Masz prawo być widocznym w Internecie - Strony dla branży prawniczej

Masz prawo być widocznym w Internecie - Strony dla branży prawniczej

To, że w dzisiejszych czasach, posiadanie strony www jest koniecznością, a nie fanaberią, nie trzeba nikogo przekonywać. Internet pełen jest informacji, jest też bazą wiedzy, z których możemy skorzystać na swój sposób i wyciągnąć z tego wymierne korzyści.

 

Utarło się stwierdzenie, że strony prawnicze są nudne, tak jak nudne są treści przepisów. Walczymy z tym stereotypem dzielnie – w swoim portfolio posiadamy kilka stron z branży prawniczej. Każda z nich została zaprojektowana i wdrożona w oparciu o przepisy litery prawa oraz w oparciu o najnowsze standardy UI i kodowania. 

 

Strony internetowe dla branży prawniczej rządzą się swoimi (nomen omen) prawami. Związane jest to mocno ze specyfiką samej profesji jak i pewnymi normami, które wrosły już design i wygląd witryn.

 

1. Zasada pierwsza: Brak reklam!

Jest to najważniejsza zasada – strona prawnika czy adwokata, nie może zawierać z punktu widzenia prawnego oraz etycznego, żadnych reklam. Takowi nie mogą się także reklamować ani tworzyć kampanii reklamowych w Google Ads. nie oznacza to jednak, że witryny takie nie mogą służyć jako narzędzie do budowania wizerunku – jest to wręcz wskazane i pożądane.

Branża prawna jest bardzo specyficzna. Projektując strony internetowe dla adwokatów, radców prawnych, wszelkich kancelarii, nie wspominając o serwisach użytku publicznego, należy bezwzględnie przestrzegać pewnych zasad i przyjętych norm. W przeciwnym razie – taka strona może działać nawet na szkodę klienta, zamiast budować pozytywne relacje.

2. Etyka prawnicza

Jest to zbiór norm, którymi powinni kierować się m.in. prawnicy, w swojej pracy zawodowej – zasady te wskazują zachowania pożądane jak i naganne. W praktyce na ogół tzw. „kodeksy etyki prawniczej” uchwalane są przez korporacje zawodowe i nie stanowią przepisów powszechnie obowiązującego prawa. Niektóre z zawartych w takich kodeksach zasad mogą budzić wątpliwości pod względem tego, czy są przyjmowane w interesie społeczeństwa czy członków korporacji.

 

Do podstawowych zasada etycznych należą: zachowanie tajemnicy zawodowej, unikanie konfliktów interesów, strzeżenia godności i powagi zawodu, „koleżeńskość” wobec innych jego wykonawców (członków korporacji). Krótko mówiąc, w rozumieniu klienta z branży prawnej, jego strona internetowa musi być zgodna z wytycznymi zawartymi w kodeksach etyki zawodowej, które są dostępne w Naczelnej Radzie Adwokackiej, Krajowej Izbie Radców Prawnych czy Krajowej Radzie Narodowej. Dla zespołu graficznego, stworzenie witryny zaufania publicznego będzie nie lada wyzwanie, jednak dla doświadczonego designera nie będzie to stanowić problemu.

3. Nieśmiertelna architektura informacji

Idąc dalej, przy projektowaniu strony www dla branży prawniczej, należy zwrócić uwagę na przejrzystą, logiczną i przemyślaną strukturę informacji, która będzie czytelna i zrozumiała, przede wszystkim, dla potencjalnego klienta, który nie zna prawniczej terminologii.

 

W samym designie nie należy przesadzać z krzykliwymi kolorami – awangardę oraz “alternative style” zostawmy raczej dla branży artystycznej, kreatywnej Strona prawnika, adwokata czy radcy prawnego ma przede wszystkim sprzedawać merytorycznie jego usługę prawną – a więc nie jego osobę, czy abstrakcyjne pudełko produktu. W zależności od prywatnych preferencji klienta, dobrze sprawdzą się tu stonowane i “poważne” palety barwne – granaty, ciemne zielenie, bordo, czerń w połączeniu z jasnymi akcentami. Takie połączenia stworzą nienachalną i elegancką kreację, która będzie dobrze się prezentować i oddawać pełnię powagi branży prawnej.

4. Stylistyka

Kolejnym ważnym aspektem takich stron www jest to, że potencjalny klient, po wejściu na witrynę powinien od razu zorientować się czy znajduje się na stronie adwokata czy radcy prawnego.  Istotne jest także potwierdzenie społeczne – czyli informacja, której celem jest uwiarygodnienie kancelarii w oczach odbiorcy. Ten element może mieć formę opisu “o nas”, karuzeli logotypów firm współpracujących czy po prostu opinii (realnych – koniecznie!) klientów. Równie ważne są oczywiście dane kontaktowe – umieszczone w widocznym miejscu lub w stopce, dopełniają opisowych informacji zawartych na stronie.

5. Nie tylko prawnicy!

Jeśli jesteś prawnikiem i jesteś zainteresowany stworzeniem bądź odświeżeniem strony www, chcesz zaistnieć w Internecie, budując godny zaufania wizerunek, który wymiernie przełoży się na ilość Twoich klientów – zachęcamy do wypełnienia krótkiej ankiety i skontaktowania się z nami. Doradzimy, wycenimy i jak zawsze – damy z siebie 100% aby efekt końcowy zachwycił nie tylko Ciebie, ale i Twoich pacjentów i kontrahentów.

strony

Strony dla branży prawniczej

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1144

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1137

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2389

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej