1853

Marketing. Co warto wiedzieć?

marketing. Co warto wiedzieć?

Mówi się, że to zmiana jest motorem napędowym każdej firmy. A zmian dokonujemy poprzez swoje wybory, usprawniając i modernizując firmowy marketing. Co warto wiedzieć?

W ciągu ostatnich lat i miesięcy lawinowo wzrasta znaczenie i funkcjonalność wizualnej formy komunikacji. Potwierdzają to coraz liczniejsze badania i statystyki oglądalności prowadzone choćby przez platformę YouTube. Social media niemal wylewają się nam z lodówek (i smartfonów), a platforma TikTok opanowała umysły młodzieży. 

Czy warto zatem inwestować w internetowy marketing? Jaka przyszłość czeka przedsiębiorstwa, które nie zdecydują się na zdigitalizowane rozwiązania w sieci?

1. Video marketing - czy to ma sens?!

Z oficjalnych danych platformy YouTube wynika, że miesięcznie z tego kanału korzysta ponad dwa miliardy zalogowanych użytkowników, a każdego dnia pojawia się w nim miliard godzin nowych filmów, z miliardami wyświetleń. Co więcej – liczby te znacząco wzrosły w okresie ostatniego, pandemicznego roku. YouTube stał się naszą ulubioną platformą, stanowiącą główne źródło informacji, jak i rozrywki. Podcasty i porady towarzyszą nam nie tylko podczas wykonywania codziennych czynności, ale także – nie ma co ukrywać – podczas pracy.

Jakie są zalety marketingu na YouTube?

– YouTube to potęga ogólnoświatowa, co widać również w Polsce, ponieważ, jak pokazują badania i statystyki, przeciętny polak ogląda YT “jedyne” 40 min dziennie. Wydaje się to niewiele, jak jednak zsumujemy wszystkich rodaków, szybko odpowiemy sobie na pytanie skąd taka popularność tego medium.

– Od lat, badania jasno pokazują że zwięzła forma wideo króluje nad artykułami, obszernymi materiałami multimedialnymi, a nawet – postami w mediach społecznościowych. Ludzie intuicyjnie wybierają te formy przekazu, które są najbardziej treściwe i wymagają od nich mniejszego wysiłku. To prawda – nic nie ma takiej mocy jak obraz. Połączony z dźwiękiem angażuje nasz aparat percepcyjny w stopniu, który całkowicie dominuje nad wpływem, jaki ma słowo pisane.

Pomyślmy o zakupach w Internecie. Jak wiadomo nie od dziś, zakupów dokonujemy głównie oczami. Nic więc dziwnego, że dożyliśmy czasów, w których ogromny nacisk kładzie się na estetyczne i wysokiej jakości zdjęcia produktów, prezentujące nie tylko ich wygląd, ale także sposoby ich wykorzystania oraz funkcjonalność.

Zobaczyć, dotknąć, poczuć…

Istnieje przekonanie, że najlepszą formą dotarcia do klienta w wielu branżach, jest stanąć obok niego, zaprezentować możliwości produktu i pozwolić go dotknąć, wypróbować. Okazuje się, że można istotnie zmniejszyć dystans jaki dzieli sprzedawcę od klienta, dzięki umiejętnie prowadzonej komunikacji w formie wideo. Przemyślany, wyczerpujący materiał może łączyć w sobie prezentację atrakcyjności wizualnej produktu z opowieścią o jego funkcjonalności oraz aspektach montażowych.

2. Strategia - to Twój obowiązek!

Jako przedsiębiorcy doskonale wiemy, że zaplanowane i przemyślane działania przynoszą efekty. Nie inaczej jest w marketingu każdej marki – wszystkie kampanie, reklamy i kroki, jakie będziemy podejmować muszą być osadzone w miejscu w czasie, z konkretnymi celami do zrealizowania.

Dzięki temu osiągniemy lepsze wyniki nie tylko sprzedażowe (które mogą się okazami krótkotrwałymi) ale przede wszystkim – zbudujemy wizerunek stabilnej i rzetelnej marki, wysoko plasując się w wynikach wyszukiwania.

Nic tak nie zabija motywacji i chęci do działania jak chaos i brak regularności.

3. Jak promować swój biznes?

Przede wszystkim – strona internetowa. Dobrze zaprojektowana – nie tylko pod względem wizualnym, ale przede wszystkim użytecznościowym – UX w dzisiejszych czasach do absolutny mus. Architektura menu, która pozwala na szybkie dotarcie do poszukiwanych informacji, dobrze wyszczególniona i podzielona oferta, a także responsywność, czyli idealne dopasowanie do wszystkich ekranów urządzeń mobilnych to podstawowe aspekty, które nasza witryna firmowa musi posiadać. 

Kolejnym ważnym tematem jest odpowiednia redakcja treści – dobrej jakości, konwertujące teksty będą na wagę złota, przy pozycjonowaniu strony, by pięła się coraz wyżej w wynikach wyszukiwania. Strategia polegająca na regularnej publikacji dobrej jakości merytorycznych treści. Wartościowe teksty mają na celu przyciągnięcie konkretnej grupy odbiorców i nakłonienie ich do skorzystania z usług firmy. To jednak nie wszystko. Publikując ciekawe treści, można realizować szereg innych celów marketingowych – np. budowanie pozycji eksperta w branży, kreowanie wizerunku pozytywnej i rzetelnej marki, która jest świadoma swoich atutów i dobrze je wykorzystuje.

1853

marketing

Czytaj również

Dezinformacja w internecie w 2024 roku
1298

Dezinformacja w internecie w 2024 roku

Dezinformacja w internecie w 2024 roku. Wszyscy wiemy, że dzisiejszy świat jest o wiele bardziej niebezpieczny niż, choćby 10, czy 20 lat temu. Pozornie, nawet za ekranem swojego własnego komputera w domu, jesteśmy narażeni na niebezpieczeństwa… 

Mowa o dezinformacji, którą tak chętnie i tak często wykorzystuje się w 2024 roku.

 

 

Czytaj dalej

Personal branding
1208

Personal branding w sporcie wyczynowym

Personal branding w sporcie wyczynowym. Doskonale zdajemy sobie sprawę, że temat personal brandingu jest zagadnieniem, któremu należałoby poświęcić całą książkę, a nie tylko post blogowy, jednak dziś skupimy się na najważniejszych aspektach i zadaniach, by w pigułce opowiedzieć o tym, czym jest i na czym polega budowanie marki osobistej w sporcie.

Czytaj dalej