Material design

1. Już w 2016 roku mówiło się o stylu graficznym, który zyskuje coraz większą popularność na stronach internetowych.

W ciągu dwóch lat material design wszedł przebojem w witryny jak i aplikacje mobilne, nadając lekkości i znacznie ułatwiając nawigację.

2. Co się kryje pod tajemniczym terminem material design?

Styl stworzyli graficy z Google’a, który w założeniu miał być łatwy do stosowania, czytelny i prosty, który umiejętnie łączy zasady dobrego projektowania z innowacyjnością. Nurt został zaprezentowany podczas aplikacji Google Now, po czym, został wdrożony w innych produktach marki Google – Gmail, Google Drive czy Google Docs.

 

Obecnie, material design… jest dokładnie tym, czym miał być w założeniach! 🙂
To globalny, wypracowany styl, który swoją prostotą i użytecznością zdobywa coraz większe uznanie i jest szeroko stosowany we wszelkich internetowych formach graficznych.
Jak na rozsądnie zaprojektowane novum przystało, cały nurt doczekał się dedykowanej witryny, na której dowiedzieć się możemy wszelkich szczegółów i zasad stosowania material design, nie tylko w oparciu o aplikacje, ale także o strony internetowe – www.material.io

 

3. Czym charakteryzuje się material design?

Kolor.

 

Ważna cechą tego stylu są kolory, które powinny być żywe oraz wyróżniające się. Google daje nam do dyspozycji palety dobrze dobranych kolorów, z których powinniśmy wybrać jeden podstawowy oraz drugi dodatkowy dobrze odznaczający się na tle tego pierwszego, aby wyszczególnić ważniejsze elementy w aplikacji.
Podstawowe kolory w palecie oznaczone są liczbą 500, i to one powinny posłużyć jako kolory bazowe, od których następnie możemy tworzyć elementy w różnych odcieniach tego koloru. Dzięki takiemu podejściu aplikacja staje się żywsza, ważne elementy dobrze się odznaczają na tle innych, ale wciąż pozostają z nimi w harmonii.

Drugi kolor, używany jako dodatkowy powinien zdecydowanie wyróżniać się na tle koloru dominującego i być wykorzystywany do wyróżniania ważnych elementów projektu (buttony Call to Action, linki, przyciski etc)

 

Cienie

 

Czyli ułożenie w przestrzeni. Dodając cienie dajemy wrażenie ułożenia elementów w przestrzeni i hierarchię poszczególnych elementów czy sekcji witryny. Elementy które wydają się znajdować wyżej od innych, są odbierane jako ważniejsze do podjęcia akcji.

 

Infografika

 

Proste i intuicyjne. Koniecznie! Unikamy szczegółowych “barokowych” ikon, które obfitują w różnych grubości linie i krzywizny. Takie zastrzeżenie jest podyktowane mobilnością – bardzo dokładne ikony, po pierwsze przestają być ikonami, a stają się grafikami, a po drugie, przy małych rozdzielczościach stają się niewidoczne.

Czytaj również

784

Porzucone koszyki, niskie wskaźniki odwiedzin stron www

Porzucone koszyki, niskie wskaźniki odwiedzin stron www. Porzucone koszyki co częsty problem sklepów internetowych. Krótkie i “bezefektywne” wizyty na stronach internetowych odbiorców to problem, z którym każdy właściciel firmy stara się radzić na swój sposób. W dzisiejszym artykule opiszemy trochę szerzej przyczyny, skutki i poradzimy, choć w niewielkim stopniu, jak z tym walczyć.

Czytaj dalej

Jak pisać teksty na stronę www?
548

Jak pisać teksty na stronę www?

Jak pisać teksty na stronę www? Ruch i zasięg = równa się pieniądze. Wiadomo, nie od dziś. Sęk w tym, że żeby był zasięg i ruch nie wystarczy opublikować strony www w Internecie i czekać na przypływ milionów na konto. To niestety tak nie działa – potrzebna jest wiedza, czas oraz oczywiście inwestycje na to, by nowo powstała witryna zaczęła na siebie zarabiać. 

 

Czytaj dalej