Moc koloru w stronach www

Moc koloru

1. Według statystyk aż 80% decyzji konsumenckich podejmowanych jest na podstawie wrażeń kolorystycznych. To, jakie kolory posiada logo firmy oraz jaką finalnie kolorystykę przybierze nasza strona ma duże znaczenie - Jak zatem zoptymalizować barwy poszczególnych elementów strony www?

Przeważnie obecnych stronach www mocami koloru wyróżnione są wszelkie przyciski, linki – czyli elementy klikalne.

Zwłaszcza buttony „call to action”, w skrócie CTA – warto postawić na wyrazisty przycisk.

CTA może przybierać różne formy – podkreślonego tekstu, graficznego przycisku lub ikony, która swoim wyglądem jednoznacznie sugeruje użytkownikowi co stanie się po kliknięciu. Towarzyszący CTA tekst najczęściej wyrażony jest jako wezwanie do wykonania pewnego działania.

Kontrast przycisku z tłem powinien być wysoki, dlatego nie zaleca się stosowania tych elementów spójnych z szablonem kolorystycznym – wprowadzi to mdły klimat i sprawi że ważne treści staną się niewidoczne.

Aby jak najmocniej uwypuklić ważny element, warto posiłkować się kołem barw – taki wzornik pomoże odpowiednio skontrastować kolory na zasadzie „ciepły-zimny”.

2. Zbadano, że zmiana koloru przycisków na czerwony powoduje wzrost interakcji aż o 31%. Można więc twierdzić, że wszystkie buttony na stronie powinny być czerwone! - Nic bardziej mylnego. Nie można przesadzać z ilością jaskrawych kolorów i elementów które będą tak wyróżnione, bo zdezorientuje to odwiedzających stronę. Najlepszymi punktami dla mocnych kolorów są:

– przyciski CTA
– tytuły i nagłówki (slogany, hasła reklamowe, motta etc)
– menu strony

3. Psychologia kolorów, czyli charakterystyka poszczególnych kolorów, to także aspekt, który odgrywa rolę w „klikalności”. Kolor to także symbol, którego znaczenie nie jest zależne od sezonowych trendów. Światowe marki nierozłącznie kojarzone są ze swoim logo, czyli także kolorystyką:

– Niebieski: kolor zaufania, lojalności, symbol społeczności i komunikacji. Znane marki: PZU, Facebook, Dziennik Bałtycki
– Czerwony: kolor bardzo emocjonujący, pobudzający, wzmagający apetyt. Znane marki: Coca Cola, McDonald’s.
– Żółty: często stosowany jako tło, które bardzo dobrze gra z czarnymi napisami, mocno zwracając uwagę. Kolor optymizmu. Znane marki: Biedronka, Netto.
– Zielony: to wcale nie jest kolor nadziei 😉 Oczywiste jest tu z kolei nawiązanie do natury, relaksu, odpoczynku. Znane marki: Drogerie Natura, Android (co ciekawe – zielony w świecie IT jest także kojarzony z innowacyjnością i postępem)
– Czarny: czerń jest postrzegana jako kolor luksusowy. W połączeniu z minimalistycznym fontem, tworzone są brandy „premium”. Barwę cechuje formalność i głębia. Często wykorzystywany w branży odzieżowej, znane marki: Reserved, Prada, Mohito.
– Biały: jak w przypadku koloru żółtego – barwa stosowana jako tło, lub w kombinacji z wyrazistym tłem. Najlepszym kontrastem jest oczywiści czerń, połączenie to nadaje maksymalnie czystej formy i elegancji. Znane marki: Apple, Adidas, sony Vaio, Nike.

Dowiedz się więcej…

Czytaj również

Jak okres poświąteczny kształtuje rynek E-commerce: Zwroty, karty podarunkowe i noworoczne promocje
1546

Jak okres poświąteczny kształtuje rynek E-commerce: Zwroty, karty podarunkowe i noworoczne promocje

Jak okres poświąteczny kształtuje rynek E-commerce: Zwroty, karty podarunkowe i noworoczne promocje. Okres poświąteczny stanowi fascynujący czas dla rynku e-commerce, który zmienia się pod wpływem różnych czynników takich jak zwroty, wymiana prezentów, realizacja kart podarunkowych oraz wyprzedaże noworoczne. Jakie wyzwania i możliwości niesie ze sobą ten czas dla sprzedawców internetowych? 

Czytaj dalej

Współpraca UX i Accessibility w 2025 roku: klucz do tworzenia nowoczesnych doświadczeń cyfrowych
1431

Współpraca UX i Accessibility w 2025 roku: klucz do tworzenia nowoczesnych doświadczeń cyfrowych

Współpraca UX i Accessibility w 2025 roku: klucz do tworzenia nowoczesnych doświadczeń cyfrowych. W miarę jak technologia i świadomość społeczna ewoluują, współpraca między projektowaniem doświadczeń użytkownika (UX) a dostępnością (Accessibility) staje się coraz bardziej kluczowym aspektem w tworzeniu inkluzywnych doświadczeń cyfrowych. W 2025 roku, oba te obszary mogą stać się nie tylko komplementarnymi, ale wręcz nierozerwalnymi elementami skutecznego projektowania produktów i usług cyfrowych. Przyjrzymy się w tym artykule, dlaczego ta współpraca jest tak ważna oraz jakie kroki należy podjąć, aby ją zrealizować.

Czytaj dalej