913

Kolor roku 2019 wg Pantone

Kolor roku 2019 wg Pantone

1. Instytut Pantone zajmuje się prognozowaniem trendów kolorystycznych głównie dla branży wzorniczej, graficznej i modowej. Kolor roku jest wybierany od 20 lat.

Eksperci i analitycy biorą pod uwagę trendy kulturowe, design, modę, a także to, w jaki sposób kolor uosabiają nasze zbiorowe doświadczenia i odzwierciedlają to, co dzieje się w globalnej kulturze w danym momencie.

2. I tak oto kolorem roku 2019 został odcień Living Coral

Barwa wybrana przez instytut Pantone ma być jasnym nawiązaniem do natury, afirmacji życia, optymizmu i ekspresji swoich odczuć. Koralowy, ciepły kolor o złotawym odcieniu ma wprowadzać dobrą energię, ale i trend, który już obserwujemy – modny odcień “rose gold” jest zauważalny nie tylko w branży jubilerskiej, ale i także każdej sferze życia. Warto wykorzystać tę wiedzę. To bowiem doskonała okazja, by wprowadzić do wnętrz barwę będącą odzwierciedleniem tylu pozytywnych emocji.
Wybrany kolor to połączenie różu z pomarańczowym odcieniem, który przywodzi na myśl naturalną barwę raf koralowych. Jak czytamy w opisie decyzji: Living Coral symbolizuje „wrodzoną potrzebę optymizmu i radosnych poszukiwań” oraz „autentyczne, angażujące doświadczenia, które umożliwiają porozumienie i bliskość”. Jak podkreślają eksperci Pantone, ta ostatnia wartość jest szczególnie istotna w kulturowym krajobrazie zdominowanym przez technologię cyfrową i media społecznościowe.

3. Adaptacja najnowszych trendów do naszej codziennej przestrzeni często okazuje się trudna.

Większość osób w procesie urządzania swojego domu stawia przede wszystkim na funkcjonalność oraz wygodę. Istnieje jednak kilka sposobów na to, by subtelnie wprowadzić do wnętrza trendy, które w danym okresie wyznaczają kierunek działania na wielu płaszczyznach życia.

Instytut Pantone to marka, która od kilkunastu lat promuje w ciekawy sposób swoje uniwersalne wzorniki kolorystyczne i raportowanie trendów.
To firma, która przez lata była znana jedynie specjalistom z branży poligraficznej, ale dzięki sprytnemu marketingowi stała się rozpoznawalnym na całym świecie symbolem koloru. Przyczynił się do tego prosty, zrozumiały i bardzo spójny język wizualny, którym posługuje się PANTONE. Składają się na niego kolor umieszczony na białym tle, jego numer w skali Pantone oraz czarne logo marki. Obecnie ten motyw jest też używany w szerokiej gamie produktów lifestylowych firmowanych przez markę.

Zdaniem ekspertów z Pantone’a, udział zaawansowanych technologii i mediów społecznościowych w naszym życiu jest obecnie tak duży, że odbiorcom potrzeba jak najwięcej autentycznych, realnych i pozytywnych doświadczeń, które ułatwią codzienne, międzyludzkie kontakty. Living coral to kolor, który ma uchodzić za optymistyczny i towarzyski, dzięki czemu ma to pomóc o budowaniu długofalowych relacji.

 

na podstawie mat. prasowych: https://www.pantone.com/color-intelligence/color-of-the-year/color-of-the-year-2019

913

Czytaj również

Dezinformacja w internecie w 2024 roku
1247

Dezinformacja w internecie w 2024 roku

Dezinformacja w internecie w 2024 roku. Wszyscy wiemy, że dzisiejszy świat jest o wiele bardziej niebezpieczny niż, choćby 10, czy 20 lat temu. Pozornie, nawet za ekranem swojego własnego komputera w domu, jesteśmy narażeni na niebezpieczeństwa… 

Mowa o dezinformacji, którą tak chętnie i tak często wykorzystuje się w 2024 roku.

 

 

Czytaj dalej

Personal branding
1161

Personal branding w sporcie wyczynowym

Personal branding w sporcie wyczynowym. Doskonale zdajemy sobie sprawę, że temat personal brandingu jest zagadnieniem, któremu należałoby poświęcić całą książkę, a nie tylko post blogowy, jednak dziś skupimy się na najważniejszych aspektach i zadaniach, by w pigułce opowiedzieć o tym, czym jest i na czym polega budowanie marki osobistej w sporcie.

Czytaj dalej