Jak nazywać firmy/marki?

jak nazwać firme

1. Stworzenie idealnej nazwy jest nieprzypadkowym połączeniem strategii marketingowej, psychologii i fonetyki. Niejednokrotnie używa się także lingwistycznych sztuczek, by efekt był jeszcze większy, a firma miała charakter międzynarodowej.

Adekwatna nazwa firmy wywołuje w odbiorcach określone emocje i skojarzenia, wpływające na wyobraźnię i determinujące ich finalne decyzje. Reguły i zasady tworzenia nazw bywają skomplikowane, jednak warto zadać sobie trochę trudu i spróbować, chociażby pierwsze pomysły – wymyślić samemu.

Na rynku w każdej branży można znaleźć dziesiątki dobrych firm, których nazwy nie kojarzą się zupełnie z niczym, bądź nazwane po prostu… kiepsko. Są i takie, które przy najbardziej wyszukanych nazwach i po setkach rebrandingów i tak nie będą w stanie się wybić i odnieść sukces.

2. Co jest więc najważniejsze przy wymyślaniu nazwy dla marki?

Najprościej jest stworzyć bazę wyrażeń, które określają branżę firmy, oraz słowa, których chcemy po prostu użyć. Warto tu także zaczerpnąć słów z języka angielskiego – może się okazać, ze najprostsze pomysły będą tymi najlepszymi.

Taka baza słów będzie potem także świetną formą weryfikacji słów kluczowych, przy projektowaniu strony www.

Dodatkowo, warto zastanowić się kim są potencjalni klienci powstającej marki – w jakim przedziale wiekowym, regionalnym czy są to firmy, czy klienci indywidualni. Nie bez znaczenia jest także dostępność domen internetowych – w końcu, po stworzeniu nazwy, pewnikiem będziemy chcieli także stworzyć stronę www, której adres będzie tożsamy z nazwą, ergo, łatwy do zapamiętania, bez notowania czy łamania sobie języka.

Radząc klientom w kwestii nazywania firm, nie rekomendujemy nazw w formie skrótów – UPC, PKO czy BMW to marki, które mogły zaistnieć tylko i wyłącznie ogromnym nakładom na ich promocję i reklamę. Nie posiadając takowych – lepiej nie zaczynać promować czegoś, co nie ma fizycznego znaczenia i co przy pierwszym skojarzeniu z niczym się nie kojarzy.

Odradzamy klientom także połączenia z nazwiskami (o ile nie są to firmy jednoosobowe lub branża prawna) oraz wszelkiej maści stereotypowe końcówki/początki -POL. Obecnie w Polsce istnieje tyle podobnie nazwanych firm, że nazwanie kolejnej firmy produkującej beton BET-POL zabija na starcie jej charakterystyczność, jakość i automatyczną rozpoznawalność. O trudnościach w wykupie domeny nie wspominając.

Dodatkową przeszkodą, mogą się okazać wymogi prawne – to także należy mieć na uwadze, naruszenie praw autorskich czy złamanie patentów może skutkować bardzo nie przyjemnymi konsekwencjami.Z drugiej jednak strony – posiadając już naprawdę satysfakcjonującą nazwę, warto zadbać o rejestrację tej nazwy jako znaku towarowego – da to gwarancję, że nie powstanie za jakiś czas mnogość firm posługujących się naszą nazwą, lub nazwą bardzo zbliżoną/mylącą.

Dowiedz się więcej…

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1146

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1138

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2391

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej