Lojalni klienci – czy są warci zachodu?

1. Lojalność klienta wobec marki to efekt: nauczenia się przez konsumenta, iż określona marka najlepiej zaspokaja jego potrzeby, przynosi mu wyjątkowe i pożądane przez niego korzyści. wytworzenia się więzi emocjonalnej konsumenta z marką, w wyniku emocjonalnego oddziaływania marki na konsumenta. tego iż wizerunek marki, jej osobowość odpowiada osobowości i stylu życia konsumenta.

Klient lojalny to klient powracający. Taki, który, co miesiąc, najlepiej, zostawia w agencji niemale sumy. Niemałe, w mniemaniu oczywiście rynkowym – w 70% przypadków, tzw. Lojalni klienci powracają do sanej firmy tylko ze względu na najniższą oferowaną cenę. Dopiero gdzieś dalej myślą o emocjonalnym związaniu/przyzwyczajeniu. Takiego klienta bardzo łatwo „zabrać“ – oferując mu po prostu jeszcze niższe stawki za dane usługi.

2. Stały klient posiada kilka bardzo ważnych zalet:

3. Po pierwsze,

skoro korzysta z naszych usług nie pierwszy raz, to znaczy że zdążyliśmy się już dość dobrze poznać – zarówno samego klienta jak i jego gusta, poczucie estetyki czy ogólny styl marki, jaką reprezentuje. Wniosek z tego taki, że czuje się usatysfakcjonowany i dobrze obsłużony – ma zaufanie.

4. Po drugie,

taki klient urasta do rangi ambasadora marki, do której nie tylko powraca sam, ale także szeroko poleca w swoim gronie. Można się więc spodziewać że z czasem napływać będą dodatkowi klienci z właśnie takiego polecenia.

Dobrym sposobem na pozyskanie lojalnych i wartościowych klientów jest stworzenie proramu lojalnościowego – czyli czasowych lub stałych akcji promocyjnych, rabatów od wielkości zakupów czy pakietu nagród przyznawanych najwierniejszym kontrahentom.

Zwłaszcza korzystne okazują się akcje o charakterze stałym, które faktycznie są w stanie zatrzymać klienta na dłużej.

Przy obecnej konkurencji, która w każdej dziedzinie rośnie jak grzyby po deszczu, sztuką jest jednak tak wymyślić i stworzyć program, który utrzyma lojalnego klienta i który sprawi że będzie on zadowolony. Tylko właściwe, profesjonalne podejście, nienachalna reklama i dyskretna komunikacja stworzą dobre poczucie tego, że dba się o zadowolenie klienta, bez siłowego wciskania towaru.

Dowiedz się więcej…

Czytaj również

Skuteczna kreacja w branży beauty w 2023 roku
946

Skuteczna kreacja w branży beauty w 2023 roku

Skuteczna kreacja w branży beauty w 2023 roku. Gdy pisaliśmy artykuł o projektowaniu stron dla branży beauty [link], pisaliśmy “Branża beauty stawia przed właścicielami klinik i salonów nowe wymagania – niezmiernie ważne jest, by uświadomić klienta, że to właśnie my pomożemy osiągnąć mu sukces. Osiągnięcie założonych celów będzie co prawda wymagało sporo wysiłku i dużo “burz mózgów”, jednak finalny efekt może przejść najśmielsze oczekiwania, więc warto zdać się na doświadczoną agencję.”

Czytaj dalej