Jak zaprojektować stronę internetową dla blogera?

Jak zaprojektować stronę internetową dla blogera?

Jak zaprojektować stronę internetową dla blogera? Pojęcie “blog, bloger, blogowanie” jest obecne w Internecie nie od dziś. Cała społeczność blogowa przeżywała w historii swoje wzloty i upadki. W pojęciu blogowania, czyli publikowania treści w Internecie, upatruje się początków i zalążka infuenceringu, tak popularnego w dzisiejszych czasach. 

 

Obecnie twórcy internetowi, tj. influencerzy to bardzo prężna i znacząca w sieci grupa, której praca urasta już do rangi wręcz zawodu, wykonywanego na pełen etat. Ale po kolei, kim w ogóle jest influencer? Jest to osoba, która posiada bloga, vloga, konto na Youtubie, Snapchacie lub innym portalu społecznościowym, i może swoją opinią wpłynąć na grono co najmniej kilkuset osób. I tu jest cała “magia” – influencerzy (jak z anglojęzycznego tłumaczenia wynika…) mogą skutecznie wpływać na opinię odbiorców. Pozytywna opinia najbardziej znanych blogerów jest często wyceniona wyżej niż niejedna wysokobudżetowa kampania reklamowa wielkich marek odzieżowych (co z kolei nie dziwi, że taki influencer może pozwolić sobie na porzucenie przykładowej pracy na etacie i utrzymywać się tylko i wyłącznie z prowadzenia swojego bloga i social media)

 

Jak łatwo zgadnąć, zaprojektowanie szaty graficznej dla takiego chętnie czytanego bloga wcale nie jest proste. Przeważnie taki klient ma zbudowaną już całkiem pokaźna bazę swoich wiernych fanów, którzy niekoniecznie będą widzieć to samo głębokie przesłanie, które będzie chciał przekazać grafik. Gdy to się jednak nam uda – zyskamy na pewno miłą rekomendację na łamach zaprojektowanego designu.

 

Słuchanie potrzeb każdego klienta jest arcyważne, zwłaszcza jeśli, ów jest osobą obeznaną z Internetem i zasadami, jakie w nim panują. Inne spojrzenie na pewne detale i elementy może pomóc nam spojrzeć na całość projektu w inny, czasem nieoczekiwany sposób.

 

Przygotowując projekt, musimy mieć na uwadze specyfikę takiego bloga: inaczej zaprojektujemy blog podróżnika-fotografa. Zupełnie inaczej podejdziemy do klasycznego tematu parentingowego czy awangardowego bloga modowego.

1. Po pierwsze: czytelność:

W każdej branży musimy mieć na uwadze czytelność oraz to, że influencer, dodając swoje artykuły będzie publikował przede wszystkim treści. A więc dobrze dobrana i osadzona w grafice typografia, oraz – fotografie – a więc dobrze widoczne, intuicyjnie nawigowane galerie zdjęć. W zależności od stażu w sieci oraz specjalizacji, ważne będzie także rozmieszczenie menu. Czyli najczęściej kategorii wpisów – to także winno być czytelne i logicznie rozmieszczone, by zarówno nowy jak i stały czytelnik mógł bez problemu odnaleźć interesujące go treści.

2. Po drugie: królestwo udostępnień i lajków!

Kolejnym ważnym aspektem jest także łatwy dostęp do profili w social media – dla influencerów jest to szczególnie ważne – to dzięki nim pozyskują oni nowych czytelników. W zależności od ustaleń należy założyć że z czasem ikonek społecznościówek będzie przybywać. A więc pozostawienie niewielkiego zapasu miejsca będzie dobrym rozwiązaniem.

3. Jak zaprojektować stronę internetową dla blogera? Po trzecie: słuchanie potrzeb

Zapewne nie będzie to nic odkrywczego, ale zawsze i wszędzie równie ważne jest… słuchanie klienta. Tego co chce przekazać światu i jak chce być postrzegany w Internecie. Nie tylko przez pryzmat publikowanych treści, ale także tzw. pierwszego spojrzenia. I tylko takie kompleksowe podejście gwarantuje wartościowy design i satysfakcję klienta z udanej współpracy i dobrego projektu. 

 

Jako eksperci w swojej branży jesteśmy w stanie doradzić i pomóc w rozwoju biznesu zarówno początkującym i zaawansowanym blogerom. Którzy chcą wznieść swoją działalność na wyższy poziom i odnosić sukcesy. Skontaktuj się z nami, a dopasujemy ofertę do Twoich potrzeb w 100%.

Czytaj również

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?
1191

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?

Dzisiejsze zagadnienie jest z cyklu pytań retorycznych, na które większość zapewne zna odpowiedź. Mimo to, wydaje się że duża grupa właścicieli firm o roli designu zupełnie zapomina, zadowalając się formą “good enough” (“wystarczająco dobre, zadowalające” w wersji polskiej). O ile takie myślenie wcale nie jest karygodne, jeśli mamy dobre przesłanki i goni nas czas. Jeśli jednak chcemy się odpowiednio przygotować do kampanii, zmian, rebrandingu… dobrze jest po prostu wiedzieć czym jest ten mityczny dobry design.

Czytaj dalej