Logo - WEBLOG - Website Style - Tworzenie stron www
903

Oszustwa domenowe – nie daj się oszukać!

1. Posiadając stronę internetową, posiadamy oczywiście domenę – nazwę naszej firmy z dowolną końcówką. Wykupiliśmy ją i co roku odnawiamy ten adres, uiszczając opłatę do firmy hostingowej.

Jak wiemy, że w Internecie nic nie ginie, za pomocą domen typu who.is bez trudu można odnaleźć właściciela danej domeny. Korzystają z tego firmy hostingowe, ale także i naciągacze. Ich „myk” polega na tym, że pobrany ze strony internetowej numer mogą powiązać ze ściągniętymi danymi z domeny who.is i mogą w bezpośredni sposób przekazać nam swoje wiadomości.

2. Dzieje się to najczęściej drogą mailową, lub telefoniczną:

Otrzymujemy maila, łudząco podobnego wyglądem, formatką do maila „prawdziwej” firmy hostingowej, w której wykupujemy domenę, różnią się natomiast tylko dane oraz nr konta.

W drugim przypadku w telefonie odezwie się najprawdopodobniej miła pani, która poinformuje nas że ktoś właśnie, w tym momencie, próbuje wykupić domenę nasza domenę. Zatroskanym głosem będzie doradzać i namawiać na szybkie uiszczenie opłat – w sytuacji, gdy ktoś sfinalizuje transakcję, na pewno stracimy mnóstwo pieniędzy.

Jak się przed takimi metodami bronić? Na pewno nie należy brać na serio telefonów – w firmach hostingowych, pracująca infolinia nie wydzwania do klientów namawiając ich na przedłużanie domen, raczej rozwiązują oni problemy, a klienci sami dzwonią – nie na odwrót.

Po otrzymaniu maili z przypominającymi fakturami proformami, należy dokładnie przyjrzeć się danym kontaktowym oraz logu firmy, czy na pewno jest ono tożsame z logiem prawdziwej firmy. Często jest też tak, że przychodzące maile od oszustów są napisane z błędami, w zupełnie innym stylu, toteż czytajmy dokładnie maile i nie dajmy się nabrać.

Dowiedz się więcej…

903

Czytaj również

Newsletter na stronie www - Wsparcie sprzedaży online
596

Newsletter na stronie www

Newsletter na stronie www jest realnym wsparciem sprzedaży online naszych produktów i usług. Od takiej tezy zaczynamy dzisiejszy artykuł, w którym będziemy chcieli odpowiedzieć na częste pytanie naszych klientów – czy newsletter na stronie www obecnie się w ogóle opłaca?

Czytaj dalej

Użyteczność stron internetowych
819

Użyteczność stron internetowych

Na przestrzeni lat użyteczność stron internetowych była rozumiana na wiele sposobów. Przyzwyczailiśmy się do określonych działań na witrynach, które prowadzą do danych informacji i te zachowania podświadomie staramy się powielać przy każdej stronie www. Za intuicyjność takich działań, za prostotę działania odpowiada UX design, czyli user-experience design.

Czytaj dalej