1868

Łączenie kolorów a webdesign

Łączenie kolorów a webdesign

O psychologii i postrzeganiu konkretnych barw pisaliśmy już jakiś czas temu, tworząc osobny cykl wpisów. Dziś spinamy wszystko niejako klamrą, dopełniając wszystkich niezbędnych treści.

 

Tak naprawdę sztuka łączenia barw to dziedzina, która przydaje się nie tylko w pracy web designera, grafika czy fotografa, ale także w życiu codziennym – podczas urządzania mieszkania czy porannego doboru garderoby.

1. Zacznijmy jednak od garści teorii: Koło barw. Co to jest?

To najbardziej znanym atrybutem wielu grafików. To tutaj wszystko bierze swój początek. Dzięki niemu możemy w łatwy sposób znaleźć kolory kontrastujące ze sobą lub harmonijnie współgrające. Koło składa się z 6 podstawowych kolorów: czerwony, pomarańczowy, żółty, zielony, niebieski i fioletowy. Ponadto znajdują się w nim jeszcze barwy poboczne, utworzone z wymieszania tych sąsiadujących ze sobą.

2. Jak koła barw używać projektując strony www?

Łączymy barwy dopełniające się, czyli takie, które na kole barw leżą naprzeciw siebie. Ich połączenie oparte jest na kontraście, a więc są to mocne i wyraziste zestawienia, których należu używać z rozwagą i mając dobre zaplecze w postaci designu orax odpowiednich treści.
Następnie, możemy łączyć także barwy sąsiadujące ze sobą, czyli będą to kolory pokrewne, lub takie, które wywodzą się z tego samego koloru – będą one umiejscowione w obrębie tego samego paska. Takie połączenia będą spokojne, klasyczne i miłe dla oka – należy jednak mieć na uwadze, że nadmiar takiego doboru kolorów może prowadzić do tego że strona internetowa będzie wypadać blado i będzie a mdła.
Możemy także łączyć barwy w tzw. tricolorze – polega to na wyborze tych kolorów, które na kole barw leżą na wierzchołkach trójkąta równobocznego. Klasycznym przykładem takiego tricoloru będzie zestawienie: żółć, niebieski, czerwień.

 

Projektując w ten sposób stronę www należy przede wszystkim pamiętać o psychologii danych kolorów, ich znaczeniu a także znaczeniu samego znaku/loga marki i strategii jaką dana firma chce reprezentuje.

 

3. Co jest równie ważne - ilość (!) kolorów.

Do lamusa odeszły już czasy, gdy używało się absolutnie wszystkich kolorów tęczy. Starajmy się ograniczać ilość kolorów do maksymalnie trzech, przy czym dobrze by było, gdyby jeden kolor był kolorem dominującym (występującym na 70% projektowanej powierzchni)., a pozostałe dwa dopełniającymi (20% powierzchni) i barwa na przykład kontrastowa do pierwszych dwóch (10% powierzchni).
Takie rozłożenie proporcji da też optyczną całość, a zachowując odpowiednie odcienie i nasycenie danych kolorów zagwarantujemy nietuzinkowy wygląd i charakter strony internetowej.

1868

Łączenie kolorów a webdesign

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1146

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1138

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2391

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej