One page – typ strony dobry dla wszystkich?

one page

Wraz z rozwojem technik kodowania stron, efektów jquery oraz samego webdesignu, powstało kilka podstawowych typów stron informacyjnych. Obecnie, nie potrzeba tworzyć osobnych zakładek do każdej podstrony – w momencie, gdy nie posiadamy bogatych i dużych objętościowo treści, przy dobrym pomyśle, możemy cały content strony www estetycznie i pomysłowo umieścić na jednej stronie, tworząc one page.

One page, czyli jak sama nazwa wskazuje, składają się one z jednej, podzielonej na segmenty strony. Polega to na ulokowaniu na stronie głównej wszystkich podstron jedna pod drugą. Dzięki przyciskom funkcyjnym zamieszczonym w czytelnym panelu na stronie, poprzez jedno kliknięcie, zostajemy przeniesieni do poziomu odpowiadającego mu pod względem treści.

1. Zatem, czy strona one page jest dla nas dobrym rozwiązaniem?

Nie ma ograniczeń związanych w stosowaniu stron internetowych typu ,,one-page”. Należy zastanowić się jednak w jakim stopniu lub czy w ogóle jest ona spójna z treściami i intencjami jakie chcemy przekazać za pomocą naszej strony WWW.

Zaletą takich stron jest przede wszystkim czytelność oraz wygoda i łatwość przeglądania. Przeważnie takie strony są bardzo przejrzyste oraz przyjemne w odbiorze, przez co idealnie wpasowują się w nowoczesny design witryn internetowych.

Strony internetowej one-page o wiele łatwiej porządkować i organizować – nie ma konieczności umieszczania rozwijanego podmenu, czy innej skomplikowanej struktury nawigacji, ponieważ wszystko zamykamy w jednym widoku, idącym w dół.
Dodatkowo, decydując się na taką stronę zwiększamy potencjał pozycjonowania witryny.

Kolejną zaletą jest fakt, ze taka strona może być łatwiejsza i mniej kosztowna w utrzymaniu. Teoretycznie, zaprojektowanie strony www one-page jest łatwiejsze i na pewno będzie szybsze niż strony multisite.

Strony te muszą posiadać konkretne związki pomiędzy pojedynczymi sekcjami, co sprawia, że działają płynnie razem. Tworzą jedną, zgrabną całość. Tego rodzaju rozwiązania mogą znacznie przyspieszyć rozwój strony.

Ważna jest także responsywność. Skomplikowane strony multisite ciężko odwzorować 1:1 na małych ekranach urządzeń mobilnych – nie ma przeważnie tego problemu ze stronami typu one page.

Umieszczenie całej treści na jednej stronie, będzie jednak wymagało od nas maksymalnego streszczenia tekstów, wyłuskania z nich niezbędnego minimum, by od razu przejść do meritum. Stąd, jeśli bardzo, bardzo chcemy mieć długie opisy produktów, usług, lepiej porzucić pomysł stworzenie one-page na rzecz tradycyjnej strony.

Z drugiej strony – jeśli planujemy, posiadamy niewielką warstwę tekstową na naszą stronę www (pojedyncze hasła reklamowe, wypunktowane listy usług etc) witryna typu one-page będzie świetnym rozwiązaniem, gdzie sprawimy że naniesiony content będzie czytelny, wyróżniający się i chwytający za oko.

Tyczy się to także stron prezentacji produktów (landing page) – o wiele efektywniej i atrakcyjniej przedstawimy dany produkt, jeśli będzie on spięty w minimalistyczny i nowoczesny design one-page.

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1148

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1140

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2393

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej