2041

Jak stworzyć hasło idealne?

Jak stworzyć hasło idealne

1. Haseł na co dzień używamy bez przerwy. Czy to chcąc sprawdzić skrzynkę mailową, czy zalogować się do banku, czy też, albo – przede wszystkim – administrować naszą stroną internetową. Używamy ich tak wielu, że z trudem mieszczą się w naszej głowie.

Często są banalne, a powinny być skomplikowane – głównie ze względów bezpieczeństwa. Nie chcemy bowiem by ktoś wpisując w naszego wordrepssa „admin / admin123” zalogował się na naszą witrynę i przejął nad nią kontrolę.

Numery, litery i znak specjalne (jak myślnik, średnik czy apostrof) są w hasłach zalecane, a w przypadku niektórych usług wręcz obowiązkowe. Powód? Im bardziej skomplikowane hasło, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że zostanie szybko złamane przez wyspecjalizowany system hakerski. Są bowiem programy, które sprawdzają tysiące kolejno wygenerowanych kombinacji znaków z wyrazów pospolitych, aż odnajdą właściwy ciąg. Zatem im większa liczba użytych w haśle nietypowych znaków, tym trudniej je złamać.

Matematyka nie kłamie: jeśli hasło zawiera tylko pięć liter, to wystarczą zaledwie dwa tysiące prób aby je odszyfrować.

2. Czy można zatem spokojnie spać mając „mocne hasło”?

Teoretycznie tak, jednak nigdy, pod żadnym pozorem nie należy podawać swojego hasła osobom postronnym!

Szczególną ostrożność zachować należy w stosunku do ludzi, którzy przedstawiają się jako technicy, urzędnicy czy przedstawiciele banków – w rzeczywistości osoby takie, mając wgląd w system (bankowy, strony www, etc…) powinni móc sami sobie hasło „wyciągnąć” i nie potrzebują do tego podania naszego hasła.

3. Jak zatem stworzyć hasło idealne?

Oczywistością jest, że nie powinniśmy używać tego samego hasła do różnych stron. Jest jednak problem z zapamiętywaniem długich ciągów znaków – chąc do każdej aplikacji mieć inne hasło, niemożliwością jest zapamiętać wszystkie.

4. Rzecz w tym, że wcale nie trzeba zapamiętywać - Najlepszymi hasłami są bowiem takie, których nie musimy pamiętać – wystarczy przyswoić sobie kilka zasad:

wybieramy jedno słowo, związane z naszym życiem, doświadczeniem, wydarzeniem etc. Cokolwiek.
Zastępujemy podobnie wyglądające litery za cyfry. (czyli, np. „O” zamieniamy na „0”, „i” na „1” etc)
Dodajemy na początku, lub końcu łatwe do zapamiętania cyfry – np. Rok urodzenia
Po ostatnim znaku dodajemy pierwszą literę usługi/aplikacji, do której tworzymy hasło.
Najważniejsze – wymyślone reguły generowania haseł stosujemy konsekwentnie zawsze i trzymamy je w sekrecie.
Nigdy nie korzystamy z zapisywania haseł, które oferują nam przeglądarki – nawet we własnym domowym komputerze, czy w innych plikach tekstowych.

Dowiedz się więcej…

2041

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1146

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1138

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2391

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej