Lojalni klienci – czy są warci zachodu?

1. Lojalność klienta wobec marki to efekt: nauczenia się przez konsumenta, iż określona marka najlepiej zaspokaja jego potrzeby, przynosi mu wyjątkowe i pożądane przez niego korzyści. wytworzenia się więzi emocjonalnej konsumenta z marką, w wyniku emocjonalnego oddziaływania marki na konsumenta. tego iż wizerunek marki, jej osobowość odpowiada osobowości i stylu życia konsumenta.

Klient lojalny to klient powracający. Taki, który, co miesiąc, najlepiej, zostawia w agencji niemale sumy. Niemałe, w mniemaniu oczywiście rynkowym – w 70% przypadków, tzw. Lojalni klienci powracają do sanej firmy tylko ze względu na najniższą oferowaną cenę. Dopiero gdzieś dalej myślą o emocjonalnym związaniu/przyzwyczajeniu. Takiego klienta bardzo łatwo „zabrać“ – oferując mu po prostu jeszcze niższe stawki za dane usługi.

2. Stały klient posiada kilka bardzo ważnych zalet:

3. Po pierwsze,

skoro korzysta z naszych usług nie pierwszy raz, to znaczy że zdążyliśmy się już dość dobrze poznać – zarówno samego klienta jak i jego gusta, poczucie estetyki czy ogólny styl marki, jaką reprezentuje. Wniosek z tego taki, że czuje się usatysfakcjonowany i dobrze obsłużony – ma zaufanie.

4. Po drugie,

taki klient urasta do rangi ambasadora marki, do której nie tylko powraca sam, ale także szeroko poleca w swoim gronie. Można się więc spodziewać że z czasem napływać będą dodatkowi klienci z właśnie takiego polecenia.

Dobrym sposobem na pozyskanie lojalnych i wartościowych klientów jest stworzenie proramu lojalnościowego – czyli czasowych lub stałych akcji promocyjnych, rabatów od wielkości zakupów czy pakietu nagród przyznawanych najwierniejszym kontrahentom.

Zwłaszcza korzystne okazują się akcje o charakterze stałym, które faktycznie są w stanie zatrzymać klienta na dłużej.

Przy obecnej konkurencji, która w każdej dziedzinie rośnie jak grzyby po deszczu, sztuką jest jednak tak wymyślić i stworzyć program, który utrzyma lojalnego klienta i który sprawi że będzie on zadowolony. Tylko właściwe, profesjonalne podejście, nienachalna reklama i dyskretna komunikacja stworzą dobre poczucie tego, że dba się o zadowolenie klienta, bez siłowego wciskania towaru.

Dowiedz się więcej…

Czytaj również

Jak pisać teksty na stronę www?
540

Jak pisać teksty na stronę www?

Jak pisać teksty na stronę www? Ruch i zasięg = równa się pieniądze. Wiadomo, nie od dziś. Sęk w tym, że żeby był zasięg i ruch nie wystarczy opublikować strony www w Internecie i czekać na przypływ milionów na konto. To niestety tak nie działa – potrzebna jest wiedza, czas oraz oczywiście inwestycje na to, by nowo powstała witryna zaczęła na siebie zarabiać. 

 

Czytaj dalej