Moc koloru w stronach www

Moc koloru

1. Według statystyk aż 80% decyzji konsumenckich podejmowanych jest na podstawie wrażeń kolorystycznych. To, jakie kolory posiada logo firmy oraz jaką finalnie kolorystykę przybierze nasza strona ma duże znaczenie - Jak zatem zoptymalizować barwy poszczególnych elementów strony www?

Przeważnie obecnych stronach www mocami koloru wyróżnione są wszelkie przyciski, linki – czyli elementy klikalne.

Zwłaszcza buttony „call to action”, w skrócie CTA – warto postawić na wyrazisty przycisk.

CTA może przybierać różne formy – podkreślonego tekstu, graficznego przycisku lub ikony, która swoim wyglądem jednoznacznie sugeruje użytkownikowi co stanie się po kliknięciu. Towarzyszący CTA tekst najczęściej wyrażony jest jako wezwanie do wykonania pewnego działania.

Kontrast przycisku z tłem powinien być wysoki, dlatego nie zaleca się stosowania tych elementów spójnych z szablonem kolorystycznym – wprowadzi to mdły klimat i sprawi że ważne treści staną się niewidoczne.

Aby jak najmocniej uwypuklić ważny element, warto posiłkować się kołem barw – taki wzornik pomoże odpowiednio skontrastować kolory na zasadzie „ciepły-zimny”.

2. Zbadano, że zmiana koloru przycisków na czerwony powoduje wzrost interakcji aż o 31%. Można więc twierdzić, że wszystkie buttony na stronie powinny być czerwone! - Nic bardziej mylnego. Nie można przesadzać z ilością jaskrawych kolorów i elementów które będą tak wyróżnione, bo zdezorientuje to odwiedzających stronę. Najlepszymi punktami dla mocnych kolorów są:

– przyciski CTA
– tytuły i nagłówki (slogany, hasła reklamowe, motta etc)
– menu strony

3. Psychologia kolorów, czyli charakterystyka poszczególnych kolorów, to także aspekt, który odgrywa rolę w „klikalności”. Kolor to także symbol, którego znaczenie nie jest zależne od sezonowych trendów. Światowe marki nierozłącznie kojarzone są ze swoim logo, czyli także kolorystyką:

– Niebieski: kolor zaufania, lojalności, symbol społeczności i komunikacji. Znane marki: PZU, Facebook, Dziennik Bałtycki
– Czerwony: kolor bardzo emocjonujący, pobudzający, wzmagający apetyt. Znane marki: Coca Cola, McDonald’s.
– Żółty: często stosowany jako tło, które bardzo dobrze gra z czarnymi napisami, mocno zwracając uwagę. Kolor optymizmu. Znane marki: Biedronka, Netto.
– Zielony: to wcale nie jest kolor nadziei 😉 Oczywiste jest tu z kolei nawiązanie do natury, relaksu, odpoczynku. Znane marki: Drogerie Natura, Android (co ciekawe – zielony w świecie IT jest także kojarzony z innowacyjnością i postępem)
– Czarny: czerń jest postrzegana jako kolor luksusowy. W połączeniu z minimalistycznym fontem, tworzone są brandy „premium”. Barwę cechuje formalność i głębia. Często wykorzystywany w branży odzieżowej, znane marki: Reserved, Prada, Mohito.
– Biały: jak w przypadku koloru żółtego – barwa stosowana jako tło, lub w kombinacji z wyrazistym tłem. Najlepszym kontrastem jest oczywiści czerń, połączenie to nadaje maksymalnie czystej formy i elegancji. Znane marki: Apple, Adidas, sony Vaio, Nike.

Dowiedz się więcej…

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1146

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1138

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2391

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej