2675

Mobile-first index

Mobile-first index

Od kwietnia tego roku kolejne, powstające strony internetowe powinny mieć włączane mobile-first index, mobilny index, który gwarantuje wsparcie i indeksowanie od Google’a.

1. O co dokładnie chodzi? Jak zwykle o pędzący świat i cały czas rozwijającą się branżę IT.

Już końcówka zeszłego roku zapowiadała zmiany w indeksowaniu pozycji rankingowych witryn, tak jak miało to miejsce wcześniej – gdy Google przestał wspierać strony www nie posiadające wersji responsywnych, czy jeszcze wcześniej – opartych o technologię Flash.

Wspomniana aktualizacja systemu indeksowania od teraz będzie obniżała ranking stron, które nie są dostosowane do urządzeń mobilnych.

2. Mobile-first

Jak wiemy opiera się na indeksowaniu mobilnej wersji witryny. Jeśli nasza strona posiada wersję mobilną i desktopową, znajdujące się na oddzielnych adresach URL, użytkownikowi na urządzeniu mobilnym pojawi się mobilna wersja strony, a na komputerze wersja desktopowa. W tym przypadku zaindeksowana zostanie treść znajdująca się pod adresem URL wyświetlanym na smartfonach i tabletach.

 

Strony stworzone w systemie responsive web design lub zaprojektowane tak, że mobilna oraz desktopowa wersja strony znajdują się pod tym samym adresem, nie muszą martwić się indeksem mobile-first, ponieważ te same treści pojawią się na obu wersjach z tego samego adresu.

 

W lipcu został wdrożony tzw. speed update, a czas ładowania strony stanie się tym samym czynnikiem rankingowym. Google informuje, że jest to zupełnie niezależny element wpływający na ranking, niezwiązany z mobile–first index.

 

Jednym z czynników wpływających na ranking witryny w wynikach wyszukiwania jest dostosowanie jej do technicznych wymagań użytkownika. Google na każdym kroku stara się przedstawić użytkownikowi najbardziej trafne wyniki wyszukiwania, aby spełnić jego oczekiwania, a tymi na pewno nie będzie strona nie dostosowana do urządzeń mobilnych – nawet jeśli treść na stronie odpowiada na pytania użytkownika.

 

Google na każdym kroku stara się wywierać na nas presję, aby optymalizować nasze witryny pod oczekiwania użytkownika. Warto na każdym kroku śledzić konkurencję i testować innowacyjne rozwiązania na swoim serwisie. Śledzenie na bieżąco zmian w trendach Google i dostosowywanie do nich swojej strony www pomoże wypracować przewagę nad konkurencją.

2675

Czytaj również

Jak okres poświąteczny kształtuje rynek E-commerce: Zwroty, karty podarunkowe i noworoczne promocje
1546

Jak okres poświąteczny kształtuje rynek E-commerce: Zwroty, karty podarunkowe i noworoczne promocje

Jak okres poświąteczny kształtuje rynek E-commerce: Zwroty, karty podarunkowe i noworoczne promocje. Okres poświąteczny stanowi fascynujący czas dla rynku e-commerce, który zmienia się pod wpływem różnych czynników takich jak zwroty, wymiana prezentów, realizacja kart podarunkowych oraz wyprzedaże noworoczne. Jakie wyzwania i możliwości niesie ze sobą ten czas dla sprzedawców internetowych? 

Czytaj dalej

Współpraca UX i Accessibility w 2025 roku: klucz do tworzenia nowoczesnych doświadczeń cyfrowych
1431

Współpraca UX i Accessibility w 2025 roku: klucz do tworzenia nowoczesnych doświadczeń cyfrowych

Współpraca UX i Accessibility w 2025 roku: klucz do tworzenia nowoczesnych doświadczeń cyfrowych. W miarę jak technologia i świadomość społeczna ewoluują, współpraca między projektowaniem doświadczeń użytkownika (UX) a dostępnością (Accessibility) staje się coraz bardziej kluczowym aspektem w tworzeniu inkluzywnych doświadczeń cyfrowych. W 2025 roku, oba te obszary mogą stać się nie tylko komplementarnymi, ale wręcz nierozerwalnymi elementami skutecznego projektowania produktów i usług cyfrowych. Przyjrzymy się w tym artykule, dlaczego ta współpraca jest tak ważna oraz jakie kroki należy podjąć, aby ją zrealizować.

Czytaj dalej