Nowoczesna strona internetowa, czyli jaka?

Nowoczesna strona internetowa

Nowoczesna strona internetowa to trochę święty Graal, którego w obecnych czasach poszukują klienci agenci interaktywnych. W różnych źródłach na próżno szukać dokładnej definicji czym jest nowoczesna witryna. Dziś postaramy się jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie jak powinna wyglądać innowacyjna strona www w XXI wieku.

Obecne strony strony internetowe charakteryzują się elementami, które czynią je interesującymi i użytecznymi pod względem łatwości nawigacji czy dotarcia do najważniejszych informacji.

1. Architektura informacji nowoczesnej strony internetowej 

Jest najważniejsza, jeśli myślimy o witrynie zgodnej z najnowszymi standardami UX.  Struktura strony, czyli grupowanie i odpowiednia hierarchizacja pozycji menu będzie kluczowa, dlatego też warto przemyśleć, spisać następnie skonsultować ze specjalistami własne pomysły i potrzeby. Nowoczesne rozwiązania polegają na projektowaniu przepływu pomiędzy poszczególnymi treściami. Jeśli czytamy skrót oferty na stronie głównej, na dole sekcji powinniśmy mieć przycisk odnoszący nas do pełnego opisu, gdzie znajdziemy maksimum informacji.

 

Warto pamiętać, że dobrze zaprojektowany UX wpływa nie tylko na łatwość nawigacji strony przez odbiorców, ale także na SEO. Dobry szkielet strony powoduje, że wyszukiwarka lepiej indeksuje treść i konwertuje połączenie tematyczne poszczególnych podstron witryny. 

 

2. Interaktywność

Nowoczesna strona internetowa zachęcają użytkowników do interakcji, czyli działań, które dla nas, właścicieli są tym bardziej pożądane – generują ruch, ruch generuje leady, leady generują zainteresowanie i zyski.

 

Interakcje tworzą takie elementy jak formularze kontaktowe, chaty, ikony społecznościowe, komentarze w takich miejscach jak blog czy aktualności. 

Interaktywność strony internetowej odnosi się do metody i procesu komunikowania się z jej odbiorcami, pozwalając na aktywny udział obu stron. Oznacza to, że nadawca jest równocześnie odbiorcą informacji i na odwrót. Co więcej, poszczególni użytkownicy mogą wzajemnie na siebie oddziaływać, wchodząc ze sobą w różnorodne interakcje. Dodatkowo ważnym elementem nowoczesnej strony internetowej jest w przypadku wyświetlenia jej na mobile, możliwość wykonania połączenia telefonicznego bezpośrednio z widoku strony. To samo tyczy się adresów mailowych – dzięki temu mocno skracamy czas, w którym potencjalny klient może się z nami skontaktować i otrzymać informacje nt oferty.

3. Design nowoczesnych stron internetowych 

Można powiedzieć, że jest to najmniej “wdzięczna” część nowoczesnych stron internetowych. Wiadomo, że każdy ma inna preferencje i gusta, tak więc stylistyka witryny będzie tu kwestią mocno indywidualną. Są jednak elementy wspólne. Niezmiernie ważny jest także atrakcyjny design i obecność takich elementów jak bogate animacje czy wideo. Od strony technicznej nowoczesne strony internetowe powinny mieć aktywne automatyczne opcje marketingowe, dzięki którym możliwa jest szczegółowa analiza zachowań użytkowników strony www.

Projektowanie stron internetowych podlega różnym modom i trendom, więc atrybuty nowoczesności są zmienne. Należy o tym pamiętać i „trzymać rękę na pulsie”. Jeśli obecnie wyróżnikami nowoczesnej strony internetowej jest dynamika, multimedialność oraz animacje, to za jakiś czas mogą one stać się przestarzałe. To co w danym momencie jest nowością później staje się już standardem, jak na przykład automatyczne kierowanie klientów z użyciem geolokalizacji lub wtyczki do mediów społecznościowych. Na pewno warto postawić na minimalizm, dzięki któremu witryna będzie estetyczna i wyważona, flat design, który zapewni prostą i nieprzegadaną formę, a także takie efekty jak parallax, interaktywne galerie zdjęć z możliwością filtrowania czy video w sliderach.

4. Funkcjonalność nowoczesnej strony internetowej 

O ile w samym designie i stylistyce strony mamy pewną dowolność i swobodę w tym, jak nasza strona ma wyglądać, o tyle, w kwestii funkcjonalności powinniśmy w pełni zaufać programistom. Nowoczesna strona internetowa jest przede wszystkim mobilna. To znaczy, że dopasowuje się do ekranu na którym jest wyświetlana. Nie jest to wymóg przypadkowy, ponieważ jak pokazują statystyki obecny całkowity ruch w Internecie to ok. 65% ruchu pochodzącego z telefonów i tabletów. Czyli nasza strona absolutnie musi być responsywna. Responsywność pod względem technicznym nie jest bardzo skomplikowana, ogranicza się do umiejętnego napisania kodu strony, toteż w żadnym wypadku nie powinna to być dodatkowo płatna usługa.

5. Optymalizacja

Jeśli nowoczesne strony internetowe to głównie responsywność, warto wiedzieć, że telefony komórkowe korzystają zazwyczaj z transmisji danych pakietowych, która ma mniejszą przepustowość w porównaniu z szerokopasmowym łączem komputera PC i jest stosunkowo kosztowna. Dlatego przy projektowaniu szablonu warto zadbać o to aby strona była profesjonalnie zaprojektowana od środka – tj. by zawarte na niej materiały graficzne (zdjęcia, filmy, grafiki, ikonografika) nie były zbyt duże, a sam kod witryny był optymalnie napisany. To ostatnie zwłaszcza gwarantować będą nam doświadczeni developerzy.

 

Jeśli tylko uda się nam przestrzegać tych zasad, możemy spodziewać się dobrych i bardzo dobrych wyników pozycjonowania strony internetowej w wyszukiwarkach. Promowanie prostoty i prędkości działania jest w obecnych czasach czymś oczywistym. Pamiętajmy, że obecnie szybkość działania witryn i wydajność to jeden z najważniejszych czynników uwzględnianych przez algorytmy pozycjonujące.

nowoczesna strona internetowa

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1146

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1139

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2391

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej