Koniec pełnoekranowych pop-upów

1. Zgodnie z informacją, jaką podała Google, od 10 stycznia 2017 roku na stronach internetowych nie mogą wyskakiwać pełnoekranowe okna pop-up, których zadaniem jest zwracanie uwagi użytkowników. Celem samym w sobie nie są jednak same wyskakujące okienka, a strony www, na których są zamieszczone.

Doskonale znamy sytuację, w której znaleźliśmy w czeluściach Internetu interesujące nas treści, oczekujemy na całościowe załadowanie się witryny i nagle… BUM! Zamiast pożądanych materiałów, pojawia się irytujące okno z mało interesującymi nas treściami, które jest niemożliwe do zamknięcia.

Co wtedy? Jak pokazują statystyki, większość użytkowników, poddaje się, i taka reklama działa jak skuteczna zapora, która uniemożliwia przeglądanie witryny.

Jest to widoczna zwłaszcza na urządzeniach mobilnych, o małej rozdzielczości ekranu – zwłaszcza tutaj, bardzo trudno jest dotknąć ekranu w obszarze przycisku „zamknij”, by powrócić do interesujących nas treści, a nie do reklamowanej strony.

Problem został zauważony jakiś czas temu nie tylko przez użytkowników Sieci na urządzeniach mobilnych, ale też przez Google, który zapowiedział wprowadzenie obostrzeń dotyczących stosowania pop-upów na mobilnych wersjach stron internetowych. I tak, już od początku tego roku każda mobilna strona zawierająca pop-up może spodziewać się obniżenia rankingu, który to ma być karą nakładaną przez Google za niestosowanie się do nowych zasad.

Takimi działaniami, Google chce wspierać idee nagradzania wartościowych treści, które mają bardzo ważne miejsce we wszystkich wprowadzanych zmianach.

2. Reasumując, zakazane są:

– wyskakujące okna, przed wczytaniem strony internetowej, konieczne do zamknięcia, by zobaczyć stronę,

– pojawiające się tuż po wczytaniu strony lub w momencie jej przeglądania, zasłaniające treść

– wprowadzające w błąd, bliźniaczo podobne do właściwej strony, zasłaniające całą stronę

3. Dozwolone są:

– okienka zawierające informacje uwarunkowane prawnie np. Informacje o polityce cookies

– pop-upy służące do potwierdzenia tożsamości osób zalogowanych w danym serwisie

– banery łatwe do zamknięcia, zajmujące niewielką ilość miejsca

Dowiedz się więcej…

Czytaj również

784

Porzucone koszyki, niskie wskaźniki odwiedzin stron www

Porzucone koszyki, niskie wskaźniki odwiedzin stron www. Porzucone koszyki co częsty problem sklepów internetowych. Krótkie i “bezefektywne” wizyty na stronach internetowych odbiorców to problem, z którym każdy właściciel firmy stara się radzić na swój sposób. W dzisiejszym artykule opiszemy trochę szerzej przyczyny, skutki i poradzimy, choć w niewielkim stopniu, jak z tym walczyć.

Czytaj dalej

Jak pisać teksty na stronę www?
548

Jak pisać teksty na stronę www?

Jak pisać teksty na stronę www? Ruch i zasięg = równa się pieniądze. Wiadomo, nie od dziś. Sęk w tym, że żeby był zasięg i ruch nie wystarczy opublikować strony www w Internecie i czekać na przypływ milionów na konto. To niestety tak nie działa – potrzebna jest wiedza, czas oraz oczywiście inwestycje na to, by nowo powstała witryna zaczęła na siebie zarabiać. 

 

Czytaj dalej