1153

Optymalizacja a szybkość ładowania się strony internetowej

Optymalizacja a szybkość ładowania się strony internetowej

Dzisiejszy temat pojawiał się na łamach naszego bloga już niejednokrotnie. Nic dziwnego – szybkie ładowanie się strony www to obecnie nie dodatek a podstawa funkcjonowania i sukcesu istnienia firmy w Internecie.

Nikt nie lubi czekać aż na odwiedzanej witrynie załaduje się slider, lub, co gorsza – ważna część, która pozwala w ogóle na np. nawigację lub przeczytanie większej ilości treści.

Wg najnowszych trendów, o których informowaliśmy całkiem nie dawno, Google zapowiedział, że w 2018 roku szybkość działania stron internetowych będzie miała coraz większy wpływ na pozycję strony w przypadku wyszukiwania na urządzeniach mobilnych. I tu, znów coś o czym pisaliśmy – dedykowane i skompresowane wersje mobilne obecnie stają się standardem, i jeśli wierzyć ekspertom – za jakiś czas staną się podstawowymi widokami.

W podobnym wpisie opisywaliśmy ogólne czynniki wpływające na szybkość ładowania się strony www.

Co jednak może zrobić klient samodzielnie, posiadając już witrynę na swoim serwerze, uruchomioną na domenie i posiadającą już jakaś ilość odsłon? Wbrew pozorom czynności te nie są takie trudne i nie wymagają specjalistycznej wiedzy informatycznej ?

– Tworzenie backupów

Przeważnie dostawca hostingowy wykonuje takie czynności za klienta, w praktyce okazuje się, że takowe są przeprowadzane tylko raz na 3 dni albo i rzadziej. (są także przechowywane jakiś czas, po czym niszczone i nie ma możliwości powrotu do jakiegoś punktu w przszłości) Warto więc, przed dokonywanie jakiś bardziej znaczących zmian wykonać taki backup, który będzie wentylem bezpieczeństwa, na wypadek gdyby coś poszło nie tak.

– Optymalizacja materiałów

Czyli coś, za co w stu procentach odpowiada właściciel strony. Optymalizacją ogromnych obrazów pozwala na zmniejszenie „wagi” strony nawet o połowę! Dlatego, tak często i do znudzenia uczulamy klientów, by zwracali uwagę na wielkość przesyłanych na stronę zdjęć.
Tak samo ważny jest format zdjęć – w przypadku, gdy nie potrzebujemy plików z przezroczystym tłem, nie zapisujmy obrazów jako png. To samo tyczy się nazw plików – zrezygnujmy z polskich znaków, czy spacji. Podczas optymalizacji, zmian hostingu czy choćby oprogramowania php, mogą pojawiać się problemy z kodowaniem, wskutek czego takie zdjęcia mogą się w ogóle nie wyświetlać na stronie.

Czym testować szybkość działania strony internetowej?

W sieci istnieje wiele narzędzi do sprawdzania szybkości działania stron. Klienci bardzo często stosują najchętniej wszystkie na raz ? Nie bardzo rozumiejąc pewne działania, żądają by „wszystko było na 100% i na zielono!” – należy zdać sobie sprawę, że nie wszystkie zalecenia przedstawiane w podsumowaniach muszą i powinny być wprowadzone.

Przede wszystkim pamiętajmy, że większość takich ogólnodostępnych, przeglądarkowych narzędzi umiejscowiona jest na amerykańskich serwerach, co siłą rzeczy i tak obniży loty sprawdzanej strony internetowej. Dobrze jest więc robić to za pomocą narzędzi, które umiejscowione są w Europie. Poza tym, w naszej szerokości geograficznej, możemy spokojnie kierować się zasadą, że jeśli użytkownicy naszej witryny są zadowoleni z jej funkcjonowania, to Google także będzie.

Dowiedz się więcej…

1153

strony internetowej

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1146

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1138

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2391

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej