1699

Mobile-first index

Mobile-first index

Od kwietnia tego roku kolejne, powstające strony internetowe powinny mieć włączane mobile-first index, mobilny index, który gwarantuje wsparcie i indeksowanie od Google’a.

1. O co dokładnie chodzi? Jak zwykle o pędzący świat i cały czas rozwijającą się branżę IT.

Już końcówka zeszłego roku zapowiadała zmiany w indeksowaniu pozycji rankingowych witryn, tak jak miało to miejsce wcześniej – gdy Google przestał wspierać strony www nie posiadające wersji responsywnych, czy jeszcze wcześniej – opartych o technologię Flash.

Wspomniana aktualizacja systemu indeksowania od teraz będzie obniżała ranking stron, które nie są dostosowane do urządzeń mobilnych.

2. Mobile-first

Jak wiemy opiera się na indeksowaniu mobilnej wersji witryny. Jeśli nasza strona posiada wersję mobilną i desktopową, znajdujące się na oddzielnych adresach URL, użytkownikowi na urządzeniu mobilnym pojawi się mobilna wersja strony, a na komputerze wersja desktopowa. W tym przypadku zaindeksowana zostanie treść znajdująca się pod adresem URL wyświetlanym na smartfonach i tabletach.

 

Strony stworzone w systemie responsive web design lub zaprojektowane tak, że mobilna oraz desktopowa wersja strony znajdują się pod tym samym adresem, nie muszą martwić się indeksem mobile-first, ponieważ te same treści pojawią się na obu wersjach z tego samego adresu.

 

W lipcu został wdrożony tzw. speed update, a czas ładowania strony stanie się tym samym czynnikiem rankingowym. Google informuje, że jest to zupełnie niezależny element wpływający na ranking, niezwiązany z mobile–first index.

 

Jednym z czynników wpływających na ranking witryny w wynikach wyszukiwania jest dostosowanie jej do technicznych wymagań użytkownika. Google na każdym kroku stara się przedstawić użytkownikowi najbardziej trafne wyniki wyszukiwania, aby spełnić jego oczekiwania, a tymi na pewno nie będzie strona nie dostosowana do urządzeń mobilnych – nawet jeśli treść na stronie odpowiada na pytania użytkownika.

 

Google na każdym kroku stara się wywierać na nas presję, aby optymalizować nasze witryny pod oczekiwania użytkownika. Warto na każdym kroku śledzić konkurencję i testować innowacyjne rozwiązania na swoim serwisie. Śledzenie na bieżąco zmian w trendach Google i dostosowywanie do nich swojej strony www pomoże wypracować przewagę nad konkurencją.

1699

Czytaj również

1092

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2334

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej

1. Ambasador marki, czyli budowanie marki w Internecie
1333

Ambasador marki, czyli budowanie marki w Internecie

Budowanie wizerunku marki to proces kształtowania postrzegania marki przez jej klientów, społeczność oraz ogół społeczeństwa. Jest to kluczowy element strategii marketingowej każdej firmy, ponieważ silny i pozytywny wizerunek marki może przyciągać klientów, budować lojalność i zaufanie, oraz umożliwiać osiągnięcie przewagi konkurencyjnej na rynku.

Czytaj dalej