2208

Najważniejsze zasady przy projektowaniu logo

projektowanie logo

1. Dobre logo to jedno z najważniejszych narzędzi w marketingu. Decyduje ono o rozpoznawalności firmy, kreuje tożsamość marki i sprawia że firma „ma to coś“. Dobrze zaprojektowana ksiega znaku zaprojektowanego logotypu określa nie tylko czym jest dana firma i jaką gałęzią przemysłu/usług się zajmuje, ale informuje co przedsiębiorstwo sobą reprezentuje.

Dlatego też – podobnie jak w przypadku projektowania strony www – bardzo ważne jest odpowiednie i treściwe nakierowanie grafika na swoją wizję i wyorażenia.

2. Idąc od początku

Logo najczęściej składa się z sygnetu (graficznej części loga) i logotypu, czyli części typografnicznej, składającej się w wybranego fontu. Projektowanie logotypów jest o tyle inpisrujące, że powyższa zasada wcale nie musi być zawsze przestrzegana. Poprzez „złamanie“ norm można stworzyć nową formę, która stanie się rozpoznawalna i poniekąd stanie się nową zasadą, tak więc nie ma potrzeby trzymania się sztywno wykreślonych reguł.

3. Zacząć należy... w internecie.

Dobrze jest zebrać bazę logotypów, które się podobają, wpasowują się w nasze gusta – czy to stylem, czy krojem fonta, czy kolorystyką. Nie chodzi o tworzenie kopii oczywiście, jednak jest to duże ułatwienie dla grafika, który nie będzie musiał „strzelać na ślepo“ co może się klientowi może przypaść do gustu. Gusta – jak wiadomo, są różne, i to co, grafik uzna za satysfakacjonujące, nie zawsze takie będzie dla klienta.

 

Oczywiście dodatkowo także należy dodać krótki opis czym zajmuje się firma, na co kładzie nacisk, z czym się ma kojarzyć (bądź konkretnie – co chcemy by znalazło się logo – np. Liść klonu, zarys mebla, dachu, ręki etc) jakie ma wywoływać emocje – to są wszystko dane, które posłużą grafikowi do „wczucia się „w rolę potencjalnego klienta i pomogą zaprojektować logo ponadczasowe.

 

Należy pamiętać, że logo powinno być maksymalnie proste, przejrzyste i trafiające do sedna. Bardzo ważne jest, by logotyp był czytelny i widoczny w każdym szczególe zarówno na małej wizytówce, jak i na billboardzie.

 

Nie ma także niczego złego w wybraniu kilku finalnych wersji kolorystycznych loga – Można to powiązać z gałęziami działalności firmy, lub po prostu stosować kolory zamiennie. Główny rys, krój pozostając niezmiennym – cały czas buduje wizerunek spójny i charakterystyczny dla branży.

2208

projekt logo

Projektowanie

Czytaj również

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?
1069

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?

Dzisiejsze zagadnienie jest z cyklu pytań retorycznych, na które większość zapewne zna odpowiedź. Mimo to, wydaje się że duża grupa właścicieli firm o roli designu zupełnie zapomina, zadowalając się formą “good enough” (“wystarczająco dobre, zadowalające” w wersji polskiej). O ile takie myślenie wcale nie jest karygodne, jeśli mamy dobre przesłanki i goni nas czas. Jeśli jednak chcemy się odpowiednio przygotować do kampanii, zmian, rebrandingu… dobrze jest po prostu wiedzieć czym jest ten mityczny dobry design.

Czytaj dalej