1861

Najważniejsze zasady przy projektowaniu logo

projektowanie logo

1. Dobre logo to jedno z najważniejszych narzędzi w marketingu. Decyduje ono o rozpoznawalności firmy, kreuje tożsamość marki i sprawia że firma „ma to coś“. Dobrze zaprojektowana ksiega znaku zaprojektowanego logotypu określa nie tylko czym jest dana firma i jaką gałęzią przemysłu/usług się zajmuje, ale informuje co przedsiębiorstwo sobą reprezentuje.

Dlatego też – podobnie jak w przypadku projektowania strony www – bardzo ważne jest odpowiednie i treściwe nakierowanie grafika na swoją wizję i wyorażenia.

2. Idąc od początku

Logo najczęściej składa się z sygnetu (graficznej części loga) i logotypu, czyli części typografnicznej, składającej się w wybranego fontu. Projektowanie logotypów jest o tyle inpisrujące, że powyższa zasada wcale nie musi być zawsze przestrzegana. Poprzez „złamanie“ norm można stworzyć nową formę, która stanie się rozpoznawalna i poniekąd stanie się nową zasadą, tak więc nie ma potrzeby trzymania się sztywno wykreślonych reguł.

3. Zacząć należy... w internecie.

Dobrze jest zebrać bazę logotypów, które się podobają, wpasowują się w nasze gusta – czy to stylem, czy krojem fonta, czy kolorystyką. Nie chodzi o tworzenie kopii oczywiście, jednak jest to duże ułatwienie dla grafika, który nie będzie musiał „strzelać na ślepo“ co może się klientowi może przypaść do gustu. Gusta – jak wiadomo, są różne, i to co, grafik uzna za satysfakacjonujące, nie zawsze takie będzie dla klienta.

 

Oczywiście dodatkowo także należy dodać krótki opis czym zajmuje się firma, na co kładzie nacisk, z czym się ma kojarzyć (bądź konkretnie – co chcemy by znalazło się logo – np. Liść klonu, zarys mebla, dachu, ręki etc) jakie ma wywoływać emocje – to są wszystko dane, które posłużą grafikowi do „wczucia się „w rolę potencjalnego klienta i pomogą zaprojektować logo ponadczasowe.

 

Należy pamiętać, że logo powinno być maksymalnie proste, przejrzyste i trafiające do sedna. Bardzo ważne jest, by logotyp był czytelny i widoczny w każdym szczególe zarówno na małej wizytówce, jak i na billboardzie.

 

Nie ma także niczego złego w wybraniu kilku finalnych wersji kolorystycznych loga – Można to powiązać z gałęziami działalności firmy, lub po prostu stosować kolory zamiennie. Główny rys, krój pozostając niezmiennym – cały czas buduje wizerunek spójny i charakterystyczny dla branży.

1861

projekt logo

Projektowanie

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1144

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1137

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2389

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej