Nowe modele aut dostępne online - Strony www dla branży motoryzacyjnej

Nowe modele aut dostępne online

Podobno nie ma nic prostszego, niż stworzenie strony internetowej dla branży moto. Wchodzimy na stronę producenta, na której mamy gotowe dobrej jakości piękne grafiki i rendery, pobieramy font i… no w sumie, gotowe!

Gdyby było to takie proste, zapewne mielibyśmy do czynienia ze znaczącym przesytem rynku – co oczywiście nie ma miejsca 🙂 Prawda jest jednak taka, że owszem – możemy wzorować się mocno na identyfikacji danej marki, jednak stylistyka, zawartość oraz technologiczne aspekty zależą tylko i wyłącznie od nas. Dodatkowo, branża motoryzacyjna sama w sobie cieszy się sporym zainteresowaniem i uznaniem klientów – co jest naturalnie związane z działaniami marketingowymi.

1. Jakie są standardy w projektowaniu obecnych witryn dla branży motoryzacyjnej?

Branża kojarzy się nam z elegancją, luksusem i zindywidualizowaną ofertą skierowaną do określonej grupy odbiorców. To także możliwość konfiguracji zamawianych modeli – od koloru lakieru, przez ogumienie po materiał tapicerki czy pojemność silnika. Strony www salonów samochodowych powstają relatywnie często, podobnie jak modne ostatnio – firmy oferujące leasing lub najem długoterminowy. Należy jednak pamiętać, że rozbudowane konfiguratory, ilustrowane renderami są traktowane jako dedykowane rozwiązania deweloperskie – ergo, już na samym początku musimy dysponować większym budżetem, by taki moduł móc zaprojektować i wdrożyć. Branża motoryzacyjna wymaga sporych nakładów na samym starcie prowadzenia działalności.  

 

Obecnie, nasze doświadczenie i obserwacje pokazują, że trend idzie w stronę spójności z główną marką. Stylistyka, sposób przedstawiania modeli – co jest kluczowe w tej branży – bardzo często wykorzystuje się tutaj modele 3D, zdjecia 360, czy nawet całe animacje, pozwalające “zajrzeć” do środka danego modelu samochodu.

 

Wszystkie takie “bajery” powodują, że bardzo łatwo popaść w kicz i przesyt poruszających się, interaktywnych elementów, które wprowadzają zamęt i bałagan na witrynie.

W Website Style doskonale wiemy jak się tego ustrzec i jak ze smakiem i elegancją dodać poszczególne sekcje, by do siebie pasowały.

Angażujemy się na sto procent, dokładamy wszelkich starań by finalne projekty prezentowały się efektownie, elegancko i nowocześnie. Nasze strony zaprojektowane są z najwyższą dbałością o każdy szczegół, zgodnie z najnowszymi trendami w zakresie designu i standardami kodowania. Nie uznajemy kompromisów w kwestiach bezpieczeństwa przygotowanych serwisów, ani w kwestiach użyteczności – wszystko musi idealnie do siebie pasować i “składać” się w wersje responsywne, perfekcyjnie wyświetlając się na urządzeniach mobilnych.

 

2. Integracje, integracje…

W przypadku stron dla dealerów samochodowych, oferujących używane auta, pewnym standardem stała się integracja z serwisem otomoto.pl. Pozwala to na szybkie dodawanie i usuwanie ofert, bez zbędnej podwójnej pracy w panelu administratorskim.

 

Jak pokazuje nasze doświadczenie, klienci bardzo lubią i korzystają z tej formy promowania poszczególnych ofert i mocno cenią sobie, automatyczne aktualizacje – zarówno na stronie www jak i w portalu. Naturalnie, skraca to czas i eliminuje niepotrzebną, podwójną pracę. Warto zatem zadbać już na etapie projektowania strony www o niezbędne elementy, które będą miały być wspólne – jak i gdzie będą się wyświetlać, dokąd będą przenosić. Wygląd takich kafelków możemy dowolnie modyfikować, dostosowując go do identyfikacji wizualnej marki.

3. Kontakt

czyli coś, czego, jako właściciele witryn, nie doceniamy – Kontakt. Rzetelny, z realną osobą, nie automatem. W obecnych czasach nikt nie czuje się usatysfakcjonowany, jeśli po wysłaniu zapytania, dostanie randomową odpowiedź rodem od boota Google’a. Należy zadbać o przejrzyste formularze, lub / oraz dobrze zaznaczonych opiekunów danej oferty z danymi kontaktowymi. Tylko w takiej formie możemy liczyć jak realny odzew i zainteresowanie powstającą ofertą.

