczności.

 

W związku z rosnącą popularnością tej branży, bez wątpienia wiele firm kosmetycznych i pielęgnacyjnych pierwsze co inwestuje w influanserów. Promować swoje produkty i budować markę. Dla przedsiębiorstw ważne jest dokładne zrozumienie swojej grupy docelowej i doboru influencerów. Muszą oni więc pasować do ich wartości i przekazu, aby osiągnąć maksymalne korzyści z kampanii influencer marketingowych.

1532

Czytaj również

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?
1191

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?

Dzisiejsze zagadnienie jest z cyklu pytań retorycznych, na które większość zapewne zna odpowiedź. Mimo to, wydaje się że duża grupa właścicieli firm o roli designu zupełnie zapomina, zadowalając się formą “good enough” (“wystarczająco dobre, zadowalające” w wersji polskiej). O ile takie myślenie wcale nie jest karygodne, jeśli mamy dobre przesłanki i goni nas czas. Jeśli jednak chcemy się odpowiednio przygotować do kampanii, zmian, rebrandingu… dobrze jest po prostu wiedzieć czym jest ten mityczny dobry design.

Czytaj dalej