07-19 451

Niezbędnik nowoczesnej strony www

Niezbędnik nowoczesnej strony www

07-19 451

Dziś trochę na przekór, nie będziemy pisać o trendach w webdesignie. Nie jest sztuką ślepe podążanie za modą i zmienianie designu co sezon - świadome i konsekwentne budowanie swojego wizerunku jest czymś co w długofalowej działalności przynosi wymierne zyski. Przy czym nie należy mylić redesignu z dostosowywaniem swojej strony www do nowoczesnych i ciągle zmieniających się standardów. Podążanie za coraz bardziej znaczącym UX’em, czyli za zmianami technologicznymi, przyzwyczajeniami i doświadczeniami użytkowników nie będzie miało nic wspólnego ze zmianą kolorystyki buttonów na stronie internetowej.

Najważniejsze pytanie jakie powinniśmy sobie zadać, chcąc zabrać się za jakiekolwiek zmiany, to: “PO CO mi to?” Pamiętajmy, że w zależności od typu strony, marka istnieje dla klientów. I to do ich oczekiwań, potrzeb powinniśmy zmieniać swoją firmę. Istnieje jednak kilka sztandarowych zasad, których powinniśmy się trzymać, jeśli chcemy by nasza witryna była postrzegana jako nowoczesna.

Po pierwsze: kolorystyka. Wciąż w sporej części firm panuje przekonanie, że im bardziej jaskrawa i przesycona kolorami strona, tym łatwiej będzie zapadająca w pamięć. Zapaść w pamięć może, owszem - by jej nie odwiedzać :-) Kwestia doboru właściwej palety kolorów jest kluczowa już na etapie projektowania szaty graficznej strony www i należy ją dobrze przemyśleć a także skonsultować z webdesignerem. Nie są polecane także drastyczne częste zmiany kolorystyczne - może wprowadzać to użytkowników w błąd a także zniweczyć wszelkie działania związane z budowaniem marki. Zbyt wiele różnych barw połączone ze skomplikowanym wzornictwem może bardzo przeszkadzać w odbiorze strony, komplikując jej nawigację i utrudniając dotarcie do kluczowych informacji. Zbyt duża ilość kolorów rozprasza użytkowników

Po drugie: zagospodarowanie przestrzeni. Także bardzo często spotykane myślenie: “upchnijmy wszystko na slider/pierwszy ekran, żeby to było widoczne!” nie ma obecnie racji bytu - stajemy się “ślepi” na coś co jest zbitą plamą, co pokazują nam slidery i główne ekrany na stronach www z powodu przesytu informacji. Pojęcie “white space” odnosi się do przestrzeni, która zdecydowanie odznacza treść od krawędzi ekranu i poszczególnymi elementami na stronie. Nowoczesne witryny nie są w żaden sposób przeładowane, wręcz przeciwnie - dają użytkownikowi wizualną swobodę, pozwalając skupić uwagę na jednej, najważniejszej dla niego w danym momencie rzeczy. Nie powodują oczopląsu, a umiejętna gra kolorami prowadzi wzrok potencjalnego klienta na zasadzie “od-do” uwydatniając najważniejsze elementy najpierw.

Po trzecie: jasność typografii. Poza warstwą graficzną, warto także zadbać o część tekstową - i wcale nie chodzi tu o treści same w sobie. Raczej o ich układ i ułożenie a także pewną hierarchizacją i konsekwencję w stosowaniu narzuconych styli - dobrze jest używać tych samych zaprojektowanych podziałów i nagłówków. Będą one gwarancją uporządkowania i nikt nie będzie miał wątpliwości, że dany akapit został wklejony z worda razem z nie najszczęśliwszym formatowaniem.

Filmy

X

06-27 367

Realizacja strony www Auto Planeta

X

06-24 543

Website Style - Team

X

06-24 643

Website Style - Park Naukowo Technologiczny Gdynia

COPYRIGHT 2011-2019 ALL RIGHTS RESERVED