Lojalni klienci – czy są warci zachodu?

Lojalni klienci – czy są warci zachodu

1. Lojalność klienta wobec marki to efekt: nauczenia się przez konsumenta, iż określona marka najlepiej zaspokaja jego potrzeby, przynosi mu wyjątkowe i pożądane przez niego korzyści. wytworzenia się więzi emocjonalnej konsumenta z marką, w wyniku emocjonalnego oddziaływania marki na konsumenta. tego iż wizerunek marki, jej osobowość odpowiada osobowości i stylu życia konsumenta.

Klient lojalny to klient powracający. Taki, który, co miesiąc, najlepiej, zostawia w agencji niemale sumy. Niemałe, w mniemaniu oczywiście rynkowym – w 70% przypadków, tzw. Lojalni klienci powracają do sanej firmy tylko ze względu na najniższą oferowaną cenę. Dopiero gdzieś dalej myślą o emocjonalnym związaniu/przyzwyczajeniu. Takiego klienta bardzo łatwo „zabrać“ – oferując mu po prostu jeszcze niższe stawki za dane usługi.

2. Stały klient posiada kilka bardzo ważnych zalet:

3. Po pierwsze,

skoro korzysta z naszych usług nie pierwszy raz, to znaczy że zdążyliśmy się już dość dobrze poznać – zarówno samego klienta jak i jego gusta, poczucie estetyki czy ogólny styl marki, jaką reprezentuje. Wniosek z tego taki, że czuje się usatysfakcjonowany i dobrze obsłużony – ma zaufanie.

4. Po drugie,

taki klient urasta do rangi ambasadora marki, do której nie tylko powraca sam, ale także szeroko poleca w swoim gronie. Można się więc spodziewać że z czasem napływać będą dodatkowi klienci z właśnie takiego polecenia.

Dobrym sposobem na pozyskanie lojalnych i wartościowych klientów jest stworzenie proramu lojalnościowego – czyli czasowych lub stałych akcji promocyjnych, rabatów od wielkości zakupów czy pakietu nagród przyznawanych najwierniejszym kontrahentom.

Zwłaszcza korzystne okazują się akcje o charakterze stałym, które faktycznie są w stanie zatrzymać klienta na dłużej.

Przy obecnej konkurencji, która w każdej dziedzinie rośnie jak grzyby po deszczu, sztuką jest jednak tak wymyślić i stworzyć program, który utrzyma lojalnego klienta i który sprawi że będzie on zadowolony. Tylko właściwe, profesjonalne podejście, nienachalna reklama i dyskretna komunikacja stworzą dobre poczucie tego, że dba się o zadowolenie klienta, bez siłowego wciskania towaru.

Dowiedz się więcej…

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1148

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1140

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2393

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej