1222

Oszustwa domenowe – nie daj się oszukać!

1. Posiadając stronę internetową, posiadamy oczywiście domenę – nazwę naszej firmy z dowolną końcówką. Wykupiliśmy ją i co roku odnawiamy ten adres, uiszczając opłatę do firmy hostingowej.

Jak wiemy, że w Internecie nic nie ginie, za pomocą domen typu who.is bez trudu można odnaleźć właściciela danej domeny. Korzystają z tego firmy hostingowe, ale także i naciągacze. Ich „myk” polega na tym, że pobrany ze strony internetowej numer mogą powiązać ze ściągniętymi danymi z domeny who.is i mogą w bezpośredni sposób przekazać nam swoje wiadomości.

2. Dzieje się to najczęściej drogą mailową, lub telefoniczną:

Otrzymujemy maila, łudząco podobnego wyglądem, formatką do maila „prawdziwej” firmy hostingowej, w której wykupujemy domenę, różnią się natomiast tylko dane oraz nr konta.

W drugim przypadku w telefonie odezwie się najprawdopodobniej miła pani, która poinformuje nas że ktoś właśnie, w tym momencie, próbuje wykupić domenę nasza domenę. Zatroskanym głosem będzie doradzać i namawiać na szybkie uiszczenie opłat – w sytuacji, gdy ktoś sfinalizuje transakcję, na pewno stracimy mnóstwo pieniędzy.

Jak się przed takimi metodami bronić? Na pewno nie należy brać na serio telefonów – w firmach hostingowych, pracująca infolinia nie wydzwania do klientów namawiając ich na przedłużanie domen, raczej rozwiązują oni problemy, a klienci sami dzwonią – nie na odwrót.

Po otrzymaniu maili z przypominającymi fakturami proformami, należy dokładnie przyjrzeć się danym kontaktowym oraz logu firmy, czy na pewno jest ono tożsame z logiem prawdziwej firmy. Często jest też tak, że przychodzące maile od oszustów są napisane z błędami, w zupełnie innym stylu, toteż czytajmy dokładnie maile i nie dajmy się nabrać.

Dowiedz się więcej…

1222

Czytaj również

Luksusowe strony internetowe
1118

Luksusowe strony internetowe - nie wszystko złoto co się świeci

Luksusowe strony internetowe mają za zadanie zaprezentować markę i jej produkty lub usługi w ekskluzywny sposób. Projektowanie takich stron wymaga uwzględnienia najnowszych trendów w projektowaniu interfejsów oraz dbałości o najdrobniejsze detale. 

W dzisiejszym artykule skupimy się na niuansach i szczegółach, które determinują “luksusowość” stron internetowych.

 

Czytaj dalej

Black Friday i kampanie reklamowe w 2023 roku
1119

Black Friday i kampanie reklamowe w 2023 roku

Black Friday i kampanie reklamowe w 2023 roku. Co prawda listopad dopiero się zaczął. Wymyślenie, wykreowanie i zaplanowanie odpowiedniej kampanii na koniec miesiąca, gdy przypada Black Friday, jest na ustach wszystkich, którzy zajmują się marketingiem.

 

Trzeci kwartał roku to czas, gdy marketingowe kalendarze zapełniają się wyjątkowo intensywnie – a sezon najbardziej wzmożonych działań przed świętami, sylwestrem i całym zakupowym sezonem otwiera właśnie black friday.

W dzisiejszym wpisie zbierzemy i opiszemy najlepsze i najbardziej efektywne kampanie. 

 

Czytaj dalej