Logo - WEBLOG - Website Style - Tworzenie stron www
1232

Marketing. Co warto wiedzieć?

marketing. Co warto wiedzieć?

Mówi się, że to zmiana jest motorem napędowym każdej firmy. A zmian dokonujemy poprzez swoje wybory, usprawniając i modernizując firmowy marketing. Co warto wiedzieć?

W ciągu ostatnich lat i miesięcy lawinowo wzrasta znaczenie i funkcjonalność wizualnej formy komunikacji. Potwierdzają to coraz liczniejsze badania i statystyki oglądalności prowadzone choćby przez platformę YouTube. Social media niemal wylewają się nam z lodówek (i smartfonów), a platforma TikTok opanowała umysły młodzieży. 

Czy warto zatem inwestować w internetowy marketing? Jaka przyszłość czeka przedsiębiorstwa, które nie zdecydują się na zdigitalizowane rozwiązania w sieci?

1. Video marketing - czy to ma sens?!

Z oficjalnych danych platformy YouTube wynika, że miesięcznie z tego kanału korzysta ponad dwa miliardy zalogowanych użytkowników, a każdego dnia pojawia się w nim miliard godzin nowych filmów, z miliardami wyświetleń. Co więcej – liczby te znacząco wzrosły w okresie ostatniego, pandemicznego roku. YouTube stał się naszą ulubioną platformą, stanowiącą główne źródło informacji, jak i rozrywki. Podcasty i porady towarzyszą nam nie tylko podczas wykonywania codziennych czynności, ale także – nie ma co ukrywać – podczas pracy.

Jakie są zalety marketingu na YouTube?

– YouTube to potęga ogólnoświatowa, co widać również w Polsce, ponieważ, jak pokazują badania i statystyki, przeciętny polak ogląda YT “jedyne” 40 min dziennie. Wydaje się to niewiele, jak jednak zsumujemy wszystkich rodaków, szybko odpowiemy sobie na pytanie skąd taka popularność tego medium.

– Od lat, badania jasno pokazują że zwięzła forma wideo króluje nad artykułami, obszernymi materiałami multimedialnymi, a nawet – postami w mediach społecznościowych. Ludzie intuicyjnie wybierają te formy przekazu, które są najbardziej treściwe i wymagają od nich mniejszego wysiłku. To prawda – nic nie ma takiej mocy jak obraz. Połączony z dźwiękiem angażuje nasz aparat percepcyjny w stopniu, który całkowicie dominuje nad wpływem, jaki ma słowo pisane.

Pomyślmy o zakupach w Internecie. Jak wiadomo nie od dziś, zakupów dokonujemy głównie oczami. Nic więc dziwnego, że dożyliśmy czasów, w których ogromny nacisk kładzie się na estetyczne i wysokiej jakości zdjęcia produktów, prezentujące nie tylko ich wygląd, ale także sposoby ich wykorzystania oraz funkcjonalność.

Zobaczyć, dotknąć, poczuć…

Istnieje przekonanie, że najlepszą formą dotarcia do klienta w wielu branżach, jest stanąć obok niego, zaprezentować możliwości produktu i pozwolić go dotknąć, wypróbować. Okazuje się, że można istotnie zmniejszyć dystans jaki dzieli sprzedawcę od klienta, dzięki umiejętnie prowadzonej komunikacji w formie wideo. Przemyślany, wyczerpujący materiał może łączyć w sobie prezentację atrakcyjności wizualnej produktu z opowieścią o jego funkcjonalności oraz aspektach montażowych.

2. Strategia - to Twój obowiązek!

Jako przedsiębiorcy doskonale wiemy, że zaplanowane i przemyślane działania przynoszą efekty. Nie inaczej jest w marketingu każdej marki – wszystkie kampanie, reklamy i kroki, jakie będziemy podejmować muszą być osadzone w miejscu w czasie, z konkretnymi celami do zrealizowania.

Dzięki temu osiągniemy lepsze wyniki nie tylko sprzedażowe (które mogą się okazami krótkotrwałymi) ale przede wszystkim – zbudujemy wizerunek stabilnej i rzetelnej marki, wysoko plasując się w wynikach wyszukiwania.

Nic tak nie zabija motywacji i chęci do działania jak chaos i brak regularności.

3. Jak promować swój biznes?

Przede wszystkim – strona internetowa. Dobrze zaprojektowana – nie tylko pod względem wizualnym, ale przede wszystkim użytecznościowym – UX w dzisiejszych czasach do absolutny mus. Architektura menu, która pozwala na szybkie dotarcie do poszukiwanych informacji, dobrze wyszczególniona i podzielona oferta, a także responsywność, czyli idealne dopasowanie do wszystkich ekranów urządzeń mobilnych to podstawowe aspekty, które nasza witryna firmowa musi posiadać. 

Kolejnym ważnym tematem jest odpowiednia redakcja treści – dobrej jakości, konwertujące teksty będą na wagę złota, przy pozycjonowaniu strony, by pięła się coraz wyżej w wynikach wyszukiwania. Strategia polegająca na regularnej publikacji dobrej jakości merytorycznych treści. Wartościowe teksty mają na celu przyciągnięcie konkretnej grupy odbiorców i nakłonienie ich do skorzystania z usług firmy. To jednak nie wszystko. Publikując ciekawe treści, można realizować szereg innych celów marketingowych – np. budowanie pozycji eksperta w branży, kreowanie wizerunku pozytywnej i rzetelnej marki, która jest świadoma swoich atutów i dobrze je wykorzystuje.

1232

marketing

Czytaj również

Newsletter na stronie www - Wsparcie sprzedaży online
596

Newsletter na stronie www

Newsletter na stronie www jest realnym wsparciem sprzedaży online naszych produktów i usług. Od takiej tezy zaczynamy dzisiejszy artykuł, w którym będziemy chcieli odpowiedzieć na częste pytanie naszych klientów – czy newsletter na stronie www obecnie się w ogóle opłaca?

Czytaj dalej

Użyteczność stron internetowych
819

Użyteczność stron internetowych

Na przestrzeni lat użyteczność stron internetowych była rozumiana na wiele sposobów. Przyzwyczailiśmy się do określonych działań na witrynach, które prowadzą do danych informacji i te zachowania podświadomie staramy się powielać przy każdej stronie www. Za intuicyjność takich działań, za prostotę działania odpowiada UX design, czyli user-experience design.

Czytaj dalej