1911

Oszustwa domenowe – nie daj się oszukać!

Oszustwa domenowe

1. Posiadając stronę internetową, posiadamy oczywiście domenę – nazwę naszej firmy z dowolną końcówką. Wykupiliśmy ją i co roku odnawiamy ten adres, uiszczając opłatę do firmy hostingowej.

Jak wiemy, że w Internecie nic nie ginie, za pomocą domen typu who.is bez trudu można odnaleźć właściciela danej domeny. Korzystają z tego firmy hostingowe, ale także i naciągacze. Ich „myk” polega na tym, że pobrany ze strony internetowej numer mogą powiązać ze ściągniętymi danymi z domeny who.is i mogą w bezpośredni sposób przekazać nam swoje wiadomości.

2. Dzieje się to najczęściej drogą mailową, lub telefoniczną:

Otrzymujemy maila, łudząco podobnego wyglądem, formatką do maila „prawdziwej” firmy hostingowej, w której wykupujemy domenę, różnią się natomiast tylko dane oraz nr konta.

W drugim przypadku w telefonie odezwie się najprawdopodobniej miła pani, która poinformuje nas że ktoś właśnie, w tym momencie, próbuje wykupić domenę nasza domenę. Zatroskanym głosem będzie doradzać i namawiać na szybkie uiszczenie opłat – w sytuacji, gdy ktoś sfinalizuje transakcję, na pewno stracimy mnóstwo pieniędzy.

Jak się przed takimi metodami bronić? Na pewno nie należy brać na serio telefonów – w firmach hostingowych, pracująca infolinia nie wydzwania do klientów namawiając ich na przedłużanie domen, raczej rozwiązują oni problemy, a klienci sami dzwonią – nie na odwrót.

Po otrzymaniu maili z przypominającymi fakturami proformami, należy dokładnie przyjrzeć się danym kontaktowym oraz logu firmy, czy na pewno jest ono tożsame z logiem prawdziwej firmy. Często jest też tak, że przychodzące maile od oszustów są napisane z błędami, w zupełnie innym stylu, toteż czytajmy dokładnie maile i nie dajmy się nabrać.

Dowiedz się więcej…

1911

Czytaj również

1092

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2334

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej

1. Ambasador marki, czyli budowanie marki w Internecie
1333

Ambasador marki, czyli budowanie marki w Internecie

Budowanie wizerunku marki to proces kształtowania postrzegania marki przez jej klientów, społeczność oraz ogół społeczeństwa. Jest to kluczowy element strategii marketingowej każdej firmy, ponieważ silny i pozytywny wizerunek marki może przyciągać klientów, budować lojalność i zaufanie, oraz umożliwiać osiągnięcie przewagi konkurencyjnej na rynku.

Czytaj dalej