Masz prawo być widocznym w Internecie - Strony dla branży prawniczej

Masz prawo być widocznym w Internecie - Strony dla branży prawniczej

To, że w dzisiejszych czasach, posiadanie strony www jest koniecznością, a nie fanaberią, nie trzeba nikogo przekonywać. Internet pełen jest informacji, jest też bazą wiedzy, z których możemy skorzystać na swój sposób i wyciągnąć z tego wymierne korzyści.

 

Utarło się stwierdzenie, że strony prawnicze są nudne, tak jak nudne są treści przepisów. Walczymy z tym stereotypem dzielnie – w swoim portfolio posiadamy kilka stron z branży prawniczej. Każda z nich została zaprojektowana i wdrożona w oparciu o przepisy litery prawa oraz w oparciu o najnowsze standardy UI i kodowania. 

 

Strony internetowe dla branży prawniczej rządzą się swoimi (nomen omen) prawami. Związane jest to mocno ze specyfiką samej profesji jak i pewnymi normami, które wrosły już design i wygląd witryn.

 

1. Zasada pierwsza: Brak reklam!

Jest to najważniejsza zasada – strona prawnika czy adwokata, nie może zawierać z punktu widzenia prawnego oraz etycznego, żadnych reklam. Takowi nie mogą się także reklamować ani tworzyć kampanii reklamowych w Google Ads. nie oznacza to jednak, że witryny takie nie mogą służyć jako narzędzie do budowania wizerunku – jest to wręcz wskazane i pożądane.

Branża prawna jest bardzo specyficzna. Projektując strony internetowe dla adwokatów, radców prawnych, wszelkich kancelarii, nie wspominając o serwisach użytku publicznego, należy bezwzględnie przestrzegać pewnych zasad i przyjętych norm. W przeciwnym razie – taka strona może działać nawet na szkodę klienta, zamiast budować pozytywne relacje.

2. Etyka prawnicza

Jest to zbiór norm, którymi powinni kierować się m.in. prawnicy, w swojej pracy zawodowej – zasady te wskazują zachowania pożądane jak i naganne. W praktyce na ogół tzw. „kodeksy etyki prawniczej” uchwalane są przez korporacje zawodowe i nie stanowią przepisów powszechnie obowiązującego prawa. Niektóre z zawartych w takich kodeksach zasad mogą budzić wątpliwości pod względem tego, czy są przyjmowane w interesie społeczeństwa czy członków korporacji.

 

Do podstawowych zasada etycznych należą: zachowanie tajemnicy zawodowej, unikanie konfliktów interesów, strzeżenia godności i powagi zawodu, „koleżeńskość” wobec innych jego wykonawców (członków korporacji). Krótko mówiąc, w rozumieniu klienta z branży prawnej, jego strona internetowa musi być zgodna z wytycznymi zawartymi w kodeksach etyki zawodowej, które są dostępne w Naczelnej Radzie Adwokackiej, Krajowej Izbie Radców Prawnych czy Krajowej Radzie Narodowej. Dla zespołu graficznego, stworzenie witryny zaufania publicznego będzie nie lada wyzwanie, jednak dla doświadczonego designera nie będzie to stanowić problemu.

3. Nieśmiertelna architektura informacji

Idąc dalej, przy projektowaniu strony www dla branży prawniczej, należy zwrócić uwagę na przejrzystą, logiczną i przemyślaną strukturę informacji, która będzie czytelna i zrozumiała, przede wszystkim, dla potencjalnego klienta, który nie zna prawniczej terminologii.

 

W samym designie nie należy przesadzać z krzykliwymi kolorami – awangardę oraz “alternative style” zostawmy raczej dla branży artystycznej, kreatywnej Strona prawnika, adwokata czy radcy prawnego ma przede wszystkim sprzedawać merytorycznie jego usługę prawną – a więc nie jego osobę, czy abstrakcyjne pudełko produktu. W zależności od prywatnych preferencji klienta, dobrze sprawdzą się tu stonowane i “poważne” palety barwne – granaty, ciemne zielenie, bordo, czerń w połączeniu z jasnymi akcentami. Takie połączenia stworzą nienachalną i elegancką kreację, która będzie dobrze się prezentować i oddawać pełnię powagi branży prawnej.

4. Stylistyka

Kolejnym ważnym aspektem takich stron www jest to, że potencjalny klient, po wejściu na witrynę powinien od razu zorientować się czy znajduje się na stronie adwokata czy radcy prawnego.  Istotne jest także potwierdzenie społeczne – czyli informacja, której celem jest uwiarygodnienie kancelarii w oczach odbiorcy. Ten element może mieć formę opisu “o nas”, karuzeli logotypów firm współpracujących czy po prostu opinii (realnych – koniecznie!) klientów. Równie ważne są oczywiście dane kontaktowe – umieszczone w widocznym miejscu lub w stopce, dopełniają opisowych informacji zawartych na stronie.

5. Nie tylko prawnicy!

Jeśli jesteś prawnikiem i jesteś zainteresowany stworzeniem bądź odświeżeniem strony www, chcesz zaistnieć w Internecie, budując godny zaufania wizerunek, który wymiernie przełoży się na ilość Twoich klientów – zachęcamy do wypełnienia krótkiej ankiety i skontaktowania się z nami. Doradzimy, wycenimy i jak zawsze – damy z siebie 100% aby efekt końcowy zachwycił nie tylko Ciebie, ale i Twoich pacjentów i kontrahentów.

strony

Strony dla branży prawniczej

Czytaj również

Dezinformacja w internecie w 2024 roku
1298

Dezinformacja w internecie w 2024 roku

Dezinformacja w internecie w 2024 roku. Wszyscy wiemy, że dzisiejszy świat jest o wiele bardziej niebezpieczny niż, choćby 10, czy 20 lat temu. Pozornie, nawet za ekranem swojego własnego komputera w domu, jesteśmy narażeni na niebezpieczeństwa… 

Mowa o dezinformacji, którą tak chętnie i tak często wykorzystuje się w 2024 roku.

 

 

Czytaj dalej

Personal branding
1208

Personal branding w sporcie wyczynowym

Personal branding w sporcie wyczynowym. Doskonale zdajemy sobie sprawę, że temat personal brandingu jest zagadnieniem, któremu należałoby poświęcić całą książkę, a nie tylko post blogowy, jednak dziś skupimy się na najważniejszych aspektach i zadaniach, by w pigułce opowiedzieć o tym, czym jest i na czym polega budowanie marki osobistej w sporcie.

Czytaj dalej