1423

Niezbędnik nowoczesnej strony www

Niezbędnik nowoczesnej strony www

Dziś trochę na przekór, nie będziemy pisać o trendach w webdesignie. Nie jest sztuką ślepe podążanie za modą i zmienianie designu co sezon – świadome i konsekwentne budowanie swojego wizerunku jest czymś co w długofalowej działalności przynosi wymierne zyski.
Przy czym nie należy mylić redesignu z dostosowywaniem swojej strony www do nowoczesnych i ciągle zmieniających się standardów. Podążanie za coraz bardziej znaczącym UX’em, czyli za zmianami technologicznymi, przyzwyczajeniami i doświadczeniami użytkowników nie będzie miało nic wspólnego ze zmianą kolorystyki buttonów na stronie internetowej.

1. Najważniejsze pytanie jakie powinniśmy sobie zadać, chcąc zabrać się za jakiekolwiek zmiany, to: “PO CO mi to?”

Pamiętajmy, że w zależności od typu strony, marka istnieje dla klientów. I to do ich oczekiwań, potrzeb powinniśmy zmieniać swoją firmę.
Istnieje jednak kilka sztandarowych zasad, których powinniśmy się trzymać, jeśli chcemy by nasza witryna była postrzegana jako nowoczesna.

 

Po pierwsze: kolorystyka. Wciąż w sporej części firm panuje przekonanie, że im bardziej jaskrawa i przesycona kolorami strona, tym łatwiej będzie zapadająca w pamięć. Zapaść w pamięć może, owszem – by jej nie odwiedzać 🙂 Kwestia doboru właściwej palety kolorów jest kluczowa już na etapie projektowania szaty graficznej strony www i należy ją dobrze przemyśleć a także skonsultować z webdesignerem. Nie są polecane także drastyczne częste zmiany kolorystyczne – może wprowadzać to użytkowników w błąd a także zniweczyć wszelkie działania związane z budowaniem marki.
Zbyt wiele różnych barw połączone ze skomplikowanym wzornictwem może bardzo przeszkadzać w odbiorze strony, komplikując jej nawigację i utrudniając dotarcie do kluczowych informacji. Zbyt duża ilość kolorów rozprasza użytkowników

 

Po drugie: zagospodarowanie przestrzeni.
Także bardzo często spotykane myślenie: “upchnijmy wszystko na slider/pierwszy ekran, żeby to było widoczne!” nie ma obecnie racji bytu – stajemy się “ślepi” na coś co jest zbitą plamą, co pokazują nam slidery i główne ekrany na stronach www z powodu przesytu informacji.
Pojęcie “white space” odnosi się do przestrzeni, która zdecydowanie odznacza treść od krawędzi ekranu i poszczególnymi elementami na stronie. Nowoczesne witryny nie są w żaden sposób przeładowane, wręcz przeciwnie – dają użytkownikowi wizualną swobodę, pozwalając skupić uwagę na jednej, najważniejszej dla niego w danym momencie rzeczy. Nie powodują oczopląsu, a umiejętna gra kolorami prowadzi wzrok potencjalnego klienta na zasadzie “od-do” uwydatniając najważniejsze elementy najpierw.

 

Po trzecie: jasność typografii.
Poza warstwą graficzną, warto także zadbać o część tekstową – i wcale nie chodzi tu o treści same w sobie. Raczej o ich układ i ułożenie a także pewną hierarchizacją i konsekwencję w stosowaniu narzuconych styli – dobrze jest używać tych samych zaprojektowanych podziałów i nagłówków. Będą one gwarancją uporządkowania i nikt nie będzie miał wątpliwości, że dany akapit został wklejony z worda razem z nie najszczęśliwszym formatowaniem.

 

 

Dowiedz się więcej…

1423

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1146

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1138

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2391

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej