1958

Oszustwa domenowe – nie daj się oszukać!

Oszustwa domenowe

1. Posiadając stronę internetową, posiadamy oczywiście domenę – nazwę naszej firmy z dowolną końcówką. Wykupiliśmy ją i co roku odnawiamy ten adres, uiszczając opłatę do firmy hostingowej.

Jak wiemy, że w Internecie nic nie ginie, za pomocą domen typu who.is bez trudu można odnaleźć właściciela danej domeny. Korzystają z tego firmy hostingowe, ale także i naciągacze. Ich „myk” polega na tym, że pobrany ze strony internetowej numer mogą powiązać ze ściągniętymi danymi z domeny who.is i mogą w bezpośredni sposób przekazać nam swoje wiadomości.

2. Dzieje się to najczęściej drogą mailową, lub telefoniczną:

Otrzymujemy maila, łudząco podobnego wyglądem, formatką do maila „prawdziwej” firmy hostingowej, w której wykupujemy domenę, różnią się natomiast tylko dane oraz nr konta.

W drugim przypadku w telefonie odezwie się najprawdopodobniej miła pani, która poinformuje nas że ktoś właśnie, w tym momencie, próbuje wykupić domenę nasza domenę. Zatroskanym głosem będzie doradzać i namawiać na szybkie uiszczenie opłat – w sytuacji, gdy ktoś sfinalizuje transakcję, na pewno stracimy mnóstwo pieniędzy.

Jak się przed takimi metodami bronić? Na pewno nie należy brać na serio telefonów – w firmach hostingowych, pracująca infolinia nie wydzwania do klientów namawiając ich na przedłużanie domen, raczej rozwiązują oni problemy, a klienci sami dzwonią – nie na odwrót.

Po otrzymaniu maili z przypominającymi fakturami proformami, należy dokładnie przyjrzeć się danym kontaktowym oraz logu firmy, czy na pewno jest ono tożsame z logiem prawdziwej firmy. Często jest też tak, że przychodzące maile od oszustów są napisane z błędami, w zupełnie innym stylu, toteż czytajmy dokładnie maile i nie dajmy się nabrać.

Dowiedz się więcej…

1958

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1146

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1139

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2391

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej