1671

Jak pisać teksty na stronę www?

Jak pisać teksty na stronę www?

1. Jak pisać teksty na stronę www?

Jak pisać teksty na stronę www? Ruch i zasięg = równa się pieniądze. Wiadomo, nie od dziś. Sęk w tym, że żeby był zasięg i ruch nie wystarczy opublikować strony www w Internecie i czekać na przypływ milionów na konto. To niestety tak nie działa – potrzebna jest wiedza, czas oraz oczywiście inwestycje na to, by nowo powstała witryna zaczęła na siebie zarabiać. 

2. Po pierwsze: pozycjonowanie 

W dużym uproszczeniu pozycjonowanie to proces składający się z ok. 200 wskaźników, które możemy podzielić na 3 różne etapy czy też zakresy działań:
– tworzenie unikalnych wartościowych treści (aby algorytmy rozumiały o czym jest  dana strona internetowa)
– optymalizacja kodu źródłowego strony internetowej (aby algorytmy mogły zrozumieć co jest na danej stronie)
– dbanie o informacje na zewnątrz danej strony (tzw. profil linków)

 

Jeśli pragniemy, aby nasza witryna znalazła się wysoko w naturalnych wynikach wyszukiwania musimy po prostu o nią dbać. Pamiętajmy o tym, aby klient doskonale zdawał sobie sprawę, czym się zajmujemy.

3. Po drugie: content marketing

Content marketing jest narzędziem coraz chętniej wykorzystywanym przez marketerów w Polsce. W Polsce, jak wynika z badań przeprowadzonych przez IAB Polska z narzędzi content marketingowych w 2016 roku korzystało ponad 80% polskich firm. Trzeba przyznać, że statystyki są zatem imponujące. W Polsce jednak nadal jesteśmy na początku drogi, jeżeli chodzi o wykorzystanie możliwości, jakie content oferuje w marketingu i sprzedaży, praktycznie w każdej branży. 

 

Nie zakłamywanie rzeczywistości, nie ukrywanie problemów, nie zaprzeczanie faktom, także w sytuacjach nie do końca dla nas komfortowych. Z drugiej strony autentyczność to także podejście bardziej ludzkie, bycie bliżej z naszymi odbiorcami, wspieranie ich oraz odpowiadanie na ich potrzeby, rozwiązywanie trudnych spraw. Co więcej, rzeczywistość oraz warunki, w których operujemy i żyjemy nigdy nie są idealne i na fali trendu autentyczności marki, osoby, firmy coraz częściej pokazują prawdziwe oblicze – swoje oraz swoich produktów i usług. 

 

Autentyczność, to content behind the scenes oraz user-generated content. Także tworzenie historii, w których pojawiają się nieidealni bohaterowie, nieperfekcyjna rzeczywistość, nie wymuskane kadry i warunki. Pokazywanie zmagań, porażek, emocji takich jak smutek, złość, rozgoryczenie. Jednym słowem bycie bliżej prawdziwego życia naszego odbiorcy.

4. Po trzecie: skupienie na odbiorcy. Jak pisać teksty na stronę www?

Co prawda, ktoś może uznać, że stoi to w opozycji do pozycjonowania i content marketingu, jednak umiejętnie zredagowane treści na serwisach www, będą zarówno generowały leady, jak i spełniały potrzeby realnych odbiorców w postaci odpowiedzi na poszukiwane pytania.

 

Co ważne, aby napisać dobrej jakości teksty na stronę www, należy dobrać stopień skomplikowania języka do grupy docelowej. Inaczej wyrazimy pewne rzeczy redagując content dla strony dla inżynierów IT, a inaczej – pisząc tekst na stronę przychodni lekarskiej.

5. Po czwarte: do dzieła!

Każdy posługujący się w miarę poprawną polszczyzną użytkownik jest w stanie napisać dobrej jakości teksty na stronę internetową, czy opisy produktów do sklepu online. 

Postanowiliśmy w krótkich krokach przedstawić proces, który na pewno ułatwi redakcję.

 

  1. Tworzymy w punktach listę tego, co chcemy napisać i na jakiej podstronie
  2. Zadajmy sobie kilka pytań o konkretne usługi/produkty, które chcemy opisać – do czego służą, co zawierają, jakie są ich korzyści, zalety. Jakie problemy rozwiązują, w czym pomagają.
  3. Jeśli pozwala na to branża – wypiszmy kilka luźniejszych lub wręcz śmiesznych skojarzeń, które będziemy mogli użyć później w toku pisania.
  4. Spiszmy także wszystkie synonimy wybranych głównych fraz, dzięki temu unikniemy monotonnego języka i powtórzeń, które często trudno jest wyłapać.

 

Jak widać, napisanie tekstów na stronę www wcale nie jest takie trudne, jak się wydaje 😉

Jeśli jednak nie chcesz, nie potrafisz, nie masz czasu na redakcję odpowiednich treści na swoją witrynę – zachęcamy do kontaktu. Skonsultujemy, doradzimy, wycenimy i wdrożymy wszystko to, co dla Ciebie i Twojego biznesu jest ważne. Zapraszamy!

1671

pozycjonowanie

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1144

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1137

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2389

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej