3140

Jak wybrać dobrą firmę hostingową?

Jak wybrać dobrą firmę hostingową?

Jak wybrać dobrą firmę hostingową? W dzisiejszym artykule pokrążymy trochę dookoła naszej branży, podpowiadając jak wybrać dobrą firmę hostingową. Na co zwrócić uwagę, czym się kierować, a czego unikać.

Najważniejsza informacja jest taka, że żadna strona internetowa nie może istnieć bez serwera na którym będzie umieszczona i domeny, pod którą będzie widoczna i indeksowana przez Google’a. To znaczy może – istnieć jako strona offline, umieszczona na naszym prywatnym dysku komputera… 🙂

Musimy zdać sobie sprawę, że wybór odpowiedniej firmy hostingowej ma kluczowe znaczenie dla działania Twojej strony internetowej. Oto kilka czynników, na które warto zwrócić uwagę przy wyborze firmy hostingowej:

 

1. Po pierwsze: Wydajność i niezawodność

Ważne jest, aby firma hostingowa oferowała wysoką wydajność serwerów oraz gwarantowała stabilność i niezawodność działania. Upewnij się, że firma ma dobre opinie od innych klientów i zapewnia wysoką dostępność usług hostingowych.

Jednym z ważniejszych zagadnień dotyczących usług hostingowych jest także lokalizacja serwerowni – firmy korzystają z zewnętrznych centrów danych lub swoich własnych. Warto zapytać przyszłego dostawcę o standard danego data center oraz jego lokalizację. Przykładowo serwerownia zlokalizowana za granicą może zwiększyć pingi, to zaś wpływa na czas odpowiedzi serwera, a zarazem na szybkość działania strony (i jak wiemy finalnie na pozycję strony w Google). Ponadto niektórzy klienci, mogą nie życzyć sobie przechowywania ich danych poza granicami kraju.

 

2. Po drugie: Skalowalność.

Twoje potrzeby hostingowe mogą się zmieniać wraz z rozwojem strony internetowej. Upewnij się, że firma hostingowa oferuje elastyczne plany, które umożliwiają łatwą skalowalność, abyś mógł dostosować swoje zasoby serwerowe w razie potrzeby.
Bardzo często, jeśli chodzi o usługi hostingowe, kilkudziesięciu, a nawet więcej klientów dzieli między sobą zasoby jednego komputera-serwera (serwer współdzielony). Przez to dostawcy hostingu muszą wprowadzać pewne limity, aby chronić się przed spowolnieniem urządzenia i nie doprowadzać do sytuacji, kiedy jeden klient wykorzystuje więcej zasobów serwera niż inni.

Klient, który potrzebuje więcej zasobów, powinien zainteresować się serwerem VPS (wirtualnym serwerem prywatnym) bądź serwerem dedykowanym. Serwer VPS to optymalna względem serwera współdzielonego alternatywa, dedykowana i polecana osobom i/lub firmom, które wymagają większych zasobów serwera, a jednocześnie nie potrzebują usługi na wyłączność.

 

3. Po trzecie: Bezpieczeństwo.

Bezpieczeństwo danych jest niezwykle istotne. Upewnij się, że firma hostingowa stosuje środki ochronne, takie jak regularne kopie zapasowe, zabezpieczenia przeciwko atakom DDoS oraz zapory ogniowe. Ważne jest także, aby mieć możliwość łatwego wdrożenia certyfikatu SSL na swojej stronie internetowej.

 

4. Po czwarte: Obsługa klienta.

Sprawdź, jakiej obsługi klienta możesz oczekiwać od firmy hostingowej. Czy mają dostępną pomoc techniczną 24/7? Czy oferują różne kanały komunikacji, takie jak czat na żywo, telefon czy e-mail? Dobra firma hostingowa powinna być łatwo dostępna i gotowa pomóc w razie problemów.

 

5. Po piąte: Cena i warunki umowy.

Porównaj ceny i warunki różnych firm hostingowych. Zwróć uwagę na to, co jest zawarte w cenie (np. przestrzeń dyskowa, transfer danych, liczba kont e-mail) i czy istnieją ukryte opłaty. Przeczytaj uważnie umowę, aby upewnić się, że rozumiesz wszystkie warunki i zobowiązania.

 

6. Po szóste: Dodatkowe funkcjonalności.

Niektóre firmy hostingowe oferują dodatkowe funkcje, które mogą być przydatne dla Twojej strony internetowej, takie jak instalator aplikacji, integracja z platformami e-commerce, darmowe certyfikaty SSL itp. Sprawdź, czy firma hostingowa oferuje dodatkowe narzędzia i usługi, które mogą ułatwić Ci zarządzanie stroną.

 

7. Po siódme: Przyszłość.

Dostawcy hostingu organizują różnego rodzaju promocje, ale te trzeba dokładnie sprawdzić. Warto przespać się z wyborem – sprawdzić, jak długo trwają i jakie realnie przynoszą korzyści. Zwykle nie zakłada się firmy / strony internetowej tylko na rok (a na tyle podpisywane są umowy na usługi hostingowe). Dlatego też warto zapytać dostawcę o czas obowiązywania promocji. Może się okazać, że po pierwszym, promocyjnym okresie, cena będzie wyższa i całościowo kwota nie jest już taka atrakcyjna czy konkurencyjna.

3140

Hosting

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1146

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1139

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2391

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej