1656

Optymalizacja Wordpressa

Optymalizacja Wordpressa

Każdy właściciel strony internetowej, postawionej na WordPress prędzej czy później zmierzy się z trudną sztuką… optymalizacji. Sam termin jest trochę jak św. Graal świecie IT – bo kiedy optymalizacja jest… optymalna? Jak ją sprawdzić, zmierzyć i jak wykonać?

 

Optymalizacja strony najczęściej odbywa się już po jej uruchomieniu. To powoduje, że wprowadzanie zmian nie zawsze jest tak proste i przyjemne, jak mogłoby się wydawać. Dlatego też idealnie by było, gdyby twórca naszej strony www, po zakodowaniu witryny zoptymalizował ją. Pomoże nam to korzystać ze strony w przyszłości i już na początku będziemy mieć o wiele “łatwiejszy start”.

 

1. Ale do rzeczy: czyli jak fizycznie przebiega optymalizacja Wordpressa?

Posiadając już stronę pamiętajmy o kilku ważnych zasadach:

 

– Nie używamy i nie instalujemy nieaktualizowanych pluginów. WordPress jako środowisko open source to nie tylko bogactwo przeróżnych wtyczek, to także niebezpieczeństwo przypadkowego zainstalowania pluginu, który pomagać – będzie nam utrudniał pracę.

 

– Przygotowując wersje językowe naszej witryny powinniśmy skorzystać z bardzo dobrej i popularnej wtyczki wpml. WPML jest kompatybilny z ogromną liczbą wtyczek, twórcy w ciągu lat rozwijania i utrzymywania tej wtyczki, w wyniku zdobytych doświadczeń i rozpatrzonych zgłoszeń, wyposażyli go we wszystkie funkcje, jakie mogą się tylko przyśnić użytkownikowi. Do niedawna WPML bardzo spowalniał strony internetowe, szczególnie w połączeniu z WooCommerce, ale ostatnio twórcy znacznie poprawili jego wydajność i zarówno edycja w panelu admina, jak i front strony działają z taką prędkością, z jaką powinny.

 

– Nie przesadzamy z instalacją skanerów i innych wtyczek tworzących backupy. Pluginy, które regularnie wykonują backup instalacji WP, mają tendencję do zawieszania się, spowalniania strony i wykonywania niepełnych backupów. Znacznie lepiej jest polegać na backupie wykonywanym przez firmę hostingową. Mamy wtedy pewność że stworzona kopia bezpieczeństwa jest stworzona rzetelnie i nie będzie ona obciążać nam hostingu.

 

– Kolejna ważna rzecz: optymalizujemy obrtazy. Najważniejsze jest to, aby obrazy były realnie takiego rozmiaru, w jakim są wyświetlane. Jeśli mamy listę artykułów na blogu, na tej liście miniaturki, ale te miniaturki mają np. 2000x2000px i są pomniejszone – generuje to niepotrzebne zwiększenie pojemności.

 

– Ostatnim ważnym zagadnieniem jest… aktualizacja wersji WordPressa. Jest to czynność o której bardzo dużo właścicieli stron zapomina (zapominając też po troszę o własnej witrynie…) a po jakimś czasie, przypomnienie powoduje drżenie rąk i bladość 😉 – “Aktualizować, nie aktualizować? Wysypie się strona, nie wysypie?” – Żeby do takich rozterek nie dochodziło, robimy, wyżej wspomniane kopie bezpieczeństwa – wtedy, nawet, jeśli aktualizacja WordPressa spowoduje nam małą “kraksę” wizualną, bardzo szybko będziemy mogli przywrócić wygląd z backupu.

 

To tak naprawdę tylko wycinek zagadnień i porad, w temacie optymalizacji WordPressa – na pewno będziemy wracać do tematu.

 

 

Dowiedz się więcej…

1656

aktualizacje

optymalizacja

strony internetowe

Wordpress

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1146

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1138

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2391

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej