2320

Marketing. Co warto wiedzieć?

marketing. Co warto wiedzieć?

Mówi się, że to zmiana jest motorem napędowym każdej firmy. A zmian dokonujemy poprzez swoje wybory, usprawniając i modernizując firmowy marketing. Co warto wiedzieć?

W ciągu ostatnich lat i miesięcy lawinowo wzrasta znaczenie i funkcjonalność wizualnej formy komunikacji. Potwierdzają to coraz liczniejsze badania i statystyki oglądalności prowadzone choćby przez platformę YouTube. Social media niemal wylewają się nam z lodówek (i smartfonów), a platforma TikTok opanowała umysły młodzieży. 

Czy warto zatem inwestować w internetowy marketing? Jaka przyszłość czeka przedsiębiorstwa, które nie zdecydują się na zdigitalizowane rozwiązania w sieci?

1. Video marketing - czy to ma sens?!

Z oficjalnych danych platformy YouTube wynika, że miesięcznie z tego kanału korzysta ponad dwa miliardy zalogowanych użytkowników, a każdego dnia pojawia się w nim miliard godzin nowych filmów, z miliardami wyświetleń. Co więcej – liczby te znacząco wzrosły w okresie ostatniego, pandemicznego roku. YouTube stał się naszą ulubioną platformą, stanowiącą główne źródło informacji, jak i rozrywki. Podcasty i porady towarzyszą nam nie tylko podczas wykonywania codziennych czynności, ale także – nie ma co ukrywać – podczas pracy.

Jakie są zalety marketingu na YouTube?

– YouTube to potęga ogólnoświatowa, co widać również w Polsce, ponieważ, jak pokazują badania i statystyki, przeciętny polak ogląda YT “jedyne” 40 min dziennie. Wydaje się to niewiele, jak jednak zsumujemy wszystkich rodaków, szybko odpowiemy sobie na pytanie skąd taka popularność tego medium.

– Od lat, badania jasno pokazują że zwięzła forma wideo króluje nad artykułami, obszernymi materiałami multimedialnymi, a nawet – postami w mediach społecznościowych. Ludzie intuicyjnie wybierają te formy przekazu, które są najbardziej treściwe i wymagają od nich mniejszego wysiłku. To prawda – nic nie ma takiej mocy jak obraz. Połączony z dźwiękiem angażuje nasz aparat percepcyjny w stopniu, który całkowicie dominuje nad wpływem, jaki ma słowo pisane.

Pomyślmy o zakupach w Internecie. Jak wiadomo nie od dziś, zakupów dokonujemy głównie oczami. Nic więc dziwnego, że dożyliśmy czasów, w których ogromny nacisk kładzie się na estetyczne i wysokiej jakości zdjęcia produktów, prezentujące nie tylko ich wygląd, ale także sposoby ich wykorzystania oraz funkcjonalność.

Zobaczyć, dotknąć, poczuć…

Istnieje przekonanie, że najlepszą formą dotarcia do klienta w wielu branżach, jest stanąć obok niego, zaprezentować możliwości produktu i pozwolić go dotknąć, wypróbować. Okazuje się, że można istotnie zmniejszyć dystans jaki dzieli sprzedawcę od klienta, dzięki umiejętnie prowadzonej komunikacji w formie wideo. Przemyślany, wyczerpujący materiał może łączyć w sobie prezentację atrakcyjności wizualnej produktu z opowieścią o jego funkcjonalności oraz aspektach montażowych.

2. Strategia - to Twój obowiązek!

Jako przedsiębiorcy doskonale wiemy, że zaplanowane i przemyślane działania przynoszą efekty. Nie inaczej jest w marketingu każdej marki – wszystkie kampanie, reklamy i kroki, jakie będziemy podejmować muszą być osadzone w miejscu w czasie, z konkretnymi celami do zrealizowania.

Dzięki temu osiągniemy lepsze wyniki nie tylko sprzedażowe (które mogą się okazami krótkotrwałymi) ale przede wszystkim – zbudujemy wizerunek stabilnej i rzetelnej marki, wysoko plasując się w wynikach wyszukiwania.

Nic tak nie zabija motywacji i chęci do działania jak chaos i brak regularności.

3. Jak promować swój biznes?

Przede wszystkim – strona internetowa. Dobrze zaprojektowana – nie tylko pod względem wizualnym, ale przede wszystkim użytecznościowym – UX w dzisiejszych czasach do absolutny mus. Architektura menu, która pozwala na szybkie dotarcie do poszukiwanych informacji, dobrze wyszczególniona i podzielona oferta, a także responsywność, czyli idealne dopasowanie do wszystkich ekranów urządzeń mobilnych to podstawowe aspekty, które nasza witryna firmowa musi posiadać. 

Kolejnym ważnym tematem jest odpowiednia redakcja treści – dobrej jakości, konwertujące teksty będą na wagę złota, przy pozycjonowaniu strony, by pięła się coraz wyżej w wynikach wyszukiwania. Strategia polegająca na regularnej publikacji dobrej jakości merytorycznych treści. Wartościowe teksty mają na celu przyciągnięcie konkretnej grupy odbiorców i nakłonienie ich do skorzystania z usług firmy. To jednak nie wszystko. Publikując ciekawe treści, można realizować szereg innych celów marketingowych – np. budowanie pozycji eksperta w branży, kreowanie wizerunku pozytywnej i rzetelnej marki, która jest świadoma swoich atutów i dobrze je wykorzystuje.

2320

marketing

Czytaj również

1092

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2334

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej

1. Ambasador marki, czyli budowanie marki w Internecie
1333

Ambasador marki, czyli budowanie marki w Internecie

Budowanie wizerunku marki to proces kształtowania postrzegania marki przez jej klientów, społeczność oraz ogół społeczeństwa. Jest to kluczowy element strategii marketingowej każdej firmy, ponieważ silny i pozytywny wizerunek marki może przyciągać klientów, budować lojalność i zaufanie, oraz umożliwiać osiągnięcie przewagi konkurencyjnej na rynku.

Czytaj dalej