Logo - WEBLOG - Website Style - Tworzenie stron www
529

Najważniejsze zasady przy projektowaniu logo

1. Dobre logo to jedno z najważniejszych narzędzi w marketingu. Decyduje ono o rozpoznawalności firmy, kreuje tożsamość marki i sprawia że firma „ma to coś“. Dobrze zaprojektowana ksiega znaku zaprojektowanego logotypu określa nie tylko czym jest dana firma i jaką gałęzią przemysłu/usług się zajmuje, ale informuje co przedsiębiorstwo sobą reprezentuje.

Dlatego też – podobnie jak w przypadku projektowania strony www – bardzo ważne jest odpowiednie i treściwe nakierowanie grafika na swoją wizję i wyorażenia.

2. Idąc od początku

Logo najczęściej składa się z sygnetu (graficznej części loga) i logotypu, czyli części typografnicznej, składającej się w wybranego fontu. Projektowanie logotypów jest o tyle inpisrujące, że powyższa zasada wcale nie musi być zawsze przestrzegana. Poprzez „złamanie“ norm można stworzyć nową formę, która stanie się rozpoznawalna i poniekąd stanie się nową zasadą, tak więc nie ma potrzeby trzymania się sztywno wykreślonych reguł.

3. Zacząć należy... w internecie.

Dobrze jest zebrać bazę logotypów, które się podobają, wpasowują się w nasze gusta – czy to stylem, czy krojem fonta, czy kolorystyką. Nie chodzi o tworzenie kopii oczywiście, jednak jest to duże ułatwienie dla grafika, który nie będzie musiał „strzelać na ślepo“ co może się klientowi może przypaść do gustu. Gusta – jak wiadomo, są różne, i to co, grafik uzna za satysfakacjonujące, nie zawsze takie będzie dla klienta.

 

Oczywiście dodatkowo także należy dodać krótki opis czym zajmuje się firma, na co kładzie nacisk, z czym się ma kojarzyć (bądź konkretnie – co chcemy by znalazło się logo – np. Liść klonu, zarys mebla, dachu, ręki etc) jakie ma wywoływać emocje – to są wszystko dane, które posłużą grafikowi do „wczucia się „w rolę potencjalnego klienta i pomogą zaprojektować logo ponadczasowe.

 

Należy pamiętać, że logo powinno być maksymalnie proste, przejrzyste i trafiające do sedna. Bardzo ważne jest, by logotyp był czytelny i widoczny w każdym szczególe zarówno na małej wizytówce, jak i na billboardzie.

 

Nie ma także niczego złego w wybraniu kilku finalnych wersji kolorystycznych loga – Można to powiązać z gałęziami działalności firmy, lub po prostu stosować kolory zamiennie. Główny rys, krój pozostając niezmiennym – cały czas buduje wizerunek spójny i charakterystyczny dla branży.

529

projekt logo

Projektowanie

Czytaj również

Newsletter na stronie www - Wsparcie sprzedaży online
596

Newsletter na stronie www

Newsletter na stronie www jest realnym wsparciem sprzedaży online naszych produktów i usług. Od takiej tezy zaczynamy dzisiejszy artykuł, w którym będziemy chcieli odpowiedzieć na częste pytanie naszych klientów – czy newsletter na stronie www obecnie się w ogóle opłaca?

Czytaj dalej

Użyteczność stron internetowych
819

Użyteczność stron internetowych

Na przestrzeni lat użyteczność stron internetowych była rozumiana na wiele sposobów. Przyzwyczailiśmy się do określonych działań na witrynach, które prowadzą do danych informacji i te zachowania podświadomie staramy się powielać przy każdej stronie www. Za intuicyjność takich działań, za prostotę działania odpowiada UX design, czyli user-experience design.

Czytaj dalej