Logo - WEBLOG - Website Style - Tworzenie stron www
429

Niezbędnik nowoczesnej strony www

Dziś trochę na przekór, nie będziemy pisać o trendach w webdesignie. Nie jest sztuką ślepe podążanie za modą i zmienianie designu co sezon – świadome i konsekwentne budowanie swojego wizerunku jest czymś co w długofalowej działalności przynosi wymierne zyski.
Przy czym nie należy mylić redesignu z dostosowywaniem swojej strony www do nowoczesnych i ciągle zmieniających się standardów. Podążanie za coraz bardziej znaczącym UX’em, czyli za zmianami technologicznymi, przyzwyczajeniami i doświadczeniami użytkowników nie będzie miało nic wspólnego ze zmianą kolorystyki buttonów na stronie internetowej.

1. Najważniejsze pytanie jakie powinniśmy sobie zadać, chcąc zabrać się za jakiekolwiek zmiany, to: “PO CO mi to?”

Pamiętajmy, że w zależności od typu strony, marka istnieje dla klientów. I to do ich oczekiwań, potrzeb powinniśmy zmieniać swoją firmę.
Istnieje jednak kilka sztandarowych zasad, których powinniśmy się trzymać, jeśli chcemy by nasza witryna była postrzegana jako nowoczesna.

 

Po pierwsze: kolorystyka. Wciąż w sporej części firm panuje przekonanie, że im bardziej jaskrawa i przesycona kolorami strona, tym łatwiej będzie zapadająca w pamięć. Zapaść w pamięć może, owszem – by jej nie odwiedzać 🙂 Kwestia doboru właściwej palety kolorów jest kluczowa już na etapie projektowania szaty graficznej strony www i należy ją dobrze przemyśleć a także skonsultować z webdesignerem. Nie są polecane także drastyczne częste zmiany kolorystyczne – może wprowadzać to użytkowników w błąd a także zniweczyć wszelkie działania związane z budowaniem marki.
Zbyt wiele różnych barw połączone ze skomplikowanym wzornictwem może bardzo przeszkadzać w odbiorze strony, komplikując jej nawigację i utrudniając dotarcie do kluczowych informacji. Zbyt duża ilość kolorów rozprasza użytkowników

 

Po drugie: zagospodarowanie przestrzeni.
Także bardzo często spotykane myślenie: “upchnijmy wszystko na slider/pierwszy ekran, żeby to było widoczne!” nie ma obecnie racji bytu – stajemy się “ślepi” na coś co jest zbitą plamą, co pokazują nam slidery i główne ekrany na stronach www z powodu przesytu informacji.
Pojęcie “white space” odnosi się do przestrzeni, która zdecydowanie odznacza treść od krawędzi ekranu i poszczególnymi elementami na stronie. Nowoczesne witryny nie są w żaden sposób przeładowane, wręcz przeciwnie – dają użytkownikowi wizualną swobodę, pozwalając skupić uwagę na jednej, najważniejszej dla niego w danym momencie rzeczy. Nie powodują oczopląsu, a umiejętna gra kolorami prowadzi wzrok potencjalnego klienta na zasadzie “od-do” uwydatniając najważniejsze elementy najpierw.

 

Po trzecie: jasność typografii.
Poza warstwą graficzną, warto także zadbać o część tekstową – i wcale nie chodzi tu o treści same w sobie. Raczej o ich układ i ułożenie a także pewną hierarchizacją i konsekwencję w stosowaniu narzuconych styli – dobrze jest używać tych samych zaprojektowanych podziałów i nagłówków. Będą one gwarancją uporządkowania i nikt nie będzie miał wątpliwości, że dany akapit został wklejony z worda razem z nie najszczęśliwszym formatowaniem.

 

 

Dowiedz się więcej…

429

Czytaj również

4 porady jak zadbać o swoją stronę na Wordpressie - czyli co w CMS piszczy?
756

4 porady jak zadbać o swoją stronę na Wordpressie - czyli co w CMS piszczy?

Jak wiadomo, WordPress stał się kompleksowym narzędziem do budowania stron www, które daje praktycznie nieograniczone możliwości.

Opensorce’owość systemu, z biegiem lat pozwoliła na regularne rozwijanie funkcjonalności i użyteczności, dzięki czemu, dziś – WordPress bije na głowę wszystkie inne cms’y, pozostając niekwestionowanym liderem w systemach do zarządzania treścią.

 

Czytaj dalej

Turystyka online - strony www dla branży hotelarskiej i turystycznej
767

Turystyka online - strony www dla branży hotelarskiej i turystycznej

Lipiec i sierpień to czas urlopów. W dobie portalu Booking coraz łatwiej jest zarezerwować wymarzoną miejscówkę na letni odpoczynek. Opinie z serwisu i ilość otrzymywanych “gwiazdek” są tym, czym dla restauratora są gwiazdki Michelline’a 🙂

Każdy szanujący się hotel, pensjonat czy zajazd nie przechodzi obojętnie także obok tematu strony internetowej. Obecnie, można powiedzieć, że witryny wszystkich znanych hoteli to czysta elegancja, styl odpowiadający specyfice bazy noclegowej oraz bardzo wysmakowany design. Jako grafików – bardzo nas to cieszy, a podglądanie nowych realizacji z tej branży zawsze inspiruje.

Czytaj dalej