Logo - WEBLOG - Website Style - Tworzenie stron www
658

Koniec Google Plus!

1. Koniec Google Plus! Taka informacja wyciekła do sieci całkiem niedawno i już zdążyła wywołać burzę we wszystkich social media.

Czy ktokolwiek, z kręgu tzw. Statystycznych Kowalskich, pamięta, co to w ogóle Google Plus, albo chociaż raz korzystał z serwisu zgodnie z jego przeznaczeniem?

2. No więc, już śpieszymy z wyjaśnieniem :-)

Medium to powstało w 2011 roku i zasadniczo miało stanowić groźną konkurencję dla Facebooka. Twórcy sądzili że z czasem stanie się nowoczesnym serwisem społecznościowym, zbudowanym wokół pozostałych usług giganta z Mountain View. Serwis miał skorzystać z gigantycznej bazy użytkowników usług Google, w tym YouTube i rzucić wyzwanie marce Zuckenberga.

3. Jednak po pierwszej fali zainteresowanie portalem spadło, a on sam zamienił się w cyfrowe miasto widmo.

Mimo to Google utrzymywał ją na tyle długo, by doczekać się wycieku danych zarejestrowanych użytkowników.
Stało się tak, ponieważ została wykryta luka w kodzie, która pozwoliła około 438 zewnętrznym aplikacjom na pobieranie nazw użytkowników, adresów e-mail, zawodów, płci i wieku bez autoryzacji. Firma twierdzi, że nie znalazła dowodów na to, by jakiekolwiek dane zostały wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem. Można powiedzieć, że to wydarzenie przybiło gwóźdź do trumny Google Plusa, bo jego użyteczność i ilość użytkowników malała z każdym rokiem. Serwis pozostał absolutnie niszowym miejscem wymiany treści i nigdy nie zyskał ogromnej popularności.

 

4. Według giganta, użytkownicy, którzy korzystają obecnie z serwisu, będą mieć 10 miesięcy na pożegnanie się z medium.

Po tym czasie zostanie wyłączony. Firmy natomiast, dalej będą mogły korzystać z funkcji Google Plusa. Niby decyzja koncernu była do przewidzenia, a jednak w niektórych kręgach wywołała niemałe kontrowersje. Wydaje się, że z rzeczonego lubią korzystać zwłaszcza osoby, posiadające swoje wąskie grono znajomych i dzielą się materiałami tylko z wybranymi grupami odbiorców, bojkotując w ten sposób niejako Facebooka. Tak, czy inaczej, będą musieli znaleźć inny serwis.

 

Z naszego punktu widzenia, decyzja giganta wydaje się słuszna, dziw jednak że zapadła tak późno, a samo “odejście” medium zostawia po sobie pewien niesmak z uwagi na wyciek danych użytkowników. Pozostaje mieć nadzieję, że Google już nie pozwoli sobie na tworzenie tak niszowego “sociala” i że po wprowadzeniu polityki bezpieczeństwa, zapomnimy co to “wyciek danych”.

658

Czytaj również

Newsletter na stronie www - Wsparcie sprzedaży online
596

Newsletter na stronie www

Newsletter na stronie www jest realnym wsparciem sprzedaży online naszych produktów i usług. Od takiej tezy zaczynamy dzisiejszy artykuł, w którym będziemy chcieli odpowiedzieć na częste pytanie naszych klientów – czy newsletter na stronie www obecnie się w ogóle opłaca?

Czytaj dalej

Użyteczność stron internetowych
819

Użyteczność stron internetowych

Na przestrzeni lat użyteczność stron internetowych była rozumiana na wiele sposobów. Przyzwyczailiśmy się do określonych działań na witrynach, które prowadzą do danych informacji i te zachowania podświadomie staramy się powielać przy każdej stronie www. Za intuicyjność takich działań, za prostotę działania odpowiada UX design, czyli user-experience design.

Czytaj dalej