One page – typ strony dobry dla wszystkich?

one page

Wraz z rozwojem technik kodowania stron, efektów jquery oraz samego webdesignu, powstało kilka podstawowych typów stron informacyjnych. Obecnie, nie potrzeba tworzyć osobnych zakładek do każdej podstrony – w momencie, gdy nie posiadamy bogatych i dużych objętościowo treści, przy dobrym pomyśle, możemy cały content strony www estetycznie i pomysłowo umieścić na jednej stronie, tworząc one page.

One page, czyli jak sama nazwa wskazuje, składają się one z jednej, podzielonej na segmenty strony. Polega to na ulokowaniu na stronie głównej wszystkich podstron jedna pod drugą. Dzięki przyciskom funkcyjnym zamieszczonym w czytelnym panelu na stronie, poprzez jedno kliknięcie, zostajemy przeniesieni do poziomu odpowiadającego mu pod względem treści.

1. Zatem, czy strona one page jest dla nas dobrym rozwiązaniem?

Nie ma ograniczeń związanych w stosowaniu stron internetowych typu ,,one-page”. Należy zastanowić się jednak w jakim stopniu lub czy w ogóle jest ona spójna z treściami i intencjami jakie chcemy przekazać za pomocą naszej strony WWW.

Zaletą takich stron jest przede wszystkim czytelność oraz wygoda i łatwość przeglądania. Przeważnie takie strony są bardzo przejrzyste oraz przyjemne w odbiorze, przez co idealnie wpasowują się w nowoczesny design witryn internetowych.

Strony internetowej one-page o wiele łatwiej porządkować i organizować – nie ma konieczności umieszczania rozwijanego podmenu, czy innej skomplikowanej struktury nawigacji, ponieważ wszystko zamykamy w jednym widoku, idącym w dół.
Dodatkowo, decydując się na taką stronę zwiększamy potencjał pozycjonowania witryny.

Kolejną zaletą jest fakt, ze taka strona może być łatwiejsza i mniej kosztowna w utrzymaniu. Teoretycznie, zaprojektowanie strony www one-page jest łatwiejsze i na pewno będzie szybsze niż strony multisite.

Strony te muszą posiadać konkretne związki pomiędzy pojedynczymi sekcjami, co sprawia, że działają płynnie razem. Tworzą jedną, zgrabną całość. Tego rodzaju rozwiązania mogą znacznie przyspieszyć rozwój strony.

Ważna jest także responsywność. Skomplikowane strony multisite ciężko odwzorować 1:1 na małych ekranach urządzeń mobilnych – nie ma przeważnie tego problemu ze stronami typu one page.

Umieszczenie całej treści na jednej stronie, będzie jednak wymagało od nas maksymalnego streszczenia tekstów, wyłuskania z nich niezbędnego minimum, by od razu przejść do meritum. Stąd, jeśli bardzo, bardzo chcemy mieć długie opisy produktów, usług, lepiej porzucić pomysł stworzenie one-page na rzecz tradycyjnej strony.

Z drugiej strony – jeśli planujemy, posiadamy niewielką warstwę tekstową na naszą stronę www (pojedyncze hasła reklamowe, wypunktowane listy usług etc) witryna typu one-page będzie świetnym rozwiązaniem, gdzie sprawimy że naniesiony content będzie czytelny, wyróżniający się i chwytający za oko.

Tyczy się to także stron prezentacji produktów (landing page) – o wiele efektywniej i atrakcyjniej przedstawimy dany produkt, jeśli będzie on spięty w minimalistyczny i nowoczesny design one-page.

Czytaj również

Dezinformacja w internecie w 2024 roku
1278

Dezinformacja w internecie w 2024 roku

Dezinformacja w internecie w 2024 roku. Wszyscy wiemy, że dzisiejszy świat jest o wiele bardziej niebezpieczny niż, choćby 10, czy 20 lat temu. Pozornie, nawet za ekranem swojego własnego komputera w domu, jesteśmy narażeni na niebezpieczeństwa… 

Mowa o dezinformacji, którą tak chętnie i tak często wykorzystuje się w 2024 roku.

 

 

Czytaj dalej

Personal branding
1187

Personal branding w sporcie wyczynowym

Personal branding w sporcie wyczynowym. Doskonale zdajemy sobie sprawę, że temat personal brandingu jest zagadnieniem, któremu należałoby poświęcić całą książkę, a nie tylko post blogowy, jednak dziś skupimy się na najważniejszych aspektach i zadaniach, by w pigułce opowiedzieć o tym, czym jest i na czym polega budowanie marki osobistej w sporcie.

Czytaj dalej