 

Wiele dealerów oferuje także formularze umożliwiające zapisanie się na serwisowanie lub jazdy próbne danymi modelaimi samochodów. Warto o takim rozwiązaniu pomyśleć – nie jest ono skomplikowane, a więc nie będzie podrażniać mocno kosztów wdrożenia.

4. Wyszukiwanie

Czyli jeden z najważniejszych modułów, absolutne must-have, każdego szanującego się dealera samochodowego. Zwłaszcza jeśli nasza oferta floty aut jest już pokaźna, jeśli oferujemy spory wachlarz marek czy modeli – warto zainwestować w dobrej jakości wyszukiwarkę. 

Oczywiście, jeśli nasz budżet na to pozwala, możemy posiłkować się tymi oferowanymi przez portale zakupowe, nie ma jednak najmniejszego sensu, by przenosić je 1:1 na stronę internetową. Takie działanie będzie mocno podrażniało koszta kodowania i wdrażania witryny “w życie” Warto jednak zadbać o to, by wyszukiwane filtry były zawsze odpowiednio zaznaczone, bez błędów ani pustych kategorii. Dobrze zaprojektowana wyszukiwarka będzie mocno ułatwiała życie odbiorcom, będzie znacznie skracała czas dotarcia do interesującej ich oferty – w rezultacie, będzie zwiększała prawdopodobieństwo sfinalizowanej transakcji.

5. Aspekty techniczne

Coś, co jest arcyważne we wszystkich stronach, nie tylko tych z branży moto – Szybkość ładowania i responsywność. W mobilnym świecie nikt nie będzie czekał 10 sekund aż na stronie załaduje się konfigurator, czy skomplikowany slider – jak piękny i “wybajerzony” by nie był. Dlatego też, stosowanie prostych form i kompresowanie filmików będzie mu naszym największym sprzymierzeńcem. Patrząc na wersje responsywnych jest to już oczywista oczywistość – wychodzimy z założenia, że w 2022 roku jest to absolutne minimum i standard, by finalna witryna była skalowalna na urządzeniach mobilnych.

 

Dodatkowo, o czym często klientom zdarza się zapomnieć – że strona www ma nie tylko być elegancka, ale także, albo przede wszystkim – użyteczna i czytelna. Odpowiednio przygotowana architektura informacji, jasny podział na sekcje, będą tym, co nadaje porządek i ład na stronie. Warto zadbać także o takie elementy jak poprawnie działające i wyświetlające się formularze kontaktowe czy odpowiednie podlinkowania social mediów, łączące witrynę z profilami społecznościowymi.

6. Nie tylko salony samochodowe!

Branża motoryzacyjna nie tylko strony dealerów samochodowych, to także wszelkiej maści warsztaty samochodowe, wypożyczalnie aut, myjnie, serwisy oferujące leasing i najem długoterminowy, auto-komisy, auto-handle, hurtownie motoryzacyjne z wszelkim wyposażeniem i częściami.

 

Jeśli działasz w branży motoryzacyjnej i stoisz przed dylematem stworzenia strony internetowej, jeśli chciałbyś odświeżyć swoją istniejącą już witrynę firmową – zachęcamy do wypełnienia krótkiej ankiety projektowej i skontaktowania się z nami. Doradzimy, wycenimy i jak zawsze – damy z siebie 100% aby efekt końcowy zachwycił nie tylko Ciebie, ale i Twoich klientów.

 

branża motoryzacyjna

integracja

motoryzacja

strony www

Czytaj również

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?
1191

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?

Dzisiejsze zagadnienie jest z cyklu pytań retorycznych, na które większość zapewne zna odpowiedź. Mimo to, wydaje się że duża grupa właścicieli firm o roli designu zupełnie zapomina, zadowalając się formą “good enough” (“wystarczająco dobre, zadowalające” w wersji polskiej). O ile takie myślenie wcale nie jest karygodne, jeśli mamy dobre przesłanki i goni nas czas. Jeśli jednak chcemy się odpowiednio przygotować do kampanii, zmian, rebrandingu… dobrze jest po prostu wiedzieć czym jest ten mityczny dobry design.

Czytaj dalej