Król CMS, czyli strony znanych marek stworzone na Wordpressie

Król CMS, czyli strony znanych marek stworzone na Wordpressie

Zupełnie, nie wiadomo czemu, w pewnych kręgach utarło się stwierdzenie, że WordPress jest platformą, na której warto stawiać tylko niewielkie strony i blogi. Zapewne jest to spowodowane przeszłością – w końcu WordPress powstał jako miejsce do pisania internetowych pamiętników.
Tymczasem, opensorce’owość systemu, z biegiem lat pozwoliła na regularne rozwijanie funkcjonalności i użyteczności, dzięki czemu, dziś – WordPress bije na głowę wszystkie inne cms ’y, pozostając niekwestionowanym liderem w systemach do zarządzania treścią.
Tylko w zeszłym roku, według badań, w polskim internecie było aż 73% stron internetowych opartych o WordPress. Można powiedzieć “Wordpress i długo, długo nic…”, co nie będzie w najmniejszym stopniu przesadą, ponieważ druga na liście jest Joomla, z… 7,8%. Kolejny system to Drupal (1,5%), natomiast resztę stanowią pomniejsze, dedykowane systemy, które – znów – w przeważającej części są także budowane z fundamentów WordPressa.

1. Tak jak wspomnieliśmy na wstępie, Wordpress wraz ze wzrostem popularności, szybko zyskał uznanie nie tylko wśród influencerów i blogerów.

Coraz częściej widzimy ten cms w rządowych stronach organizacji państwowych, stronach naprawdę dużych marek, portali użyteczności publicznej czy w stronach zespołów muzycznych. Nie ma chyba branży, do której WordPress by nie pasował – korzystają z niego zarówno niewielkie startupy jak i duże korporacje z setkami zatrudnionych pracowników.

 

W dzisiejszym wpisie prezentujemy, zaledwie kilka stron, które zostały zaprojektowane w oparciu o technologię WordPressa.

Strony użyteczności publicznej: Strona Poczty Polskiej, Ministerstwo Edukacji Narodowej, strona warszawa.pl, strona Schroniska Ciapkowo w Gdyni, strona Gdynia.pl
Strony artystów, polityków i dużych firm: Strona zespołu Kult, Strona Kukiz15, strona partii Wiosna Biedronia, strona Mercedes, strona Land Rover Polska

 

Ilość stron stworzonych na WordPressie jest niezliczona – system na dobre opanował witryny internetowe i nic nie wskazuje na to, by miał pojawić się jakikolwiek zagrażający konkurent. Dzięki dobrze zaprojektowanemu interfejsowi i prostej budowie i płynnemu działaniu całego systemu, możemy tworzyć bardzo rozbudowane i skomplikowane projekty, włączając w to portale miejskie czy sklepy internetowe z tysiącami produktów. Kolejną ważną zaletą jest łatwość tworzenia wersji mobile – WordPress, dzięki aktualizacjom, całkiem sprawnie podąża za trendami i zmieniającym się światem IT. Bez problemu więc tworzymy dedykowane wersje na urządzenia mobilne, które dobrze się skalują i szybko ładują nawet na starszych smartfonach.

CMS

sklepy internetowe

strony internetowe

Wordpress

Czytaj również

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?
1067

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?

Dzisiejsze zagadnienie jest z cyklu pytań retorycznych, na które większość zapewne zna odpowiedź. Mimo to, wydaje się że duża grupa właścicieli firm o roli designu zupełnie zapomina, zadowalając się formą “good enough” (“wystarczająco dobre, zadowalające” w wersji polskiej). O ile takie myślenie wcale nie jest karygodne, jeśli mamy dobre przesłanki i goni nas czas. Jeśli jednak chcemy się odpowiednio przygotować do kampanii, zmian, rebrandingu… dobrze jest po prostu wiedzieć czym jest ten mityczny dobry design.

Czytaj dalej