Material design

Material design

1. Już w 2016 roku mówiło się o stylu graficznym, który zyskuje coraz większą popularność na stronach internetowych.

W ciągu dwóch lat material design wszedł przebojem w witryny jak i aplikacje mobilne, nadając lekkości i znacznie ułatwiając nawigację.

2. Co się kryje pod tajemniczym terminem material design?

Styl stworzyli graficy z Google’a, który w założeniu miał być łatwy do stosowania, czytelny i prosty, który umiejętnie łączy zasady dobrego projektowania z innowacyjnością. Nurt został zaprezentowany podczas aplikacji Google Now, po czym, został wdrożony w innych produktach marki Google – Gmail, Google Drive czy Google Docs.

 

Obecnie, material design… jest dokładnie tym, czym miał być w założeniach! 🙂
To globalny, wypracowany styl, który swoją prostotą i użytecznością zdobywa coraz większe uznanie i jest szeroko stosowany we wszelkich internetowych formach graficznych.
Jak na rozsądnie zaprojektowane novum przystało, cały nurt doczekał się dedykowanej witryny, na której dowiedzieć się możemy wszelkich szczegółów i zasad stosowania material design, nie tylko w oparciu o aplikacje, ale także o strony internetowe – www.material.io

 

3. Czym charakteryzuje się material design?

Kolor.

 

Ważna cechą tego stylu są kolory, które powinny być żywe oraz wyróżniające się. Google daje nam do dyspozycji palety dobrze dobranych kolorów, z których powinniśmy wybrać jeden podstawowy oraz drugi dodatkowy dobrze odznaczający się na tle tego pierwszego, aby wyszczególnić ważniejsze elementy w aplikacji.
Podstawowe kolory w palecie oznaczone są liczbą 500, i to one powinny posłużyć jako kolory bazowe, od których następnie możemy tworzyć elementy w różnych odcieniach tego koloru. Dzięki takiemu podejściu aplikacja staje się żywsza, ważne elementy dobrze się odznaczają na tle innych, ale wciąż pozostają z nimi w harmonii.

Drugi kolor, używany jako dodatkowy powinien zdecydowanie wyróżniać się na tle koloru dominującego i być wykorzystywany do wyróżniania ważnych elementów projektu (buttony Call to Action, linki, przyciski etc)

 

Cienie

 

Czyli ułożenie w przestrzeni. Dodając cienie dajemy wrażenie ułożenia elementów w przestrzeni i hierarchię poszczególnych elementów czy sekcji witryny. Elementy które wydają się znajdować wyżej od innych, są odbierane jako ważniejsze do podjęcia akcji.

 

Infografika

 

Proste i intuicyjne. Koniecznie! Unikamy szczegółowych “barokowych” ikon, które obfitują w różnych grubości linie i krzywizny. Takie zastrzeżenie jest podyktowane mobilnością – bardzo dokładne ikony, po pierwsze przestają być ikonami, a stają się grafikami, a po drugie, przy małych rozdzielczościach stają się niewidoczne.

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1146

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1139

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2391

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej