1765

Niezbędnik nowoczesnej strony www

Niezbędnik nowoczesnej strony www

Dziś trochę na przekór, nie będziemy pisać o trendach w webdesignie. Nie jest sztuką ślepe podążanie za modą i zmienianie designu co sezon – świadome i konsekwentne budowanie swojego wizerunku jest czymś co w długofalowej działalności przynosi wymierne zyski.
Przy czym nie należy mylić redesignu z dostosowywaniem swojej strony www do nowoczesnych i ciągle zmieniających się standardów. Podążanie za coraz bardziej znaczącym UX’em, czyli za zmianami technologicznymi, przyzwyczajeniami i doświadczeniami użytkowników nie będzie miało nic wspólnego ze zmianą kolorystyki buttonów na stronie internetowej.

1. Najważniejsze pytanie jakie powinniśmy sobie zadać, chcąc zabrać się za jakiekolwiek zmiany, to: “PO CO mi to?”

Pamiętajmy, że w zależności od typu strony, marka istnieje dla klientów. I to do ich oczekiwań, potrzeb powinniśmy zmieniać swoją firmę.
Istnieje jednak kilka sztandarowych zasad, których powinniśmy się trzymać, jeśli chcemy by nasza witryna była postrzegana jako nowoczesna.

 

Po pierwsze: kolorystyka. Wciąż w sporej części firm panuje przekonanie, że im bardziej jaskrawa i przesycona kolorami strona, tym łatwiej będzie zapadająca w pamięć. Zapaść w pamięć może, owszem – by jej nie odwiedzać 🙂 Kwestia doboru właściwej palety kolorów jest kluczowa już na etapie projektowania szaty graficznej strony www i należy ją dobrze przemyśleć a także skonsultować z webdesignerem. Nie są polecane także drastyczne częste zmiany kolorystyczne – może wprowadzać to użytkowników w błąd a także zniweczyć wszelkie działania związane z budowaniem marki.
Zbyt wiele różnych barw połączone ze skomplikowanym wzornictwem może bardzo przeszkadzać w odbiorze strony, komplikując jej nawigację i utrudniając dotarcie do kluczowych informacji. Zbyt duża ilość kolorów rozprasza użytkowników

 

Po drugie: zagospodarowanie przestrzeni.
Także bardzo często spotykane myślenie: “upchnijmy wszystko na slider/pierwszy ekran, żeby to było widoczne!” nie ma obecnie racji bytu – stajemy się “ślepi” na coś co jest zbitą plamą, co pokazują nam slidery i główne ekrany na stronach www z powodu przesytu informacji.
Pojęcie “white space” odnosi się do przestrzeni, która zdecydowanie odznacza treść od krawędzi ekranu i poszczególnymi elementami na stronie. Nowoczesne witryny nie są w żaden sposób przeładowane, wręcz przeciwnie – dają użytkownikowi wizualną swobodę, pozwalając skupić uwagę na jednej, najważniejszej dla niego w danym momencie rzeczy. Nie powodują oczopląsu, a umiejętna gra kolorami prowadzi wzrok potencjalnego klienta na zasadzie “od-do” uwydatniając najważniejsze elementy najpierw.

 

Po trzecie: jasność typografii.
Poza warstwą graficzną, warto także zadbać o część tekstową – i wcale nie chodzi tu o treści same w sobie. Raczej o ich układ i ułożenie a także pewną hierarchizacją i konsekwencję w stosowaniu narzuconych styli – dobrze jest używać tych samych zaprojektowanych podziałów i nagłówków. Będą one gwarancją uporządkowania i nikt nie będzie miał wątpliwości, że dany akapit został wklejony z worda razem z nie najszczęśliwszym formatowaniem.

 

 

Dowiedz się więcej…

1765

Czytaj również

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?
1069

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?

Dzisiejsze zagadnienie jest z cyklu pytań retorycznych, na które większość zapewne zna odpowiedź. Mimo to, wydaje się że duża grupa właścicieli firm o roli designu zupełnie zapomina, zadowalając się formą “good enough” (“wystarczająco dobre, zadowalające” w wersji polskiej). O ile takie myślenie wcale nie jest karygodne, jeśli mamy dobre przesłanki i goni nas czas. Jeśli jednak chcemy się odpowiednio przygotować do kampanii, zmian, rebrandingu… dobrze jest po prostu wiedzieć czym jest ten mityczny dobry design.

Czytaj dalej