Koniec pełnoekranowych pop-upów

1. Zgodnie z informacją, jaką podała Google, od 10 stycznia 2017 roku na stronach internetowych nie mogą wyskakiwać pełnoekranowe okna pop-up, których zadaniem jest zwracanie uwagi użytkowników. Celem samym w sobie nie są jednak same wyskakujące okienka, a strony www, na których są zamieszczone.

Doskonale znamy sytuację, w której znaleźliśmy w czeluściach Internetu interesujące nas treści, oczekujemy na całościowe załadowanie się witryny i nagle… BUM! Zamiast pożądanych materiałów, pojawia się irytujące okno z mało interesującymi nas treściami, które jest niemożliwe do zamknięcia.

Co wtedy? Jak pokazują statystyki, większość użytkowników, poddaje się, i taka reklama działa jak skuteczna zapora, która uniemożliwia przeglądanie witryny.

Jest to widoczna zwłaszcza na urządzeniach mobilnych, o małej rozdzielczości ekranu – zwłaszcza tutaj, bardzo trudno jest dotknąć ekranu w obszarze przycisku „zamknij”, by powrócić do interesujących nas treści, a nie do reklamowanej strony.

Problem został zauważony jakiś czas temu nie tylko przez użytkowników Sieci na urządzeniach mobilnych, ale też przez Google, który zapowiedział wprowadzenie obostrzeń dotyczących stosowania pop-upów na mobilnych wersjach stron internetowych. I tak, już od początku tego roku każda mobilna strona zawierająca pop-up może spodziewać się obniżenia rankingu, który to ma być karą nakładaną przez Google za niestosowanie się do nowych zasad.

Takimi działaniami, Google chce wspierać idee nagradzania wartościowych treści, które mają bardzo ważne miejsce we wszystkich wprowadzanych zmianach.

2. Reasumując, zakazane są:

– wyskakujące okna, przed wczytaniem strony internetowej, konieczne do zamknięcia, by zobaczyć stronę,

– pojawiające się tuż po wczytaniu strony lub w momencie jej przeglądania, zasłaniające treść

– wprowadzające w błąd, bliźniaczo podobne do właściwej strony, zasłaniające całą stronę

3. Dozwolone są:

– okienka zawierające informacje uwarunkowane prawnie np. Informacje o polityce cookies

– pop-upy służące do potwierdzenia tożsamości osób zalogowanych w danym serwisie

– banery łatwe do zamknięcia, zajmujące niewielką ilość miejsca

Dowiedz się więcej…

Czytaj również

Zagrożenia w IT w 2024 roku
1258

Zagrożenia w IT w 2024 roku

Zagrożenia w IT w 2024 roku. Nasz cykl blogowy zaczynamy trochę przewrotnie, jednak nie mamy zamiaru nikogo straszyć ani spekulować. Chcemy w dzisiejszym wpisie poruszyć najważniejsze zagadnienia w obrębie branży IT, na które trzeba będzie w 2024 uważać.

Czytaj dalej