Koniec pełnoekranowych pop-upów

Koniec pełnoekranowych pop-upów

1. Zgodnie z informacją, jaką podała Google, od 10 stycznia 2017 roku na stronach internetowych nie mogą wyskakiwać pełnoekranowe okna pop-up, których zadaniem jest zwracanie uwagi użytkowników. Celem samym w sobie nie są jednak same wyskakujące okienka, a strony www, na których są zamieszczone.

Doskonale znamy sytuację, w której znaleźliśmy w czeluściach Internetu interesujące nas treści, oczekujemy na całościowe załadowanie się witryny i nagle… BUM! Zamiast pożądanych materiałów, pojawia się irytujące okno z mało interesującymi nas treściami, które jest niemożliwe do zamknięcia.

Co wtedy? Jak pokazują statystyki, większość użytkowników, poddaje się, i taka reklama działa jak skuteczna zapora, która uniemożliwia przeglądanie witryny.

Jest to widoczna zwłaszcza na urządzeniach mobilnych, o małej rozdzielczości ekranu – zwłaszcza tutaj, bardzo trudno jest dotknąć ekranu w obszarze przycisku „zamknij”, by powrócić do interesujących nas treści, a nie do reklamowanej strony.

Problem został zauważony jakiś czas temu nie tylko przez użytkowników Sieci na urządzeniach mobilnych, ale też przez Google, który zapowiedział wprowadzenie obostrzeń dotyczących stosowania pop-upów na mobilnych wersjach stron internetowych. I tak, już od początku tego roku każda mobilna strona zawierająca pop-up może spodziewać się obniżenia rankingu, który to ma być karą nakładaną przez Google za niestosowanie się do nowych zasad.

Takimi działaniami, Google chce wspierać idee nagradzania wartościowych treści, które mają bardzo ważne miejsce we wszystkich wprowadzanych zmianach.

2. Reasumując, zakazane są:

– wyskakujące okna, przed wczytaniem strony internetowej, konieczne do zamknięcia, by zobaczyć stronę,

– pojawiające się tuż po wczytaniu strony lub w momencie jej przeglądania, zasłaniające treść

– wprowadzające w błąd, bliźniaczo podobne do właściwej strony, zasłaniające całą stronę

3. Dozwolone są:

– okienka zawierające informacje uwarunkowane prawnie np. Informacje o polityce cookies

– pop-upy służące do potwierdzenia tożsamości osób zalogowanych w danym serwisie

– banery łatwe do zamknięcia, zajmujące niewielką ilość miejsca

Dowiedz się więcej…

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1146

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1138

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2391

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej