1630

Koniec Google Plus!

Koniec Google Plusa!

1. Koniec Google Plus! Taka informacja wyciekła do sieci całkiem niedawno i już zdążyła wywołać burzę we wszystkich social media.

Czy ktokolwiek, z kręgu tzw. Statystycznych Kowalskich, pamięta, co to w ogóle Google Plus, albo chociaż raz korzystał z serwisu zgodnie z jego przeznaczeniem?

2. No więc, już śpieszymy z wyjaśnieniem :-)

Medium to powstało w 2011 roku i zasadniczo miało stanowić groźną konkurencję dla Facebooka. Twórcy sądzili że z czasem stanie się nowoczesnym serwisem społecznościowym, zbudowanym wokół pozostałych usług giganta z Mountain View. Serwis miał skorzystać z gigantycznej bazy użytkowników usług Google, w tym YouTube i rzucić wyzwanie marce Zuckenberga.

3. Jednak po pierwszej fali zainteresowanie portalem spadło, a on sam zamienił się w cyfrowe miasto widmo.

Mimo to Google utrzymywał ją na tyle długo, by doczekać się wycieku danych zarejestrowanych użytkowników.
Stało się tak, ponieważ została wykryta luka w kodzie, która pozwoliła około 438 zewnętrznym aplikacjom na pobieranie nazw użytkowników, adresów e-mail, zawodów, płci i wieku bez autoryzacji. Firma twierdzi, że nie znalazła dowodów na to, by jakiekolwiek dane zostały wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem. Można powiedzieć, że to wydarzenie przybiło gwóźdź do trumny Google Plusa, bo jego użyteczność i ilość użytkowników malała z każdym rokiem. Serwis pozostał absolutnie niszowym miejscem wymiany treści i nigdy nie zyskał ogromnej popularności.

 

4. Według giganta, użytkownicy, którzy korzystają obecnie z serwisu, będą mieć 10 miesięcy na pożegnanie się z medium.

Po tym czasie zostanie wyłączony. Firmy natomiast, dalej będą mogły korzystać z funkcji Google Plusa. Niby decyzja koncernu była do przewidzenia, a jednak w niektórych kręgach wywołała niemałe kontrowersje. Wydaje się, że z rzeczonego lubią korzystać zwłaszcza osoby, posiadające swoje wąskie grono znajomych i dzielą się materiałami tylko z wybranymi grupami odbiorców, bojkotując w ten sposób niejako Facebooka. Tak, czy inaczej, będą musieli znaleźć inny serwis.

 

Z naszego punktu widzenia, decyzja giganta wydaje się słuszna, dziw jednak że zapadła tak późno, a samo “odejście” medium zostawia po sobie pewien niesmak z uwagi na wyciek danych użytkowników. Pozostaje mieć nadzieję, że Google już nie pozwoli sobie na tworzenie tak niszowego “sociala” i że po wprowadzeniu polityki bezpieczeństwa, zapomnimy co to “wyciek danych”.

1630

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1146

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1139

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2391

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej