1478

Kolor roku 2019 wg Pantone

Kolor roku 2019 wg Pantone

1. Instytut Pantone zajmuje się prognozowaniem trendów kolorystycznych głównie dla branży wzorniczej, graficznej i modowej. Kolor roku jest wybierany od 20 lat.

Eksperci i analitycy biorą pod uwagę trendy kulturowe, design, modę, a także to, w jaki sposób kolor uosabiają nasze zbiorowe doświadczenia i odzwierciedlają to, co dzieje się w globalnej kulturze w danym momencie.

2. I tak oto kolorem roku 2019 został odcień Living Coral

Barwa wybrana przez instytut Pantone ma być jasnym nawiązaniem do natury, afirmacji życia, optymizmu i ekspresji swoich odczuć. Koralowy, ciepły kolor o złotawym odcieniu ma wprowadzać dobrą energię, ale i trend, który już obserwujemy – modny odcień “rose gold” jest zauważalny nie tylko w branży jubilerskiej, ale i także każdej sferze życia. Warto wykorzystać tę wiedzę. To bowiem doskonała okazja, by wprowadzić do wnętrz barwę będącą odzwierciedleniem tylu pozytywnych emocji.
Wybrany kolor to połączenie różu z pomarańczowym odcieniem, który przywodzi na myśl naturalną barwę raf koralowych. Jak czytamy w opisie decyzji: Living Coral symbolizuje „wrodzoną potrzebę optymizmu i radosnych poszukiwań” oraz „autentyczne, angażujące doświadczenia, które umożliwiają porozumienie i bliskość”. Jak podkreślają eksperci Pantone, ta ostatnia wartość jest szczególnie istotna w kulturowym krajobrazie zdominowanym przez technologię cyfrową i media społecznościowe.

3. Adaptacja najnowszych trendów do naszej codziennej przestrzeni często okazuje się trudna.

Większość osób w procesie urządzania swojego domu stawia przede wszystkim na funkcjonalność oraz wygodę. Istnieje jednak kilka sposobów na to, by subtelnie wprowadzić do wnętrza trendy, które w danym okresie wyznaczają kierunek działania na wielu płaszczyznach życia.

Instytut Pantone to marka, która od kilkunastu lat promuje w ciekawy sposób swoje uniwersalne wzorniki kolorystyczne i raportowanie trendów.
To firma, która przez lata była znana jedynie specjalistom z branży poligraficznej, ale dzięki sprytnemu marketingowi stała się rozpoznawalnym na całym świecie symbolem koloru. Przyczynił się do tego prosty, zrozumiały i bardzo spójny język wizualny, którym posługuje się PANTONE. Składają się na niego kolor umieszczony na białym tle, jego numer w skali Pantone oraz czarne logo marki. Obecnie ten motyw jest też używany w szerokiej gamie produktów lifestylowych firmowanych przez markę.

Zdaniem ekspertów z Pantone’a, udział zaawansowanych technologii i mediów społecznościowych w naszym życiu jest obecnie tak duży, że odbiorcom potrzeba jak najwięcej autentycznych, realnych i pozytywnych doświadczeń, które ułatwią codzienne, międzyludzkie kontakty. Living coral to kolor, który ma uchodzić za optymistyczny i towarzyski, dzięki czemu ma to pomóc o budowaniu długofalowych relacji.

 

na podstawie mat. prasowych: https://www.pantone.com/color-intelligence/color-of-the-year/color-of-the-year-2019

1478

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1146

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1139

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2391

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej